Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum OCL/Brorssons M3 CSL 1.21.56 i SS | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (8637 totalt) |
Satt å läste Bilsport häromdan och såg att OCL/Brorssons M3 CSL gjort ett nytt försök i SuperStage.
1.21.56 ! Det är väl en grym tid!? ... Ganska bra putsning för förra gången dom var där (1.27.40) _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
Slicks var en ganska väsentlig ändring
Men det gör inte så många sekunder i skillnad... De har tydligen jobbat på att fila på både fjädrar, dämpare och även hjulvinklar tror jag. Sen kan man ju undra om allt stod rätt till sist. Loaded CSL'en ligger hack i häl i tid. Det var ett kul reportage osså. Personligen tyckte jag det var väldigt kul att Göransson var en halv sekund efter Gullabo. Varför jag tycker det är så väldigt skoj får ni klura ut själva Men det kan jag leva länge på oberoende på relevans eller inte _________________ Magnus Thomé |
||
Ja det blir ju helt klart missvisande. Slicks = banbil. MT och SL gillar väl kanske inte detta men så borde det vara...tycker jag nog. Sjukt bra tid för övrigt. |
||
tycker inte det är fel att andvända slicks i superstage är ju på inhängnat område
får man så är det klart man andvänder slicks. vi kommer att andvända slicks på M3an så fort vi får chansen en super bra tid ochså vill jag tillägga hoppas loaded crew kommer att matcha den i sommar _________________ Gustav Olofsson Volvo V40 T4 2002 |
||
Superstage är ju ingen tävling. Hade det varit det hade det helt klart varit fel med slicks. Men för mig är det bara en kul grej och samtidigt försöka pressa sina egna tider till max. Jag själv hade aldrig kört på slicks förut och jag såg det som en chans att en gång få testa slicks på ett lagligt sätt.
Ska vi börja tävla i superstage så borde det väl också va förbjudet med överladdning och dessutom borde man ju gå efter volym. Nä men ni förstår vad jag menar. Dessutom om man ska dra det till extremer så är min bil besiktigad utan anmärkning exakt så som den kördes förutom däcken. Det är tveksamt om endel bilar är. Är det då gatbil om den är föbjuden för gatan? Knappast! Men mig spelar det ingen roll. Jag tycker det bara är kul att se dessa tester. Man får liksom ett hum om hur snabb bilen är. Grattis Magnus till att i teorin "spöat" Göransson. och stort grattis både till ocl/brossons och Loaded till era grymma tider. Det blir svårt att slå. Men det går och jag vet hur. |
||
Magnus, du är given förare vid nästa försök i vår då vi kör igen... Vi hoppas på mer värme i backen då, istället för som senast, 7grader och dugg
Det intressanta var att under den period vi körde, så minskade tiden för Göransson för varje försök han genomförde tills slicksen var helt slut vid 1:22:72, och inte tvärtom som borde vara normalt med tanke på att däcken slits och vi förlorade värmen dem. Gullabo satte sina bästa tider vid de första 3 försöken och sedan gick det sämre för varje försök. Kompressorn var däremot INTE till så stor nytta vid denna typ av körning, vilket samtliga testförare denna dag kunde intyga. Men en annan utväxling som på OCLs CSL, hade nog hjälpt att putsa tiden ytterligare. Fast bilen är å andra sidan inte byggd för SS utan för en helt annan utmaning Det var en ruskigt kul dag annars |
||
Ang. sjunkande tider. De första reporna kan det nog vara en hel del skit på banan.
Jag tycker det låter konstigt att ni tappade temp med varje repa. En sak är väl om ni mätte med IR men om ni mätte med prob så låter det väldigt konstigt. _________________ Magnus Thomé |
||
Jo jag är med på att SS mest är en kul grej...med en liten dos intern pristige.
Skulle verkligen vilja testa den dagen is:en är klar...men då har de väl inte SS kvar. och sen att köra på slicks så fort du kan Gurkan... Du lär få leta efter dessa tillfällen. Läs lite om reglerna för de flesta banträffar innan du handlar på dig däck du inte kan använda... |
||
Det är lite mer komplicerat än bara inhängnat område eller inte när man tittar på försäkringsfrågan. Speciellt då tredje man och personskador. Men rätt att det inte är allmän väg så ur den synvinkeln är väl slicks fullt lagligt. _________________ Magnus Thomé |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Det bästa med slicks förutom greppet är att det inte blir något snack om R-däck eller gatdäck hit och dit
om alla åkte på slicks i SS skulle vi slippa mycket gnälla i stilen; (men jag hade "bara" gatdäck, ju ) _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
7 grader varmt ute med stillastående mellan körningarna. Däcken var uppvärmda med "sovsäckar" innan vi började första körning. Kanske ligger svaret i detta. Men vi kör under 1:20 snart |
||
Vi kommer förövrigt vid nästa tillfälle som planeras i vår, köra med en uppsättning gatdäck, en uppsättning R däck och en uppsättning Slicks.
|
||
Allmänt banåkaforum OCL/Brorssons M3 CSL 1.21.56 i SS | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (8637 totalt) |