Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Racingrealitysåpan på ZTV - Pole Position
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
14136 besök totalt
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Vad hände då?
Vem åkte ut?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Håller med Johan, hade jag inte "känt" några av de medverkande hade programmet varit rätt trist.

Grattis till Fredrik och väl kämpat Rash.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



Tyckte programmet var riktigt dåligt. Vad visar det för kunskaper om man låter dom köra isgokart? Det har ju inget med verkligheten att göra... Suck nej jag blev riktigt besviken på detta

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



Typiskt att man skulle glömma bort att ladda video... kommer det någon repris?

Isgokart verkar annars som ett lite annorlunda koncept...
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Jag blev iallafall grymt besviken på att man inte fick köra riktiga bilar...
Att köra 2x5 min isgocart utan tidtagning kändes väldigt fel iallafall. Men de sa senare off-camera att vi åkte ut pga att vi var för oerfarna. Jag vet väl om att jag är oerfaren, man trodde ju ändå att man skulle få en chans..

Seriöst så tycker jag inte ens att det var kul att vara med i serien i ett avsnitt, ta tjänsteledigt från jobbet för detta kändes som grymt onödigt.

Jaja, nu kan det ju låta som att jag är en dålig förlorare. Men i vilket fall känner jag mig lurad. Då man hunnit få upp förhoppningar om att man ev hade en chans att vinna serien. Detta är ju något man drömt om så länge liksom...

Att skicka ut fyra deltagare i en "seriös" såpa i första avsnittet kändes ju inte så jätte seriöst faktiskt.

Picko verkade ju iallafall uppriktigt ledsen för att behöva skicka ut oss, han verkar vara en vettig gubbe. Men vad spelar det egentligen för roll? Nu är det bara att gå vidare...att man kunde vara så naiv..

_________________
Rachid Rachid
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Jag skulle nog tro att alla kommer att känna sig besvikna utom vinnaren, och kanske speciellt den som blir tvåa, som offrat en väldig massa tid till ingen(?) nytta. Men det ligger ju i spelets natur och nåt alla förstås får räkna med.

Stod det inte nåt om att de skulle vara 10 ifrån början?

Vad det gäller att sparka ut 4 st. i första avsnittet så känns det nog bättre än att bli ensam utsparkad i första avsnittet.

Annars var programmet lite väl kort och svårt att riktigt fatta varför de som åkte ut gjorde det. Men det kanske blir bättre sedan.

Jag testade isgokart i Åre i lördags och det var klart skoj. thumbs up

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Rash skrev:
Men i vilket fall känner jag mig lurad. Då man hunnit få upp förhoppningar om att man ev hade en chans att vinna serien. Detta är ju något man drömt om så länge liksom...


Det där är väl rätt vanligt i dokusåpor.

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Joni skrev:
Vad visar det för kunskaper om man låter dom köra isgokart? Det har ju inget med verkligheten att göra...

Det visar på om förarna klarar av att hantera en bil på gränsen ganska bra. Naturlig talang och hur väl den används är typiska saker som lyser igenom på is, men lite synd var det väl iofs att de inte fick använda riktiga bilar. Men det är säkert betydligt billigare, och lättare, att skaka fram 7 gokarts med dubb än 7 likvärdiga bilar med isdubb.

Edit: men de verkar ju ha baserat sina val av gallringar på helt andra saker än körskicklighet bitvis. T.ex. arbetsförhållande och annat trams...
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18697



Tobias Lindell skrev:

Edit: men de verkar ju ha baserat sina val av gallringar på helt andra saker än körskicklighet bitvis. T.ex. arbetsförhållande och annat trams...


Spelar ju ingen roll hur duktig man är att köra om man inte kan lova att ge 100% för teamet om man vinner.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41693

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
osis Rash Men du kommer säkert ha kul på banorna framöver ändå

_________________
Magnus Thomé
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



Tobias Lindell skrev:
Joni skrev:
Vad visar det för kunskaper om man låter dom köra isgokart? Det har ju inget med verkligheten att göra...

Det visar på om förarna klarar av att hantera en bil på gränsen ganska bra. Naturlig talang och hur väl den används är typiska saker som lyser igenom på is, men lite synd var det väl iofs att de inte fick använda riktiga bilar. Men det är säkert betydligt billigare, och lättare, att skaka fram 7 gokarts med dubb än 7 likvärdiga bilar med isdubb.

Edit: men de verkar ju ha baserat sina val av gallringar på helt andra saker än körskicklighet bitvis. T.ex. arbetsförhållande och annat trams...
Jag har kört gokart i 8år varav 5år internationellt och även kört diverse olika bilar på bana. Jag har även kört lite mer seriös isgokart än det som visades i såpan. Det där var bara rent trams tycker jag. Bilarna är inte på något sätt lik en riktig gokart. Det ger totalt fel bild av gokart. Vad är det som är likt verkligheten med att köra det där? Det liknar ju knappast extremt grepp eller för den delen regnkörning. Det är klart att det påminner mer om regnkörning än grepp MEN det är fortfarande inte samma teknik som man använder sig av(iaf inte jag när jag kör regn). Och igen, hade det varit "riktig" isgokart hade det varit duktigt mycket bättre dubb och en helt annan kart än en hyrkart men rundade dubbar!

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Joni skrev:
Tobias Lindell skrev:
Joni skrev:
Vad visar det för kunskaper om man låter dom köra isgokart? Det har ju inget med verkligheten att göra...

Det visar på om förarna klarar av att hantera en bil på gränsen ganska bra. Naturlig talang och hur väl den används är typiska saker som lyser igenom på is, men lite synd var det väl iofs att de inte fick använda riktiga bilar. Men det är säkert betydligt billigare, och lättare, att skaka fram 7 gokarts med dubb än 7 likvärdiga bilar med isdubb.

Edit: men de verkar ju ha baserat sina val av gallringar på helt andra saker än körskicklighet bitvis. T.ex. arbetsförhållande och annat trams...
Jag har kört gokart i 8år varav 5år internationellt och även kört diverse olika bilar på bana. Jag har även kört lite mer seriös isgokart än det som visades i såpan. Det där var bara rent trams tycker jag. Bilarna är inte på något sätt lik en riktig gokart. Det ger totalt fel bild av gokart. Vad är det som är likt verkligheten med att köra det där? Det liknar ju knappast extremt grepp eller för den delen regnkörning. Det är klart att det påminner mer om regnkörning än grepp MEN det är fortfarande inte samma teknik som man använder sig av(iaf inte jag när jag kör regn). Och igen, hade det varit "riktig" isgokart hade det varit duktigt mycket bättre dubb och en helt annan kart än en hyrkart men rundade dubbar!


Är du upprörd över att dessa gokartar inte liknar de du körde, eller är du upprörd att selekteringen gjordes med dessa gokarts?

Det första kan jag förstå, men det andra förstår jag inte. Utan att ha sett programmet så det som kännetecknar en stor idrottare är ofta förmågan att snabbt finna sig i delvis nya situtationer och ändå prestera direkt. Valfritt 4-hjuligt fordon med ratt kvalar ju under den definitionen för en räserförare.

_________________
Pär Hylander
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Vill bara inflika att jag sett Joni köra gokart och han är ordentligt snabb!!!
Det var knappt någon som hängde med honom när vi körde på racehouse i malmö

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Frazze skrev:
Vill bara inflika att jag sett Joni köra gokart och han är ordentligt snabb!!!
Det var knappt någon som hängde med honom när vi körde på racehouse i malmö

Spelar det överhuvudtaget någon roll? För ämnet det vill säga. Det handlade om att utvärdera 14 personer väldigt grovt för att göra en första gallring, och då tycker jag hyrkartar kan vara ett utmärkt billigt alternativ. Det ger en inblick i personernas grundläggande kontroll över fäste, gas, broms och styrning för en väldigt ringa kostnad. IMHo då.
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Jag lägger mig inte i denna tråden för övrigt, detta kan ni diskutera själva

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633



Frazze skrev:
Det var knappt någon som hängde med honom när vi körde på racehouse i malmö


Förlåt mitt lilla OT här, men vi kan ju konstatera att det finns dom som hänger med:

"Winter-Pokal, Kerpen 2002"

Finale Formel A
1. Marcel Jeleniowski, Tony/Vortex
2. Michael Ammermüller, Tony/Vortex
3. Nico Hülkenberg, CRG/Maxter
4. Randy Bakker, CRG/Maxter
5. Michael Schumacher, Tony/Vortex
6. Nick de Bruyn, Gillard/Parilla
7. Jonatan Hertzberg, Tony/Vortex
8. Marian Winz, Tony/Vortex
9. Francesco Pastorelli, CRG/Maxter
10. Torsten Kostbade, Birel/TM
.
nicht gewertet:
Jos Verstappen, CRG/Maxter *


Sådär... Åter till tråden.
Bland kvarvarande deltagare håller jag naturligtvis på Helena och Lestrup.

_________________
--
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1374



Den första uttagningen av de som skulle få ett samtal var nog slumpmässig, Fredrik Lestrup var visst snabbast men ändå plockades han ut

Tycker ärligt talat att det kändes riktigt ogenomtänkt, hela konceptet.

Men jag behöver ju inte se det om jag inte vill

Jag hejjar på Helena iaf

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Riktigt klantigt att dom lade det samtidigt som MJ ! Förlorar ju båda programmen på, men förmodligen mest PP ...

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



FredrikÅ skrev:
Förlåt mitt lilla OT här, men vi kan ju konstatera att det finns dom som hänger med:


Javisst finns det de som hänger med Joni, 7-faldiga F1-världsmästare till exempel...

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



FredrikÅ skrev:
Frazze skrev:
Det var knappt någon som hängde med honom när vi körde på racehouse i malmö


Förlåt mitt lilla OT här, men vi kan ju konstatera att det finns dom som hänger med:

"Winter-Pokal, Kerpen 2002"

Finale Formel A
1. Marcel Jeleniowski, Tony/Vortex
2. Michael Ammermüller, Tony/Vortex
3. Nico Hülkenberg, CRG/Maxter
4. Randy Bakker, CRG/Maxter
5. Michael Schumacher, Tony/Vortex
6. Nick de Bruyn, Gillard/Parilla
7. Jonatan Hertzberg, Tony/Vortex
8. Marian Winz, Tony/Vortex
9. Francesco Pastorelli, CRG/Maxter
10. Torsten Kostbade, Birel/TM
.
nicht gewertet:
Jos Verstappen, CRG/Maxter *


Sådär... Åter till tråden.
Bland kvarvarande deltagare håller jag naturligtvis på Helena och Lestrup.
Jahaja, ska scanna in resultat listan från den tävlingen så ska vi se vem som var snabbast...

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Pär Hylander skrev:
Joni skrev:
Tobias Lindell skrev:
Joni skrev:
Vad visar det för kunskaper om man låter dom köra isgokart? Det har ju inget med verkligheten att göra...

Det visar på om förarna klarar av att hantera en bil på gränsen ganska bra. Naturlig talang och hur väl den används är typiska saker som lyser igenom på is, men lite synd var det väl iofs att de inte fick använda riktiga bilar. Men det är säkert betydligt billigare, och lättare, att skaka fram 7 gokarts med dubb än 7 likvärdiga bilar med isdubb.

Edit: men de verkar ju ha baserat sina val av gallringar på helt andra saker än körskicklighet bitvis. T.ex. arbetsförhållande och annat trams...
Jag har kört gokart i 8år varav 5år internationellt och även kört diverse olika bilar på bana. Jag har även kört lite mer seriös isgokart än det som visades i såpan. Det där var bara rent trams tycker jag. Bilarna är inte på något sätt lik en riktig gokart. Det ger totalt fel bild av gokart. Vad är det som är likt verkligheten med att köra det där? Det liknar ju knappast extremt grepp eller för den delen regnkörning. Det är klart att det påminner mer om regnkörning än grepp MEN det är fortfarande inte samma teknik som man använder sig av(iaf inte jag när jag kör regn). Och igen, hade det varit "riktig" isgokart hade det varit duktigt mycket bättre dubb och en helt annan kart än en hyrkart men rundade dubbar!


Är du upprörd över att dessa gokartar inte liknar de du körde, eller är du upprörd att selekteringen gjordes med dessa gokarts?

Det första kan jag förstå, men det andra förstår jag inte. Utan att ha sett programmet så det som kännetecknar en stor idrottare är ofta förmågan att snabbt finna sig i delvis nya situtationer och ändå prestera direkt. Valfritt 4-hjuligt fordon med ratt kvalar ju under den definitionen för en räserförare.


Tre jurymedlemmar som håller koll på 14 deltagare under en sådan kort tid...nä, jag tror jag ska hålla mig utanför den här diskussionen. Bättre att ni diskuterar detta själva, annars verkar det väl som att man är en dålig förlorare eller nått..

Jag har iallafall pratat med producenten och fått medhåll om det mesta jag tyckte till om. Det får jag väl nöja mig med.

_________________
Rachid Rachid
Citera
Allmänt banåkaforum
Racingrealitysåpan på ZTV - Pole Position
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
14136 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande