Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 136, 137, 138   >>
21 besök senaste veckan (526503 totalt)
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1975



gladiatorn skrev:
Men vi kommer såklart göra undantag för alla här i denna tråd som önskar köpa ett ex
.




_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Har ni testat nått innan så ni vet ca vad ni kan köra

Nej inte en meter. Vi kollar över inställningar på plats under fredagen och Jocke får någon timme eller så att bekanta sig med Loaded. Han har aldrig suttit i den tidigare. RG har ju tävling kommande helg och kunde inte ställa upp, så Jocke ville få chansen att köra om det gick. Men han är en quicklearner så det kommer säkert bli bra


han kommer sköta jobbet utmärkt...och får ur allt ur den så det blir en bra benchmark som sagt, hoppas bara den är snabb nog då

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Kommer ni vara kvar på mantorp resten av helgen? Skulle vara kul att ta ett stopp på vägen hem från knutstorp i helgen och kika lite.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Lind4hl skrev:
gladiatorn skrev:
Men vi kommer såklart göra undantag för alla här i denna tråd som önskar köpa ett ex
.





Grattis Alexander Du skapade just nu den 100 sidan på denna projekttråd.

Till er alla:
Fantastiskt att detta projekt lyckats dra till sig så många besökare och inlägg. Vi som jobbar med detta amatörprojekt (vi gör detta på vår fritid) tycker det är helt faaantastiskt, tack alla rejsafans för sporren att driva projektet till gränserna. Snart åxå 200 000 visningar.

Till hösten kommer det ytterligare överraskningar som kommer slå världen med häpnad och nya (kanske gamla åxå) kråkor kommer kraxa om dårskap, generalras och superkrasch.

Men som vanligt skiter vi i det och kör på i vår övertygelse om att gränserna är till för att utforskas. Annars hade vi stått här utan forum och med benklubbor i högsta hugg å grymtat fram "Du gamla du fria...

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Rickard;
Vi kommer göra så gott vi kan. Jocke har vinnarskalle och Loaded är på gränsen så bra en gatbil kan bli utan den blir racerbil, dvs t o m inkl ljudanläggning från ALPINE

Filip;
Det kan hända att vi är det. Loaded kommer nog vara kvar hos Paul (PaintworX) plats på Mantorp.
Har lite åtaganden här hemma som inte är lika lätt att få ordning på som en Timeattack med Loaded

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



gladiatorn skrev:
Rickard;
Vi kommer göra så gott vi kan. Jocke har vinnarskalle och Loaded är på gränsen så bra en gatbil kan bli utan den blir racerbil, dvs t o m inkl ljudanläggning från ALPINE

Filip;
Det kan hända att vi är det. Loaded kommer nog vara kvar hos Paul (PaintworX) plats på Mantorp.
Har lite åtaganden här hemma som inte är lika lätt att få ordning på som en Timeattack med Loaded


Ja loaded är bra, men jag tror min bil är snabbare med ett proffs bakom ratten än va loaded är så min bil är nog så bra en gatbil kan bli utan att den blir race bil..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Rickard;
Vi kommer göra så gott vi kan. Jocke har vinnarskalle och Loaded är på gränsen så bra en gatbil kan bli utan den blir racerbil, dvs t o m inkl ljudanläggning från ALPINE

Filip;
Det kan hända att vi är det. Loaded kommer nog vara kvar hos Paul (PaintworX) plats på Mantorp.
Har lite åtaganden här hemma som inte är lika lätt att få ordning på som en Timeattack med Loaded


Ja loaded är bra, men jag tror min bil är snabbare med ett proffs bakom ratten än va loaded är så min bil är nog så bra en gatbil kan bli utan att den blir race bil..


Skulle inte Jocke tycka det vore roligt att ratta både porsche och loaded samma dag på mantorp

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Rickard;
Vi kommer göra så gott vi kan. Jocke har vinnarskalle och Loaded är på gränsen så bra en gatbil kan bli utan den blir racerbil, dvs t o m inkl ljudanläggning från ALPINE

Filip;
Det kan hända att vi är det. Loaded kommer nog vara kvar hos Paul (PaintworX) plats på Mantorp.
Har lite åtaganden här hemma som inte är lika lätt att få ordning på som en Timeattack med Loaded


Ja loaded är bra, men jag tror min bil är snabbare med ett proffs bakom ratten än va loaded är så min bil är nog så bra en gatbil kan bli utan att den blir race bil..

Den är säkert jättesnabb det finns en märkbar skillnad mellan din bil och vår bil och det är att du väldigt ofta hävdar att din bil är snabbast. Vi själva har aldrig framhävt oss som snabbast, andra kanske har gjort det men inte vi. Vi har egna mål där vi försöker prestera så gott vi kan oavsett vad omgivningen har för krav. Vi tänker så här, -Den tiden skall vi ta...eller...den bilen skall vi ta..eller...nu skall vi bara ha kul, sedan gör vi så gott vi kan för att uppnå detta.
Detta är enligt min högst personliga åsikt helt annorlunda än att säga "Min bil är snabbare än Din bil"

För guds skull ring en proffesionell raceförare och ge han nycklarna å sätt en tid istället för se det som en ursäkt till att vi kör med "skilled drivers" för att få ut maximalt ur en bil. Det finns säkert massor av förare som skulle ställa upp.
Sedan tråkar det mig att du hela tiden framhåller hur orättvist det är med att vi skulle bygga Loaded som ett proffsbygge och det är orättvist mot ett amatörbygge. Loaded är i allra högsta grad ett amatörbygge. Vi är arbetare med andra jobb som gör detta projekt på fritiden eller under begärd ledighet. Att vi sedan dragit till oss sponsorer beror väl mest på att det är intressant för dem att vara med på tåget. Där är leken lika för alla.

Så skall konversationen mellan oss vara rimlig så sluta med alla dessa konstiga ursäkter mm. Kör ditt race istället å låt oss i detta projekt som lagt ner blod svett å tårar i 6 år, få fortsätta med våra galenskaper. Du måste inte använda Loaded projektet för att hävda ditt eget projekt det går precis lika bra med selleri

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
OFFkeFF skrev:
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Rickard;
Vi kommer göra så gott vi kan. Jocke har vinnarskalle och Loaded är på gränsen så bra en gatbil kan bli utan den blir racerbil, dvs t o m inkl ljudanläggning från ALPINE

Filip;
Det kan hända att vi är det. Loaded kommer nog vara kvar hos Paul (PaintworX) plats på Mantorp.
Har lite åtaganden här hemma som inte är lika lätt att få ordning på som en Timeattack med Loaded


Ja loaded är bra, men jag tror min bil är snabbare med ett proffs bakom ratten än va loaded är så min bil är nog så bra en gatbil kan bli utan att den blir race bil..


Skulle inte Jocke tycka det vore roligt att ratta både porsche och loaded samma dag på mantorp

Det skulle han säkert, inte vet jag. Jag har ingen anledning att fråga honom

Men Porsche är ju verkligen en bil han kan köra och väldigt snabbt åxå eftersom han har banrekord på Mantorp i Carrera Cup om jag fattat det rätt. Sedan tyckte även Göransson att han kunde axla denna körning istället för honom då han är fast med STCC på Knutan. Så det omdömet vägde tyngst när vi väl bestämde oss för att medverka på Mantorp med Loaded.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Men snälla, klara du inte lite skoj eller..du kör ju dit media uppbåd hela tiden om sponsorer och låtar och tidgningar osv hela tiden så då får du väl bjuda på att ta lite skojs ibland, vi som kör det hela "true" amatör ser ju din satsning som proffs men det är ju som sagt i betraktarens öga

Samma med chafför har man svergie bästa förare som chafför så ses det som en proffs satsng där med mot oss amatörer som rattar våra bilar själv, inte för inte att tex visa timeattack serier som va påtänkt inte tillåter proffs förare för då kommer det bara blir proff och en tuff bil som kör inte så intressant längre..

Har aldrig sagt min bil är snabbast det måste du missat, snabb ja men inte snabbast

Jag ska försöka få till nått jag med men jag betallar allt själv har inte michelin som degar däck eller massa andra företag som betalarr åt mig jag får leta långt i plånkan efter 10 000kr för ett par bakdäck, jag äger min bil själv och xxxx inte ut den till massa sponsorer hela tiden och säga att sponorer kommer till dig är väl lite fel du ligger ju på som en iller för att få dom vilket inte är fel men svårt att jämföra då

Alx ska ratta min bil så fort vi får till en körning ihop så det kommer ska du se

Så taga ner och lär dig ta lite ironi och små hugg

Ps: Vill inte bråka eller tjaffsa tycker som sagt bilen är tuff och snabb men har bara en annan åsikt om en del saker

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ander du som är Media guru kan du inte dra upp en poll eller nått om vad folk tror det blir för tid eller kan vi inte få gissa lite här i tråden, vinnare får en affich eller nått

Jag börjar med min gissning då

1,26,2

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
Ander du som är Media guru kan du inte dra upp en poll eller nått om vad folk tror det blir för tid eller kan vi inte få gissa lite här i tråden, vinnare får en affich eller nått

Jag börjar med min gissning då

1,26,2


Bra idé
Poster till vinnaren med foto signerad från denna dag på mantorp.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
zeb930
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 279



1.22.8

_________________
Krister Svahn
Porsche 911 turbo -80
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Vad sätter Jocke Mangs för tid med Loaded på Fredag (torrt) på Gatebilsslaget?
Vinnaren får en Poster från dagen, en signerad Jocke och limited Edition.

Kort spec på bilen denna dag:
Nya Michelin Pilot Sport Cup R (strl okänd), Vinge och frontsplitter, ALPINE Stereo, Inge baksäte, Halvbur, nyckelring, originaldörrar, pimpad inredning inkl brodyr, varningstriangel, no ice, 3 cd skivor, inga solskydd, Airbags, ringenkort, ciggtändare, ringnyckel #10 och mobiltelefon.

Anv. namn/tid
Supramannen 1:26.2
zeb930 1:22.8

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



1.24,2 om vädret är bra thumbs up

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Anv. namn/tid
Supramannen 1:26.2
zeb930 1:22.8
OFFkeFF 1.24.2
Michael Bäck 1.23.9

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Gissningslek är alltid kul

Anv. namn/tid
Superman 1:26.2
zeb930 1:22.8
OFFkeFF 1.24.2
Michael Bäck 1.23.9
Marcus S 1.24.5

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Johan.N
Borås/Aplared
Här sen Feb 2006
Inlägg: 126



Anv. namn/tid
Superman 1:26.2
zeb930 1:22.8
OFFkeFF 1.24.2
Michael Bäck 1.23.9
Marcus S 1.24.5
Johan.N 1.25.1

_________________
F.d. ROC-Audiägare
http://www.youtube.com/watch?v=_MleYugF12E
Såld
Audi A6 3.0 TDI Quattro -06
Audi A4 1.8 TQ-97
Audi A4-95

Johan Nilsson
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Johan.N skrev:
Anv. namn/tid
Superman 1:26.2
zeb930 1:22.8
OFFkeFF 1.24.2
Michael Bäck 1.23.9
Marcus S 1.24.5
Johan.N 1.25.1

bertil1 1.23.1

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 169



Anv. namn/tid
Superman 1:26.2
zeb930 1:22.8
OFFkeFF 1.24.2
Michael Bäck 1.23.9
Marcus S 1.24.5
Johan.N 1.25.1
J Blank 1.20.4

_________________
Johan Blank
NS BTG 8,00
BMW M3

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Anv. namn/tid
Superman 1:26.2
zeb930 1:22.8
OFFkeFF 1.24.2
Michael Bäck 1.23.9
Marcus S 1.24.5
Johan.N 1.25.1
bertil1 1.23.1
Niklas Falk 1.20.851 (man får väl ta i lite iaf )

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 136, 137, 138   >>
21 besök senaste veckan (526503 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande