Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MKIII widebody -91 med MKIV drivlina | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 72769 besök totalt |
som gammal supraägare förljer jag tråden även om jag inte skrivit så aktivt, tycker det är lite synd med att byta bort den ikonen/tråkmotorn men förstår dig väll ändå delvis schysst karossjobb måste jag säga förövrigt, har följt bygget sen du startade _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Knotan: Menar du 7M-GTE motorn?? Om du tänkte på 2JZ-GTE så är det fortfarande en sådan som ska i igen, dock med lite andra grejor i
Kul att några följer! Då får man väl fortsätta skriva och lägga upp bilder |
||
Ja jag antar att det suttit 7mgte i från början, eller har det vart en 1jz från början??
Jag gillade verkligen 7m motorn, jag kommer antagligen bygga någon i framtiden för nått projekt om dem fortfarande går att få tag på då. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Körde bara en 1 sommar med 7M-GTE motorn och då hade den automat i sig
Det jag läst på under åren är att 7M motorn har lite problem från fabrik (topplockspackningen och någon kylkanal runt 6:an cylinder som måste borras upp) men har med rätt kunnande/byggande inga problem att leverera bra siffror Sen finns det vad jag förstått 2 olika varianter på blocket varav det ena är förstärkt. |
||
Topplockpackningen är ett vanligt handhavandefel när folk kör mer laddtryck än original bränslesystemet klarar utan ändringar.
Kylkanalen och blocket är inget större problem så länge som Topplockpackningen sitter kvar som den ska. Men men den motorn du har nu är ju såklart en uppdaterad variant nästan iom den med härstamma från supra så är det ju godkänt 👌 _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Tack
Appropå härstamma, hört någonstans att 7M-GTE motorn (blocket) skulle härstamma från någon äldre Toyota-lastbil. Något du hört? |
||
Jag är en såndär som smyger runt på rejsa å läser väldigt mycket samt följer intressanta projekt som bla. detta i smyg å suger åt mig av bilbyggar-porr - utan att lämna kommentarer så ofta som jag kanske borde....
|
||
|
||
Har inte hänt jättemycket pga jobb, men har fixat lite mer på motorn. Då ATI-hjulet var större än original blev jag tvungen att köpa en längre rem. 6PK950 fick det bli.
|
||
Rom byggdes nog fortare
En liten vattenskada i huset med följande köksrenovering har dessvärre tagit upp mycket av min tid och racemotorn har ännu inte hittat in under huven Garaget är riktigt trevligt men skulle inte tacka nej till 100 kvm till |
||
|
||
Var ju alldeles för länge sedan jag skrev något här...
Bilen finns kvar och jag har någon liten förhoppning om att köra i sommar med stora motorn. Här kommer lite bildbevis på att något har hänt iaf |
||
Skönt att se att bilen lever och att du fortfarande har en game-plan Eftersom jag råkar jobbar med detta bilmärke så brinner man lite extra för ett sådant här projekt
Lova att du orkar dra detta i hamn! Vill verkligen se den live på någon trevlig banträff i en snar framtid _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MKIII widebody -91 med MKIV drivlina | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 72769 besök totalt |