Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-08-28/29 Gelleråsen med PCS | << 1, 2, 3 >> 10243 besök totalt |
Handen utanför rutan....alltid när jag passerar GT3:or på Åsen, NOT! Detta var på avkylningsvarvet!!!! Inte när jag låg före/efter en viss grön 996:a
Jobbigt dock att ha den nosen i backspegeln kan jag säga!(den accar hårdare ut ur kurvorna än min....) Tyvärr tog min belägg slut innan sista passet var avklarat (spännande i trösen ) Tack Marcus för de fina bilderna! /Johan Bernås _________________ Johan Bernås Ingen bil nu.... |
||||
No problems with the rubber bullet. skriver på svenska istället. Jag överdrev lite om storleken.... När vi drog upp i höög hastighet så låg jag kvar på femman och då fick du rätt stor lucka. Ja, och efter detta så var jag beredd mest hela tiden. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Nöjet var helt på min sida - kul att ses. Jo gatdäck blir lite jobbigt när det är torrt och fint, det blir liksom inte lika kul som med R-däck och det blir lätt att man missar lite punkter här och där. Det var dock ganska trevligt klockan 9 på morgonen när banan var blöt och vi instruktörer provkörde konplaceringen! Jag hade helt nya Conti Sportcontact 2 på till helgen - det är det bästa gatdäck jag kört på bana (har de på Mondeon också). Bra i regn och bra grepp i torrt (förr att vara en vanligt däck). Enda nackdelen är livslängden. Beträffande obalans så var det samma för mig. När jag skulle köra hem på söndag eftermiddag efter att bilen stått still 5 timmar så var det som att köra på fyrkantiga däck! Någon mils landsvägskörning så var de dock som vanligt igen. Det fastnar massor av gummirester och grus i däcken när de blir varma. Vi ses på Mantorp! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag körde på söndagen - jag tillhör ju OR...
Bokade en av dom där små stugorna att sova över i så man skulle vara pigg. Dom hade dock glömt att låsa upp grinden, så det blev till att klättra över stängslet när jag kom fram kvällen innan . Fick iaf. gratis frukost som "plåster på såren" Detta var mitt 2:a banmöte, och det första i torrt väglag då! Det var precis hur kul som helst. Tillhörde absolut inte dom snabbaste, men jag satt och undrade ett antal kurvor vad det var för fel på bilen bakom mig eftersom det skrek så hemskt i däcken, men sen kom fram till att det var ju jag som skrek... Fick också det stora nöjet att åka med en instruktör i en carrera rs - hel**te vad fort det gick! Naturlagarna verkade inte gälla för honom... _________________ Måns Larsson PCS 8064 |
||||
I remember the 1st time I went with one of PCS instructors, it was a big eye opener for me for what you can do with a well prepared car with the engine at the back and R tyres and a great source of inspiration as well. It's really good we have this opportunity with Porsche club, add some training and a little bit of talent and these guys will make you fast _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Det är bara fortsätta försöka. Ett tips är att fråga tidigt, de blir uppbokade fort - speciellt eftersom många vill åka och instruktörerna är relativt få i jämförelse med antalet deltagare. Har fått åka med ett par gånger och är alltid lika imponerad av deras lugn. De sitter och konverserar, pekar och förklarar och ändå går det så jäkla fort. _________________ Boxster Marcus |
||||
Yes talk to them early and be there with your helmet when it's time. I have have had quite a few rides (last one this week-end) and you always learn something new _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Fredrik, kommer du till Mantorp får du gärna åka med mig några varv, så skall vi snacka lite spårval. Får dock bli på eftermiddagen efter racet. Vi instruktörer som rejsar får inte köra innan, räknas som träning inför tävling... Kollade in din körning på Gelleråsen, både från post A och B och det såg bra ut. Det gjorde det för övrigt över lag för de allra flesta.
Full gas! Ulli (svart 944 S2 nr 77) _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||
Ähh, det är lugnt, träna på du... jag vinner iaf! _________________ / Jocke |
||||
Angående att åka med en instruktör. Vi är medvetna om att intresset är stort. Ett problem är att vi skall hinna stå på post och äta lunch. Det gör att vi kanske bara har 3-4 lediga pass på en dag. Detta gör att sannolikheten för att den tillfrågade instruktören skall vara ledig att åka med just då när den som frågar har ett körpass är liten. Nu senast diskuterade vi detta problem och en lösning kan kanske vara att vi har några instruktörer avdelade som "taxi-chaufförer" och som enda uppgift har att skjutsa runt deltagarna. Tyvärr händer det att några rundor försvinnger till icke körande. "Hej, kan jag åka med dig?" "Javisst, hoppa in". Väl i bilen frågar man "Vad kör du för bil?", "Nä, jag kör inte, jag är bara med min kopmpis och tittar lite!". Lite slöseri med tiden alltså - nu har man ju lärt sig att ställa frågan innan man hoppar in i bilen... Att åka med banmötesdeltagarna tillför ytterligen en dimension till det hela och för egen del brukar jag åka med max 2 gånger per möte. Det är bara att erkänna att ju mer jag kör själv, desto mer obehagligt tycker jag det är att åka med på bana - detta oavsett vem som kör. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Full förståelse för att det kan vara svårt at få tiden att räcka till. Men just därför så borde man på något sätt organisera detta på nått bra sätt. En uppsamlingsplats dit man kan gå om man vill åka med vore ju inte så tokigt. På så vis så vet ju även instruktörer med tom bil vart dom kan åka o plocka upp liftare. Sen är det väll lite olika bland instruktörerna oxå, huruvida man vill ha liftare eller inte... Men att avsätt några instruktörer som kan tänka sig att skjutsa folk är ju kanon! o man behöver ju inte köra hela pass med passagerare heller det räcker ju med ett par varv åt gången så att så många som möjligt får chansen _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||||
Jag stannade faktiskt kvar när jag kunde ha åkt hem i stället och väntade tålmodigt en halvtimme innan det fanns plats - helt klart värt väntan! Sen undrar jag om vi PCS medlemmar ger instruktörerna tillräckligt med cred - skulle kännas bra att få tacka dom alla efter träffen eller nåt för dom gör ett super-jobb och är egentligen hela anledningen till varför man är medlem i PCS _________________ Måns Larsson PCS 8064 |
||||
Jag är säker på att alla instruktörer är positiva till att ha med passagerare. Annars skall man inte vara - och blir heller inte uttagen till - instruktör. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag tror att vi alla instruktörer känner en stor tacksamhet från deltagarna. Det är många som kommer fram och säger hej och tack när de åker. Dessutom är vi ganska många instruktörer som läser exempelvis rejsa och suger i oss av berömmet. Jag tror säkert att bankommittén under vinterns gång kan hitta ett format för att ha någon/några instruktörer som avdelas till att köra "taxi". Det bör gå att lösa. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag tycker jag får enormt trevlig feedback. Faktiskt säkert en stor anledning till att jag jämnt kör taxi (och åker med och ger tips och glada tillrop ) Behöver ni taxichaffisar som kan sitta o prata medans de kör så ställer jag mig på ansökningslistan _________________ Magnus Thomé |
||||
Dtta fotades på en GT3, tydligen:
....men vem körde trettonåringens GT3? Vad jobbar trettonåringens pappa med? Kan han adoptera mig opåsedd också? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Eftersnack 2004-08-28/29 Gelleråsen med PCS | << 1, 2, 3 >> 10243 besök totalt |