Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Team Schwedenkreuz - Racerapport - VLN #10 | << 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (7703 totalt) |
Den övre bilden ser väl mer ut som om röken kommer från en inbromsning? _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||||
Anders.... en annar fråga... tror du det finns intresse från BMW's utvecklingsavdelning att titta på eran v-låda ?
. för då e det ju inte alls omöjligt att ni kanske kan få en likadan av dem i utbyte - elelr hur. skadar ju inte att fråga... dock så tvivlar jg ju inte på att ni har de kontakterna _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Det kan inte vara en följdskada av kraschen, så att något av fästena till lådan kan vara skadat eller vridet, så att ni har haft en onormal belastning på lådan.
Men det har ni säkert kollat, var bara en tanke. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Jo det är en möjlighet men det förklarar inte varför kopplingen gick först, eller föresten det kan vara orsaken till det också. |
||||||||
Kan det vara så att kopplingen gav upp pga att lådan hängde på sniskan kanske. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Kan ju ha varit så illa att ni hade en spricka i lådan efter kraschen, som ni inte hade upptäckt. och utav den enorma belastning det är på lådan under ett race, så blev sprickan större & större, och till slut delade sig lådan i två delar. Så när man trampade ner kopplingspedalen så gick dom 2 halvorna isär istället, därav fungerade inte kopplingen. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Jag vill också gratulera! P.g.a. arbets- och hemsituation blev mitt engagemang som fotograf och allmän hjälpreda "något mindre" än först planerat. Mentalt har jag dock varit med och tycker ni gjort ett kanonjobb där det säkert känts som att arbeta i orkanstark motvind. Mycket intressant att läsa rejsrapporterna.
Hoppas ni kan få ordning på sponsorbiten inför 2005, potentialen finns ju för en sponsor att få både TV-tid och tidningsartiklar på rätt ställen. Satt jag på ett reklamkonto skulle jag helt klart överväga vad jag fick för pengarna på olika ställen och tror ni kan prestera ett mycket intressant och kostnadseffektivt alternativ. x 1000 _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Såna där lådsprickor brukar det bli om ett fäste ger sig eller om man har för hårt monterad motor/låda. Har sett ett stort antal växellådshus med liknande fel, dock ej av samma fabrikat.
Kul att ni tog er i mål till slut! Verkligen imponerande kämparanda hela säsongen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Tack och bock! |
||||||||
Teorin med fästet kan mycket väl stämma. Danke sehr! |
||||||||
Helt klart en teori som kan stämma, frågan är om vi kommer att få veta. |
||||||||
Ni kan nog förutsätta att Lennarts förklaring stämmer (om ni inte får bevis för fabrikationsfel på koppling eller låda) för jag har sett precis samma skador förut i Endurance-bilar i SLC. |
||||||||
Allmänt banåkaforum Team Schwedenkreuz - Racerapport - VLN #10 | << 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (7703 totalt) |