Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
S: Tävlingsbil BMW 320is SÅLD
10 besök senaste veckan (5086 totalt)
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Jag vet inte hur jag ska kunna försvara detta men.


Bilen är byggd för och körs i BMW-Cup klass modifierad. Troligtvis den snabbaste och säkerligen den mest påkostade bilen i startfältet. Drifttid ca 8 timmar sedan totalrenovering.

S14B20 Köhler motor, totalrenoverad & trimmad. Byggkostnad 120000kr Mer info nedan.

*Kaross lackad undertill vit, ej rost och ej underredsmassa, förstärkningssvetsad, fullbur, lexanrutor, ny framruta. Målad svart invändigt. Adolfsson plast front/huv/baklucka/bromsskyl
Nytt 6-p Sparco bälte, ny Sparco Sprint stol. Glasfiberdörr på höger sida.
Vikt ca 920kg startklar utan förare.

*Sellholm värsting chassie. Proflex 3 vägs chassie bak. (Coilovers runt om) Inställningar finns dokumenterat för regn/torrt.

*4:10 diff, 40% byggd av Mobimech

*M3E30 kardan, nyrenoverad alla lager bytta, balanserad

*M3E30 växellåda nyrenoverad, alla huvudlager bytta, kortade växellägen på spaken.

*DTM/Grp A bakvagn, fullt justerbar

*M3E36 drivaxlar med sellholm sviktstål
*
8st vita Mim lättviktsfälgar.

*M3E36 3.0 styrväxel

*Fullflödes avgassystem med ny ferrita kat


Motorinfo:

Allt är nytt, balanserat och lackat (eller polerat)
-S14B20 (1998,2cm3)
-DTA S60 Pro sprut

-Komp 12,2:1
-Schrick kammar 292/292°
-JE kolvar
-VAC motorsport ventilfjädrar
-ARP bultar i hela motorn
-Lättat svänghjul
-Ny Sachs tryckplatta med helix lamell & lager
-Ställbara kemdrev
-Högohmiga 347cc spridare
-Öppet filter till trattarna följer med
-Motorsport grenrör (50/50)
-Större remhjul till vattenpump & generator
-Alla packningar/lager/tätningar/bultar/slangar/olje & vattenpump är nytt
-Blocket planat, borrat & toppen planad och portad
-Veven/tryckplattan/remhjulet är balanserad
-Kolvar/stakar invägt och vev/ramlager inslipade
original ventiler/stakar och vev är använt som grund, resten ersatt. Generatorn renoverad och toppkåpan samt plenumet pulverlackat alla aluminium detaljer är polerade. Remhjulet är försett med 36-1 triggerhjul. Allt är ihopskruvat av professionell motortrimmare.
Vill man så går det att sätta i en annan vev/stakar och få upp volymen.

Mer info finns i Patrik Skoogs byggtråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32210&postdays=0&postor . . . .
och lite, lite, i min egen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=693751#693751

Eventuellt kan motor och låda säljas separat.
Pris komplett 160 000kr

Markus Johansson
0706-772538
markusj97@hotmail.com

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1317



Markus97 skrev:
Jag vet inte hur jag ska kunna försvara detta men.



Förstår dig och annser att det inte är du som bör försvara dig

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Rolfson skrev:
Markus97 skrev:
Jag vet inte hur jag ska kunna försvara detta men.



Förstår dig och annser att det inte är du som bör försvara dig


Jag vet vad du tänker på men det har inget med saken att göra. Det har funnits med ett par månader nu, och anledningen är helt enkelt att jag behöver medel för att komma vidare med bygget i garaget.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Hur tänker du nu? Varje bil du bygger måste du ju gå back på eftersom man aldrig får igen det man lägger..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Arne skrev:
Hur tänker du nu? Varje bil du bygger måste du ju gå back på eftersom man aldrig får igen det man lägger..


Exakt!
Det är ju baksidan med att finna tillfredsställelse i att i garaget. Jag köpte denna bilen just för att slippa skruva men väldigt snart var lusten tillbaka. Jag har kört tre tävlingar med denna och kostnaden för dessa överstiger de jag hade när jag körde mc i stcc cirkusen... Så affärsman blir man inte. Man det är ju helt rätt att köpa denna bilen nu då jag tagit en stor förlust och tidigare ägare har tagit en ännu större så nu har ju vi tagit smällen liksom...

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
Som sagt, kan sälja motor och låda för sig.
Kan ev överväga byten men bara åt det billigare hållet.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869



Hej hej! Vad åker en sån här bil på för tider på tex, gelleråsen, mantorp, falkenberg och kinnekulle?

Mvh Anton Gruffman

_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054


Trådstartare
AntonG skrev:
Hej hej! Vad åker en sån här bil på för tider på tex, gelleråsen, mantorp, falkenberg och kinnekulle?

Mvh Anton Gruffman


Beror på förare. Jag har fyra tävlingar i ryggen med bil och körde 1.31,3 på Mantorp tror jag det var. Gelleråsen 1,16 nånting med kanonslut däck. Föregående ägare körde 1.08,9 på Knutstorp.
Att man kan få bilen att gå fortare är jag helt 100 på med snabbare förare än mig.
Det är lite reservation då jag tog tiderna ur huvudet och kan minnas fel på tiondelar. Men resultat hittas ju på bmwsc.com

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
SÄLJES Banracingbilar
S: Tävlingsbil BMW 320is SÅLD
10 besök senaste veckan (5086 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande