Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona-80 Buford T. Justice Racing
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
4 besök senaste veckan (41594 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator
Trådstartare
Som sagt, vi har bytt lite chassikomponenter. Gissa varför...



För att de nya var gratis, givetvis Vad hade du räknat med, vi är ju smålänningar. Eller, hälften av oss i alla fall...

Tyvärr glömde jag kameran hemma vid vårt senaste kvalitetsmek, men jag kan bjuda på ett par bilder som lite beskriver hur tokigt vi tänker och fungerar. Jag utesluter mig själv, för det är liksom självskrivet att om man går med på att skriva ett sånt här pundarlik till bil på sig, då borde man egentligen spärras in. Gör man det samtidigt som man skall hålla liv i sin vanliga räser och spara ihop kosing till en Le Mans-resa så SKALL egentligen strykas ur föregående mening...



oscar hade ett halvt bakdäck till övers och tyckte det här var ett produktivt sätt att göra av med det. Jag vill bara påpeka att det varit punkterat i ca 1 minut vid det här tillfället. Men det fortsatte ju att ryka, så varför inte... Besiktningsmannen undrade vad alla gummirester kom ifrån senast han var inne



och Douglas... Inte ens efter att ha åkt av Anderstorpsrakan (gör om det om du kan...) och landat så här snyggt är han nedstämd. Han är som en energizer-bunny på speed ungefär. Det gäller bara att hita saker att släppa lös honom på.

Sen har vi ju Andreas, vår "silent partner". Han förklarade redan ifrån början att tid var det illa ställt med, men prylar och kunskap kunde han ställa upp med, inga problem. Så, låt mig visa vad som ställer till det med tiden...

Vi flyttade bilen idag. Dogges garageplats försvinner nu vid månadsskiftet, och jag behöver min för att skruva Porsche. Så jag ringde Andreas, han suckade i ett par minuter och sa sen att han hade plats om vi kunde skita i mekmöjligheter just nu. Det var en deal.



Jag höll på att skriva något om "sista vilan". Men så skall det INTE bli. Visserligen känns det tungt att vara så få drivande som vi är, men vi ger INTE upp ännu. Bilen står nu nån mil utanför Borgholm i ett av Andreas uthus. Där delar den plats med...



En fräs, en fräsig Alfa 164 3,0 24V, Andreas egna turbo-GTV och en totalt urskuren...



Bertone GTV som skall återupppstå som en GTAm, komplett med TS Nordmotor, Spica, plast och aluminium överallt osv, osv. Snacket går om oldtimer på nordslingan, vi får väl se...



I rummet brevid står en påbackad 156:a som normalt är vardagsbilen. Och lite reservdelar. Och lite plast till Bertonen... Alu dörrpanelerna står i kartongen och man höll ledig båda i handen med utsträckt arm. Den kommer bli lätt, räsern...



I det ordinarie garaget hittade Andreas ett par minimoto han inte ens visste fanns där.. Det var nog nån kompis som ställt dit... Momo-stolen saknade tyvärr FIA-märkning, annars hade vi en het kandidat till Buford där.



och åt andra hållet (ja, det är stort...) syns Jonas, som villigt ställde upp med tid och sin 9-5 när sOpeln behövde flyttas. Han känner väl dåligt samvete då det var han som sa att den såg rätt OK ut när vi först tittade på den. I lyften sysn Andreas Biturbo som skall utrustas med



BMW fjäderben och, öhhh, Cadillac-bromsar "så att det funkar och man kan åka lite med den" som ägaren uttryckte det



Så, vad gör då en Austin A95 i samlingen? Jo, pappa Örjan håller på att bygga upp sina drömmars Austin Healey 3000, och eftersom de två delar mekanik blir det massa delar över... Så då kan man lätt bygga sig en 200hk veteranbils salon-räser Det skymta förbi en här http://www.youtube.com/watch?v=EW4tpjYQfGU kolla förarlistan förresten, imponerande namn om man kan sin motorsporthistoria.



En Ford Transit som skall bli tidsenlig biltransport till GTAm:en nån gång. Med Isuzu-diesel blev det lite fel i utväxlingarna... -Utan flak eller ramper går den loss på fyran



Till sist, en Sud Sprint, 84 års modell, avställd 89 med 4500 mil på mätaren och nu taksänkt, breddad och allmänt uppkapad. Kommer antagligen få en mittmonterad V6 vad det lider (efter någon uddda variant Alfa själva plockade ihop).

Tillläggas kan att killens jobb är att handla med bil och stylingprylar via postorder. du kan ju tänka dig hur den branchen är under vår/sommar...

Så nästa gång du tycker du har mycket att skruva med, inse att det alltid finns de som har mer

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
OneK
Bergkvara
Här sen Mar 2009
Inlägg: 6



väntar med spänning på nästa uppdatering =P

_________________
Per Engström

http://www.garaget.org/oneK
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11745

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. vad händer? Vårt team har ju hunnit bygga om bilen 2ggr och ett flertal motorer har testats och utvärderats samt förkastats. Hinner ni klart till 24h racet?
Håkan kanske hinner klar med Kebab3 så att ni kan hyra in er och köra en riktig bil.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator
Trådstartare
Just nu händer ingenting. Jag och oscar sticker till Le Mans på onsdag och har därmed inget annat i huvudet, Dogge är på Audiutbildning i deutchnyland, och Andreas, tja se ovan... Men sen får det bli strategimöte och herrejäklar mekinsats.

Vi hoppas på 24h, det har alltid varit vår målsättning. Men krasst, på fyra pers blir det j-ligt tungt. Såväl i byggande som körmässigt och ekonomiskt.

Riktig bil? tja eran räser har ju visat sig vara ett under av prestanda och driftsäkerhet Men vi får väl se när det närmar sig och desperationen ökar.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4691



Haha vilken cool bil!!



Asconan e fin med..

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
¤pia¤
Kalmar
Här sen Maj 2004
Inlägg: 228



Dags att uppdatera nu!!

_________________
Pia Olofsson
www.stcs.nu
Sekreterare i www.eccc.se
SAAB 900-94
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator
Trådstartare
Finns inget att uppdatera med, vad jag vet i alla fall.

Har själv ett rätt kraftigt fall av motivationsbrist för allt som gäller pillande med fyra hjul, och alla går vi och tittar lite snett på varandra och undrar när och hur mycket man skall lägga ut innan det blir något kört. OM det nu blir något kört alls...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona-80 Buford T. Justice Racing
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
4 besök senaste veckan (41594 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande