Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-09-11 BMWSC Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17977 besök totalt
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Folkrace lämnar vi till STCC, vi kör racing . Ny bana för huvuddelen, och en bana som svänger konstant, gör att det blev väldigt close racing.

_________________
olof Johansson
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Tack för en kanon dag! Sista två timmarna open pit räddade dagen, körde 1:45 av de två och jösses vilken kul bana. När man hittar flytet går det ju hur fort som helst, och tappar man rytmen så blir man omedelbart bestraffad. Riktigt utmanande och kul.

Tack till Dennis som roddat ihop festen på Grannen, var redigt kul. Mindre vass var man igår men det får det vara värt

Syns på Gellersåsen

_________________
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Film från marcus (spjuvern) deltävling 9

http://www.youtube.com/watch?v=OSV0okAU_k0

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Verkar som ni haft en underbar helg! Själv satt man hemma med grym körabstinens när man visste om att ni var och roade er. Big mistake att hoppa över denna körning. Skall aldrig hända igen!
Nu vill jag se fler bilder och filmer från gatbilskörningen. Gärna lite Audi (TT) close-up....
Vi ses på Gelleråsen!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8313



Magnus Thomé skrev:
Första besöket för min del på Gotland Ring. Uj det var mycket att försöka att få till och lista ut varvet runt. Gotland Ring består liksom inte av fyra enkla-att-förstå-kurvor och tre svåra. Snarare en-enkel-att-förstå-kurva och sjuttiarton kurvkombos att klura på. SKITKUUUL!!!!


Samma här! Första gången på Gotland Ring och det var kul ur två perspektiv:
1. Det är kul att komma till en ny bana. Hur många fler gånger i mitt liv kommer jag göra det?
2. Bana är kul och teknisk. Den påminner om en korsning av Kinnekulle och Gelleråsen med det bästa av båda. Som kullen pga av sin tekniskhet dock med en mycket, mycket högre säkerhet och ett avsevärt bättre flyt på grund av en större(?) storlek som Gelleråsen.

Här tar dock lovprisningen en paus för jag tycker att två av de tre/fyra stora lastväxelinducerande pucklarna förtar/punkterar känslan av en annars mycket lyckad bana.
A: Ut ur första/andra svängen på banan kör man nerför en puckel/ås under gaspådrag samtidigt som man svänger. Den gör då att ett kittlande bakvagnskast i xxkm/h resulterar i en digital skillnad om man bara lägger på tre km/h för då snurrar bilen. Detta resulterar i att man får sitta och vänta med att klämma på fullt till bakvagnen skakat av sig. Om man jämnade ut banan där skulle det blir ren njutning.
B: Den andra puckeln är efter "fullfartsvänstern" då man är på väg in mot apex. Samma fenomen där även om det går att rädda bilen där om det inte fladdrar alltför mycket. Likväl blir det omharmoni och onödigt.
C: Den tredje puckeln(pucklarna) är kanske banans twist/kärna eller signum. Så den kan väl få vara kvar. Dessutom går det inte så jättefort där.

De två förstnämnda pucklarna borde dock imho byggas bort. Den första kanske(?) beror på en sättning i banan och den andra pga av att banan svängde av där tidigare. Hursomhelst så skulle det blir riktigt bra med dessa två egenheter "korrigerade".


Med ovan sagt gillar jag den andra halvan av banan skarpt där man i en S-kombination ligger och skrubbar/flyter över alla fyra och letar spår och fäste. Sedan följer en intressant inbromsning över en ås(!) och så den coolaste kurvkombon i Sverige med en supersen och tight apex uppför en backe i ett S som avslutas med en mini-fuchsrörhe ner till en höger som kan tas i många olika spår.


Magnus, skall vi få till en banguide nu?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005
Inlägg: 663



Per Gustavsson skrev:
Michael Bäck skrev:
Lite bilder från cupen
Några ärrade krigare


vad i ....

folkrejs på asfalt.... eller vad händer igentligen.


Vätterleden Racing skrev:
Folkrace lämnar vi till STCC, vi kör racing . Ny bana för huvuddelen, och en bana som svänger konstant, gör att det blev väldigt close racing.


Håller med olof och vill också tillägga att inga av incidenterna med bilarna på bilderna var avsiktliga eller berodde på tuff körning utan det handlade om rena "raceincidents".

_________________
Tobias Biörs
BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Vad tycker ni arrangörer om träffen? Kommer det bli ett återkommande inslag? Detta är ju en bana som jag verkligen vill köra på nån gång och hade gärna gjort det med er

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8313



Rsjerry skrev:
Vad tycker ni arrangörer om träffen?


Av det jag hörde från arrangörerna så var det en enorm apparat (på väldigt olika sätt) att få denna träff på plats.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



Rsjerry skrev:
Vad tycker ni arrangörer om träffen? Kommer det bli ett återkommande inslag? Detta är ju en bana som jag verkligen vill köra på nån gång och hade gärna gjort det med er


Det var en väldigt rolig bana men precis som BTG sa så var det en massa jobb bakom för att få GR träffen att fungera.

Det som kommer hända nu är att man tar en diskussion om ekonomin och insatsen för att åka till GR gör att det går att ha det som en återkommande träff eller ej. Att GR är en riktigt rolig bana kommer givetvis oxå vägas in i ett sådant beslut. Men just nu vet vi inte ännu när och i värsta fall om GR hamnar i kalendern igen.

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Glömde nämna alla nya trevliga människor inom SC och ACS som man träffade den här helgen! Inte att förglömma alla gamla bekanta! thumbs up

Dessutom träffade jag på en gammal jobbarkompis, hej Joan!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2099



Tack för en riktigt rolig träff. Gotland ligger högt på listan roliga banor, jösses vad svårt det var att hitta runt i början

Vi får hoppas att det går lite lättare att ordna till en träff nästa gång när ni har gjort det en gång innan. Gotland Ring igen vore väldigt kul!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Fantastiskt kul banträff....däcken är slut, bromsarna är slut, fick tigga bensin för att komma tillbaks till Visby...precis som det ska vara.

Magnus Thomé skrev:
Här kör Stefan Larsson min bil (BMW M3 CSL) med mig som passagerare. Vi sitter o snackar och Stefan kommer med fina tips. Klart sevärd film (det går fortare o fortare ):
http://www.youtube.com/watch?v=ivQ-WUAnees&hd=1


Nice filmat Magnus....min bil har ju nästan huvudrollen...visste inte att du hade kameran på. Riktigt intressant att få se sina egna spårval kontra Stefans. Skiljer ju inte så mycket.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2243



Niklas Falk skrev:
Hur fungerade Samsons nya breda vattenskidor?

Vattenskidorna var kanon som vattenskidor på fredagens test. Fick inte en grad temperatur i dem och hade dessutom stora bekymmer med imma på rutorna så det var inte helt lätt att försöka lära sig banan. Pinsamt dåliga 1:59-någonting som bäst i vätan på fredagskvällen. Martin Skoog var mer än 5 sekunder snabbare med sin fars helt standard E46 323i automat...
På lördagen gick det bättre och då höll det i riktigt gott. Upptorkande på förmiddagen under träningarna medan racen kördes i helt torrt. 1:32,987 blev personbästa som sattes i första racet vilket var klassens bästa tid i helgen trots rejält effektunderläge. Gotland är verkligen en bana som belönar balans och väghållning före effekt.
Riktig racerapport med film från båda racen kommer snart i min tråd.

Summerat var det här en riktigt, riktigt rolig bana! Är Gotland Ring rentav Sveriges roligaste? Knutstorp och Kinnekulle har i alla fall fått rejält med konkurrens vad det gäller svängglädje...

Tack alla arrangörer för en kanondag!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Tack för en trevlig och välordnad träff med mkt körning, som balsam för själen! thumbs up Stämmer in i kören att det nog är roligaste banan i Sverige!
(även om jag ännu inte kan uttala mig om alla)

Bilen går så grymt fint, bara att kolla däckstryck och sen köra, som det ska va thumbs up Fick i 61L när jag var tillbaka i Visby, så det var på ångorna på slutet.

Sörpan skrev:
Glömde nämna alla nya trevliga människor inom SC och ACS som man träffade den här helgen! Inte att förglömma alla gamla bekanta! thumbs up

Dessutom träffade jag på en gammal jobbarkompis, hej Joan!


Kul att tjöta lite!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



TTBörje skrev:
Verkar som ni haft en underbar helg! Själv satt man hemma med grym körabstinens när man visste om att ni var och roade er. Big mistake att hoppa över denna körning. Skall aldrig hända igen!
Nu vill jag se fler bilder och filmer från gatbilskörningen. Gärna lite Audi (TT) close-up....
Vi ses på Gelleråsen!


Lite TT close-up finns i Magnus Thomés film: http://www.youtube.com/watch?v=ivQ-WUAnees&hd=1

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010
Inlägg: 332



Även jag (viktor) och James från Schmiedmann får tacka för en riktigt trevlig träff både på banan och utanför!
Hoppas att det blir av nästa år också fast gärna en månad tidigare =)

Ingen mer som har bilder förresten?

_________________
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige
Viktor@schmiedmann.se

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41683

Forumägare
Forumägare

miarpe skrev:
TTBörje skrev:
Verkar som ni haft en underbar helg! Själv satt man hemma med grym körabstinens när man visste om att ni var och roade er. Big mistake att hoppa över denna körning. Skall aldrig hända igen!
Nu vill jag se fler bilder och filmer från gatbilskörningen. Gärna lite Audi (TT) close-up....
Vi ses på Gelleråsen!


Lite TT close-up finns i Magnus Thomés film: http://www.youtube.com/watch?v=ivQ-WUAnees&hd=1


Jag har även film på när du o jag bestämde att jag skulle åka efter dig o kolla på hur du gjorde för att jag skulle få tips. Sen hade jag lite mer grepp än vad du hade så det blev lite tossigt men skoj Ska jag lägga upp den osså kanske?

_________________
Magnus Thomé
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Magnus Thomé skrev:
miarpe skrev:
TTBörje skrev:
Verkar som ni haft en underbar helg! Själv satt man hemma med grym körabstinens när man visste om att ni var och roade er. Big mistake att hoppa över denna körning. Skall aldrig hända igen!
Nu vill jag se fler bilder och filmer från gatbilskörningen. Gärna lite Audi (TT) close-up....
Vi ses på Gelleråsen!


Lite TT close-up finns i Magnus Thomés film: http://www.youtube.com/watch?v=ivQ-WUAnees&hd=1


Jag har även film på när du o jag bestämde att jag skulle åka efter dig o kolla på hur du gjorde för att jag skulle få tips. Sen hade jag lite mer grepp än vad du hade så det blev lite tossigt men skoj Ska jag lägga upp den osså kanske?


Gärna...det kan vara kul att se hur spåren inte blir lika bra när däcken biter sämre.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



miarpe skrev:
Fantastiskt kul banträff....däcken är slut, bromsarna är slut, fick tigga bensin för att komma tillbaks till Visby...precis som det ska vara.

Magnus Thomé skrev:
Här kör Stefan Larsson min bil (BMW M3 CSL) med mig som passagerare. Vi sitter o snackar och Stefan kommer med fina tips. Klart sevärd film (det går fortare o fortare ):
http://www.youtube.com/watch?v=ivQ-WUAnees&hd=1


Nice filmat Magnus....min bil har ju nästan huvudrollen...visste inte att du hade kameran på. Riktigt intressant att få se sina egna spårval kontra Stefans. Skiljer ju inte så mycket.


Din bil rör sig fint och du har mjuka fina spår. Magnus sade att "snart försvinner den där tt:n" men vi lyckades hålla oss bakom.

_________________
Stefan Larsson
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



miarpe skrev:
TTBörje skrev:
Verkar som ni haft en underbar helg! Själv satt man hemma med grym körabstinens när man visste om att ni var och roade er. Big mistake att hoppa över denna körning. Skall aldrig hända igen!
Nu vill jag se fler bilder och filmer från gatbilskörningen. Gärna lite Audi (TT) close-up....
Vi ses på Gelleråsen!


Lite TT close-up finns i Magnus Thomés film: http://www.youtube.com/watch?v=ivQ-WUAnees&hd=1


Vilken UNDERBAR film! thumbs up Fantastiskt vackert kört av er båda! Men vilket flyt du har i körningen Micke! Nu är jag naturligtvis partisk med ett Audi-hjärta men hade inte CSLen lite svårt att hänga med ÄVEN på rakan!?!!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



Lite bilder ifrån nu i helgen på Gotland Hör av er om det är någon som vill ha något foto.






Trött chauför tar en kopp......














































_________________
Johan Christensson
Citera
Eftersnack
2010-09-11 BMWSC Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17977 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande