Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Banträff
<<   1, 2
3263 besök totalt
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3373



Varför jag känner detta med rejsa bandagar är att om man kör uddamärken å inte är med i någon "bilklubb" blir man lite av bjuden med armbågen när märkesklubbar inte får ihop det ekonomiskt.
Å gärna tar ut en överavgift för de som vill komma.

Så rejsas banträffar skulle bli som ett alternativ som är öppet för allt från lada till buggati.
(för bilar som då är moddade för att användas på bana mm.)

Visst, några satta regler måste ju upprättas för att förhindra "Tokar" att medverka som
skadar annas egendom eller bilar.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Med tanke på vilka belopp som somliga svänger sig med härinne för att få köra en enda banträff känns det som om vi skulle kunna höja vår medlemsavgift flera gånger om?

Ett litet tips: om man nu råkar ha en BMW kan man för 1100:-/år köra fem banträffar. Vi ( www.bmwsc.com ) kör på Mantorp, Knutstorp, Anderstorp, Gelleråsen, Knutstorp och Sviestad. 2005 blir det sannolikt alla ord. banor utom Gelleråsen, tyvärr.
Skulle man köra alla träffarna kostar det alltså 220 sketna bagare per träff! Då är man dessutom försäkrad och åker på ett evenemang som är lagligt i alla avseenden. (Vilket det inte är om man är ett gäng glada gamänger som går samman och hyr en bana. )

BMW-ägare: Hjärtligt välkommen!
Annanbilsägare: Köp en BMW och känn dig hjärtligt välkommen!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3373



Som ovan talare på pekar är jag lite av "novis" i detta med pengar och banavgifter.

1100kr är jätte billigt för fem träffar tycker jag. Funkar detta med rejsa träffar
kanske insattsen blir vad en normal utekväll kostar

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Hej allihop!

Jag ber om ursäkt för den bristfälliga informationen jag skrev

Jag har tittat "lite" efter jag skrev denna tråd och jag visste faktiskt inte att det var olagligt att hyra bana och köra på den utan att vara ansluten mot .......... (vad det det nu heter(hjärnsläpp)

jag hade tänkt runt 500kr och sen ett stort gäng där man delar upp sig i två grupper där första gruppen står som flaggvakter på förmiddagen och sen får de köra på eftermiddagen och sen tvärt om för grupp två naturligtvis.

Svenska bilsportförbundet nu kom jag på det

Men om det är någon klubb som är medlem i SBF och vill bjuda in annat folk, så kan vi (tribal-racing) nog få ihop 10bilar plus en massa folk som står flaggvakter.

Mer kommentarer + ideér mottages gärna

MVH Nikke

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12867



BTG skrev:

BMW-ägare: Hjärtligt välkommen!
Annanbilsägare: Köp en BMW och känn dig hjärtligt välkommen!


Räcker det inte med BMWfälgar?
McLaren har ju bara en BMWmotor, och den hade ni garanterat låtit köras på era träffar!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Anders Jeppsson skrev:
McLaren har ju bara en BMWmotor, och den hade ni garanterat låtit köras på era träffar!

Tror du?
Nu har vi aldrig ställts inför detta läckra dilemma. Men om det skulle hända lovar jag att ta upp en diskussion med övriga styrelsen att släppa in en Firebird med BMW-fälgar!
(Får du på BMW-fälgar?)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



BTG skrev:

(Får du på BMW-fälgar?)


OT: Se länk: http://transam.luminasweden.com/chassis/wheels.html

_________________
/David Söderblom
Citera
Inför träffar
Banträff
<<   1, 2
3263 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande