Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
7 besök senaste veckan (55191 totalt)
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Kolla dina pm Gaute .

Sry för OT

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

höfläkt skrev:

Just ringentiden tycker jag är en liten besvikelse. Troligtvis hänger det lite på vädret/temp


+21C är väl inte mycket att klaga på...

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Thecjr
Småland
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Göte RS6 Sjögren skrev:


Problemet är väl tiderna 0-200-0
996 GT3RS 18, 2 sec 997Gt 3 18,6 sec 997GT3RS 18,9 996GT3 19,9

996 RS är ju 0,7 snabbare än 997RS 997RS är ju bara 1 sec snabbare än 996Gt3

Som jag skrev långt tidigare här på forumet undrar man ju varför 997 RS skulle vara snabbare än 997 Gt 3 då den har samma motor men bredare kaross man fick ju rätt igen

_________________
Carl Johansson
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Thecjr skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:


Problemet är väl tiderna 0-200-0
996 GT3RS 18, 2 sec 997Gt 3 18,6 sec 997GT3RS 18,9 996GT3 19,9

996 RS är ju 0,7 snabbare än 997RS 997RS är ju bara 1 sec snabbare än 996Gt3

Som jag skrev långt tidigare här på forumet undrar man ju varför 997 RS skulle vara snabbare än 997 Gt 3 då den har samma motor men bredare kaross man fick ju rätt igen


Läs Stefans inlägg en gång till.......

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Hm, nu börjar det lukta försvarstal och ursäkter och jag som tänkte hålla tyst

Vad gäller sport autos tester, jag kan nämna andra bilar som de kört tester med då fler bilar varit på banan I övrigt, ja självklart gäller testet vid det givna tillfället och man får ta det för vad det är, detta gäller ju alla bilar testade! Även CSL, F430, Gallardo mm!
Lika självklart är ju att oavsett bil, så finns snabbare förare än Horst, om än att de är väldigt, väldigt få. Men i samanhanget får det väl ändå ses som ointressant, inte heller Horst är ett tvärsnitt av förarna här, han är mycket mer kompetent, om än har han svårt att få mer fart på en RS vs GT3.

Vi är alla vuxna och sport auto är inget facit....detta vet ju alla här....men det ger oss en väldigt, väldigt bra uppfattning! Detta gäller ju även bilarna ifråga GT3 vs GT3 RS. Utifrån detta kan vi alla dra våra olika slutsatser hur vi vill.( vilket vi uppenbarligen oxå gör, väder och vind samt bilar på banan mm torde nu vara anledningen till att RS kom in på samma ring tid som GT3)

Testet av GT3 RS kom in på samma tid som GT3 på ringen, inte särskilt konstigt säger jag och jag har sagt det förut,(det är ju samma bil). Det är liksom även för de få snabbare förarna (Horst mfl) svårare att få ut den lilla, lilla fördel en RS ger på just en bana som ringen.


Det som skrivits på six speed förändrar ju inget, 997 GT3 och 997 GT3 RS är i princip två likadana bilar, som är mer eller mindre lika bra thumbs up(för de flesta förare är det så, t o m Horst har svårt differera dom runt banor)
Det enda ställe som en 997 GT3 inte gör sig lika bra som 997 GT3 RS torde vara på parkeringen i pit på ringen eller annan bana (om du frågar mig)

De finns de som aldrig kommer att vilja acceptera detta faktum,( p g a diverse olika skäl) de kommer alltid att vilja att motivera RS ens överlägsenhet gentemot GT3(marknadsföringens krafter äro starka), likväl de som ser det annorlunda. Egentligen inget konstigt eller ovanligt fenomen. Personligen vill jag ha en RS såklart, över en GT3 men inte för att det gör det någon skillnad runt gelleråsen för mig. Porsche har som jag sagt tidigare även lyckats förblinda mig med de gälla färgerna på RS vs vanliga på GT3, de är ju liksom den man vill ha trots att de är mer eller mindre de samma(observera mer eller mindre de samma).

oavsett, så är det fina bilar båda två, inget snack om det. Med all säkerhet skulle t o m nya RS sälja bra även om den kom in på t o m sämre test tid runt ringen än GT3. En RS är ju trots allt en RS, den är ju så mycket mer än en referens tid på ringen trots allt thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



thumbs up

_________________
Stefan Larsson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Go Gaute!!!

En synvinkel från en "ur GT3 RS"- ägare som försöker hjälpa det ekonoiska underläget med att säga att det är tur man har en version som är snabbare än ursprunget, alltså RS'n är snabbare än GT3an...

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Dags för lite mer bilder, Kollade in denna skönhet i ocl:s monter på Gbg Motorshow tidigare idag..
I mina ögon Sveriges läckraste RS såhär långt, den gröna färgen var ruggit läcker live. Svårt och få till bra på kort dock, bilderna:
















Hoppas dom kan vara till intresse för någon.

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Jag ska dit imorrn jag, den där blir helt klart en av höjdpunkterna

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Kul idè med olika fälgar på den thumbs up ! Man ser ju bara en sida åt gången .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Made skrev:
Jag ska dit imorrn jag, den där blir helt klart en av höjdpunkterna


Bilen var helt klart en av höjdpunkterna, så den får du inte missa!
Men det fanns så klart en hel del annat och titta på oxå, ha så skojj!

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



Varför sätter amn dit en medbringar och en centrumbult på en fälg som inte monterad med centrumbult... tyckte jag såg lite löjligt ut..

_________________
Stefan Berander
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Pga dessa fälgar saknar centrumkåpor vid leverans och att det ser fräckt ut!

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



RS Patrik skrev:
Pga dessa fälgar saknar centrumkåpor vid leverans och att det ser fräckt ut!


Ser det så jäkla fräck ut då??? jag menar... det är ju som att sätta GT3 RS loggan på en Boxster...

_________________
Stefan Berander
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



S 500 R skrev:
RS Patrik skrev:
Pga dessa fälgar saknar centrumkåpor vid leverans och att det ser fräckt ut!


Ser det så jäkla fräck ut då??? jag menar... det är ju som att sätta GT3 RS loggan på en Boxster...


Eller påven på månen...

Fattar inte liknelsen?!?!
Då RS'n är en gatbil av rejsbilen är det väl inte så långsökt eller? Däremot på en Boxter är det.

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
7 besök senaste veckan (55191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande