Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) F1 2020, 21, 22, 23, 24, 25...... | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 13 besök idag (11721 totalt) |
Coolt hade varit om hela fältet släppt fram Kimi så han fick vinna sista tävlingen - jo jag vet med herrarna Max och Lewis i farten så hade detta såklart aldrig hänt. Men man kan ju drömma :-) _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Jag inser nu när race resultatet och alla kontroverser som varit och säkerligen kommer komma som på beställning, att jag tycker att det är skönt att jag inte längre betalar för spektaklet.
Vann rätt person? Max är en riktigt bra förare, om jag fick önska något så vore det lite mera vettig körstil. Att låtsas bromsa på sig i innerspår och trycka ut andra förare är helt onödigt med hans talang. Borde veta bättre. Lewis är bevisligen en av de bästa - han hade inte vunnit så mycket som han gjort om han inte visste vad han gjorde. Och om jag fick önska mig något så behöver han bevisligen morska upp sig lite när han får Max i närheten - han backar alltid ur, och det vet Max, och Max utnyttjar detta hela tiden. Så vem fick min röst igår? Lewis, han ledde med go marginal, sedan började man stoppa in feta fingrar i regelverket... Jag kommer säkert följa F1 på något sätt nästa år också, men utan Kimi, och med det regeländrandes hur man får köra hela tiden, så är det dessvärre ointressant. Mera intresserad av hur de nya bilarna fungerar än vem som kör och vinner helt enkelt. Alltså mera intresserad av tekniken. Och inte vem som vinner eller hur, för det avgörs av någon nisse.... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
_________________ henrik nielsen |
||||||
Det var ett stort antiklimax igår, nåja om några år är detta året bara statistik.
Max är en värdig värdsmästare, grattis! Igår var det en tillrättalagd vinst, synd att det drabbade Hamilton! _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
Med tanke på alla konstiga domslut denna säsong så är man glad att någon vann till slut _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Både Max och Hamilton hade varit värdiga mästare, Hamilton lite mer kan jag tycka, han kör lite snyggare och sällan oschysst.
Ham hade hela racet efter en dålig start och ett dåligt kval (pajade sina medium) av Max. Sen blir Max mästare pga att race control strular till det för sig med konstiga beslut. Kommer man nu komma ihåg detta som att han vann sitt första VM med ett litet förbehåll? Jag är sjukt nyfiken på nästa års reglemente och hur det kommer att bli. Kan Red Bull och Ferrari göra en bil som konkurrerar med Mercedes, jag förutsätter att de fortfarande är "benchmark". _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
2022:
Första test februari 23 till 25 i Barcelona. Andra test mars 11 till 13. Första race 20 mars Bahrain Andra race 27 mars Saudi Arabia Kortaste uppehållet mellan 2 säsonger någonsin?? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Värdiga båda två..!
Men kul för F1 och mig att MAX vann! Däremot så tycker jag inte man kan skylla på domarna, har ju varit Merca räkmacka med domarna hela säsongen.. Sen var detta Tottos fel, Det var för fega att låta Hamilton Raca om seger..utan lät han harva runt 40 varv på däcken.. Hade låtit han kommit in 20 varv tidigare som Ham ville, så hade det förlorat Track Position.... Men med hans fart så hade han nog lätt vunnit ändå.. Så tycker rätt Stall och Vinnare igår. . Merca skulle ha löst detta under säsongen, inte bra att ha samma poäng som Redbull i sista avgörande.. Var ju bra av Max att han inte gjorde en Schumi och kraschade ihop med Ham _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
Japp helt sjukt!! Sen så stora ändringar på bilarna!!, kommer pannkaka och bra!. Hyffsar stressigt _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
Den nya fram vingen skulle man ha på Golfen!
Men det låser aero ännu mer, lite tråkigt.. Men säkert jämnare bilar.. _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
För första gången på länge så kommer lanseringarna av nya bilarna att vara intressant.
Aero reglementet är mer nedlåst och bilden ovan är hur FIA/F1 tror att bilarna kommer se ut. Men flera team har ju sagt att "så ser inte vår bil ut riktigt..." så det kanske blir större skillnad än vad man tror. Man trodde att bilarna skulle bli ca 5-7 sekunder långsammare än dagens, men nu tror man att de bara blir 0.5-2 sekunder långsammare fast de är 40kg tyngre. De är säkert snabbare än dagens bilar i slutet av 2022... Får hoppas att det inte blir pannkaka utan jämnare, mellan fler team än två dvs. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Precis, mer spännande nu är på 10 år ich... Galet att de redan ska vara lika snabba på simuleringarna, med sämre aero, tyngre mm... Men kul!. Galet hur tajt man kommer kunna ligga efter varandra.. _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Nja det är precis tvärtom!,. nu tappar man ca 45% av downforce om man ligger 10m bakom...som man måste göra för att köra om.. Som Marcus sa det känns som man inte har nån styrning i bilen om man ligger precis bakom i en en modern F1.... Det är inte luftmotståndet som är problemet, utan den skitiga luften som F1 bilarna gör.. 2022 mkt renar luft bakom Med nya så tappar man bara ca 15% och kan få stopp på bilen om det behövs _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
Vore ju tragiskt om det fortfarande vore 40%, då man ju slösat med resurser på en jättestoooot framvinge blandannat Fast vinnande stallet, kanske blir den som lyckas göra Smutsig luft bakom bilen 2022 oxå!! _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
Tyvärr helt rätt, skydda bakåt är snart viktigare än framåt. Och så kontrakterar man bara bra kvalare eller enstoppare. Racecraft är en utdöende konstform i F1. Domsluten ger jag mig inte ens in på. _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||||
Håller jag inte med om, Hamilton, Verstappen, Kimi, Perez, Norris, Alonso tex är mycket bra racers och även kvalare. De som bara är bra kvalare tex Bottas, Giovenazi (bättre än Kimi), Russel, Gasly, de är mindre bra i race och kan inte placera sig fast de har bra utgångslägen. Nya reglementet har fokus på markeffekt och enklare vingar som inte stökar till luften _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Håller med där, vi har några riktigt bra Racers nu. Verstappen har ju satt Ribban 2 snäpp upp, lite emot det fula hållet . Men kul!. Sen borde det bli mer ren luft nu!, annars har stallen verkligen trollat igen Låsta motorer till 2025 utan utveckling?!, hur f.n ska det kunna gå till?. Där är jag skeptisk... _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
Eh nej, där kan jag inte hålla med om ribban nivån - han kör i mitt tycke fult. Och det är inte kul. Men som allt, det är upp till var och en. Det enda jag insett som sagt, är att FIA och deras regler inte fungerar eftersom dom bevisligen ändrar sig mellan olika förare och race - blir väldigt inkonsekvent. Det sagt, jag tycker mig att sett att eländet Massi eller vad han nu heter är bortbytt till nästa säsong som race director - kanske blir bättre. För annars kan de lika gärna lotta ut vilka däck som varje bil skall ha och köra one-lap-races, som det sista halv varvet..... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Elitracing (åskådarracing) F1 2020, 21, 22, 23, 24, 25...... | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 13 besök idag (11721 totalt) |