Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda 400whp mx5, BMW M4 DCT girkasse | 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (23868 totalt) |
må vel henge meg på her jeg og, flott forum. håper det går bra selv om jeg er fra nabolandet.. ikke no forum som dette i norge..
Litt info om bilen min. Det er en 1992 modell mazda mx5 1.6liter, som gradvis har gjennomgått ombygging. Bilen har nå blitt omlakkert (lotus azure blå metallic pearl), fått oppgradert hjulopphengning, oppgraderte bremser, og turbo.. mer detaljert deleliste : * Kyb agx dempere * Flyin miata fjærer * Polyurethan foringer overalt(22stk , pluss fire for krengningshemmere) * Whiteline justerbare krengningshemmere foran og bak * 7" diff fra 99mod 1.8liter mx5. * hispec 285x24mm skiver og 4pots billet 4 alu calipere * redstuff ebc bremseklosser * stålspunne bremseslanger rundt hele. * 15" OZ superleggera felger med yokohama a048 medium dekk * sparco sprint stoler, sparco ratt, girkule osv * custom 2.5" eksos (blir byttet ut i vinter) * IL motorsport shortshift kit * Greddy turbokit (td04h 15g turbo) *nå solgt, bygger storre system i vinter* * Greddy profec e01 boostcontroller. * FM link ecu , med 440cc rc dyser. * sierra cosworth ic * hjemmelagede ic ror i rustfritt stål(polert) * pluss sikkert endel jeg ikke husker .. * -1.5camber foran, bittelitt toe out. -2camber bak, litt toe in(husker ikke lengre alle specs) Bilen har blitt kjort med ca 0.9 bar ladetrykk, og har fungert helt fint.. Turbokittet som var brukt denne siste sommerern er nå solgt, 1.6liter motorern er loftet ut, og ny 1.8liter motor med storre turbo, og smidd innmat er på gang.. et par bilder må til..... og gamle motoren på vei ut, ny vinter med bygging.. målet med nye motoren er å komme på rett side av 250 hk.. håper det er noen som har sansen for slike prosjekt her.. Bilen brukes på fine sommerdager og på banetreff, og er utrolig morsom. kjorer desverre ikke no lop. hilsen fra ny forum medlem.. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Först och främst är det dags att säga välkommen hit.
Sen är det dags att säga att du verkar ha en mycket rolig och snygg bil. Kan tänka mig att de blir riktigt roliga att köra med betydligt mer effekt än originalet. De är ju inte så rackarna snabba rakt fram från fabrik... MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||
Riktigt häftig!
Den där extra effekten måste en Miata verkligen må bra av. Kikade lite kort på en röd Miata Turbo i Göteborg för några veckor sedan och nu denna, jag börjar gilla dem mer och mer. Välkommen hit förresten! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Kul att du hittat hit Harald!
De som tittat in på www.miata.se har ju kunnat se och läsa lite om bilen där med. Jag gillar lacken _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
takk for velkomsten ja
den ekstra effekten(vet ikke sikkert hva effekten er, men 180-200 hester kanskje) er akurat det mx5en trenger for å bli en virkelig morsom bil.. som den var i sommer så er det ingen problemer i hele tatt med å henge på lotus elise, både på langsiden og i svingene.. derfor bygges det mer i vinter. må kunne kjore fra dem, ikke bare henge på _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
litt usikker. når bilen var på periodisk kontroll i host, så var allerede turbokittet solgt.. så den hadde orginal motor. resten av mods var på plats. . det gikk bra. jeg vet at en eller flere mx5er er godkjent i norge nå MED turbo , så kan hende min og blir godkjent etterhvert. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
_________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
sitter damn tettningar på oken foran ja.. veldig fornoyd med dom ellers. trenger litt storre hovedbremsesylinder for max virkning, da det er litt mer volum som skal beveges på.. dette ordnes i vinter. men bra bett ellers. min kompis har en tilsvarende trimmet mx5, med orginal bremser. den holdt 6 runder på bane. min holdt i 15-20 runder. da var jeg sliten..
_________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
....och efter 15-20 rundor-hur var oljetempen? Turbo brukar ju alstra värme > _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
tykkere radiator enn orginalt, doble vifter(med tidligere innslag), 40cm bred 18 rader hoy oljekjoler montert i direkte luftstrom osv hjelper ganske mye.. har ikke hatt noen problemer med temperaturen enda. forrige eier av bilen hadde mye problemer. men han hadde ikke skikkelig kjoling :P
_________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Då kan jag köpa bromsarna utan att vara behöva vara orolig för att inte bli nöjd. Jag tror att jag fick pris på 322mm skivor och 6 kolvs ok. Monster 6 conversion. Dom som jag ska köpa har inte damm tätningar. _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
liten update.. driver for tiden å bygger ny motor til denne bilen. 1597cc ble for klent..
1839cc mazda BP motor hentet fra 323F, borret til 1883cc. fyllt med wiseco 9:1 kompresjon stempler. carrillo råder. alle slitedeler byttet, portet topp, og endel andre mods skal hjelpe endel på effekten.. Et bilde av motoren slik den så ut i starten av denne uken.. i lopet av en ukes tid er toppen tilbake fra porting osv, og motorn er snart på vei i bilen igjen. grenror blir laget i rustfritt, sammen med nytt eksosanlegg hele veien (også i rustfritt). har endel jobb igjen, men bor bli goy med litt ekstra effekt.. Målet når alt er klart er ca 300 hester , fordelt på 950 kilo mazda med rwd. kan bli morro.. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
lenge siden oppdatering...
har fått sammen mesteparten nå... velteboyle er kjekt å ha i en slik bil...(denne skal monteres i påska, må ha noe å gjore i fridagene) provemontering av ombygget kjolesystem.. snart sommer. dette kan bli bra, bare man rekker alt _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
|
||
kjappe specs på motoren:
1883cc mazda BP (fra 323f) carrillo staker, og wiseco stempler 9:1 komp orginal metallsjikt toppakning, alle slitedeler byttet. inkl oljepumpe osv. portet og renovert topp. grenror osv lager vi selv. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Hur gör du med låda/transmissionen ?
om jag uppfattar det rätt är miata NA lådan samma som sitter i RX7:an och är specad för 250 hk men därmot diffen verkar vara för klen. Bågen är samma som jag har i min bil - mycket bra. Var noga bara när du sätter in den så att du får borrhålen rätt. Här är en liten länk om bågen ( kanske du redan har läst) http://www.miata.se/forum/viewtopic. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
redan lest ja.. er planer om rx7turbo2 drivverk. at orginal diffen er klen vet jeg. tok den orginale på to dager. kjorer med en fra 1999 1.8liter nå (7" vs 6" orginal).. er girkasse som er svakeste punkt bakover nå..
_________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Våra race- och banåkarbilar Mazda 400whp mx5, BMW M4 DCT girkasse | 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (23868 totalt) |