Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-09-27 Eifelrennen 2009
6203 besök totalt
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101


Trådstartare
Tänkte visa litet mobilbilder tagna sista helgen i sept på klassikerracing På Ringen. Vädret var soligt och +20 men tyvärr inte så mkt publikum som det borde ha varit.

Hög kvalite på fordonsparken. MB luftade bl.a tre stycken av sina Silberpfeile. Den offentliga varmkörningsproceduren var som en konsert med fans vars lukt- och hörselorgan fick en rejäl dos ricinolja och kompressortjut. Man kände hur ansiktet fick en fet beläggning från avgaserna...

Retro F1 loppen var faktiskt ganska täta och lät alldeles utmärkt. Notera teknikskillnaden mellan JPS Lotusens CF monocoque jmf med de övriga F1 chassierna som forfarande hade rör/alu.



Premier som tog åttonde plats i 1914 års Indy. Ready to race!


Maffig Riley


Riley nr 2. Engelsmännen gjorde en del riktigt feta vagnar förr.


Piece of ass (Rileyns asså)


La bella machina. Maserati GP vagn fr 30-talet




_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101


Trådstartare
Vi kör några till




Denna rovan glädjer en Alfasudägare litet extra. Boxer 12 med ett sjuukt ljud.


Det kördes litet också



Sedan fanns det lite andra vagnar som inte verkade köras



Eventet kan rekommenderas, biljetterna gick på 8 resp 16 Euro fre/lör inkl läktare och parkering i sedvanlig tysk ordning.

Fritz håller f.ö. på och bygger ett Dizneyland vid GP slingan med bergodalbana längs målrakan in i genom köpcentra med team-merchandicebutiker och en liiiten ölstuga. Ny huvudläktare samt casino m heliplatta å det grövsta etc.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



thumbs up

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Maseratin är väl en 250F från 50-talet?

Lotusen tror jag kan vara några årsmodeller nyare än de andra F1:orna, därav skillnad i monocoquen.

EDIT: Härliga bilder! thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231



Hej!

Lägger in lite länkar från Sportvagnssällskapet i Jönköping. Det är några bilar från våra medlemmar som brukar söka sig ned dit för att delta.

Göran har tagit både bra bilder och skriver på sitt speciella sätt...
Del 1: http://www.ssij.nu/Eifel09-1.htm
Del 2: http://www.ssij.nu/Eifel09-2.htm
Del 3: http://www.ssij.nu/Eifel09-3.htm
Del 4: http://www.ssij.nu/Eifel09-4.htm

Trevlig läsning!

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231



Perra H skrev:
Hej!

Lägger in lite länkar från Sportvagnssällskapet i Jönköping. Det är några bilar från våra medlemmar som brukar söka sig ned dit för att delta.

Göran har tagit både bra bilder och skriver på sitt speciella sätt...
Del 1: http://www.ssij.nu/Eifel09-1.htm
Del 2: http://www.ssij.nu/Eifel09-2.htm
Del 3: http://www.ssij.nu/Eifel09-3.htm
Del 4: http://www.ssij.nu/Eifel09-4.htm

Trevlig läsning!

Så kom då även slutet på resan.
För allt skönt har ett slut och så är det åter till vardagen.
Del 5: http://www.ssij.nu/Eifel09-5.htm

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Sjukt bra även detta, berör mig absolut mer än några andra reportage jag läst här!
Att sedan bilderna är tagna av en kille med lite kunskap/utrustning gör inte ont det iheller.

thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231



johan sjöström skrev:
Sjukt bra även detta, berör mig absolut mer än några andra reportage jag läst här!
Att sedan bilderna är tagna av en kille med lite kunskap/utrustning gör inte ont det iheller.

thumbs up

Kul att du uppskattar det Johan.
Jag ska hälsa Göran som både är fotograf och textskrivare.

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Kan bara instämma i ovationerna. thumbs up
Ett enastående reportage med fantastiskt stämningfulla bilder och medryckande text.
Snart dax att släpa med sig en två-takts Saab till detta eveneamng käns det som.
Synd dock att man ska köra redan runt midsommar tydligen nästa år.
Men dom kanske tar sitt förnuft tillfånga så småningom igen?
Eifelrennen ska ju gå på hösten i lagom lätt regn och lite dimma.

För övirgt den där B. Johansson, på the wall of fame som förbryllade artikelförfattaren, tog sig senare ett annat efternamn, efter orten där han bodde. Brasta...
om han körde Fiat Abarth eller rent av Saab när han förlänades denna inskription vet jag inte, men jag håller en slant på att 3 cylindrar är bättre än 4:a

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Briljans...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
tomcat
Herrljunga
Här sen Maj 2006
Inlägg: 178



Mycket underhållande betraktelser och vackra foton


_________________
Fredrik Tholander

Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



Vakert.
Jag måste få tummarna och tiden loss så jag kan åka ner och beundra dessa event.
Vad är skillnaden på oldtimer Classic och Eifelrennen?
Någon som har en bra förklaring för mig?
Man blir ju bara så sugen på att ta bilen och kameran när man ser sådant här.

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Eftersnack
2009-09-27 Eifelrennen 2009
6203 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande