Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport 197 -07 ¤ Nu med bilder ¤
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10661 totalt)
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Clio197 skrev:
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Med mig till banan kommer 2st GT3rs och en Ford Focus RS så dom lär jag inte se mkt av på vägen

Trevlig helg!


Var inte så säker på det du, lycka till!


Hjälmen är framtagen och banskisserna har blivit kvällslektyr!


Perfekt, låter som du är redo.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Med mig till banan kommer 2st GT3rs och en Ford Focus RS så dom lär jag inte se mkt av på vägen

Trevlig helg!


Var inte så säker på det du, lycka till!


Hjälmen är framtagen och banskisserna har blivit kvällslektyr!


Perfekt, låter som du är redo.


Definitivt! Ska bli sjukt skoj! Jag är lite fundersam över en Laptimer bara.. Är ju inte så sugen på att lägga flera tusen på att köpa en ny.. vill ju bara ha lite tider Hur gör ni?

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Har kollat igenom din tråd lite snabbt nu bara och kan inte mkt annat säga än wow damn shoohoo GRYMT! Min börs är tyvärr inte i den ordning som den hade kunnat vara men när de väl löser sig så ska jag oxå få ordning på bilen! Jag läste att du tyckte inte Milltek systemet var så stor skillnad mot orginal?!

Har du ngr bra tips nu inför min bandebut med clion... hinner inte göra så där jätte mkt tyvärr..

Mycket tacksam för all support!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13191

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Clio197 skrev:
... vill ju bara ha lite tider Hur gör ni?

Vi skiter i tiderna och kör för att det är så kul.

thumbs up


Menar faktiskt lite allvar...
Finns ingen anledning att börja ta tider första gången man är på banträff. Ta det lite lungt. Känn på bilen.
Det är så mycket annat att ha koll på innan man blivit en van trackday-räv. Luftryck, spårval, backspegeln...
Hugg tag i en instruktör eller motsvarande som kan banan och har koll på läget och som kan dela med sig av lite kunskaper.

Framför allt se till att ha kul.

_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Clio197 skrev:
Jag läste att du tyckte inte Milltek systemet var så stor skillnad mot orginal?!

Har du ngr bra tips nu inför min bandebut med clion... hinner inte göra så där jätte mkt tyvärr..

Mycket tacksam för all support!


Det var nog till en början jag tyckte det var tyst, det börjar låta mer när det är inkört. Numera tycker jag det låter helt perfekt, ganska lagom. Du behöver inte oroa dig för att det ska låta för lite iaf

Mitt tipps är rätt mycket som Falk skriver, om det är första gången du kör bana:

- Ha kul, tidtagning kan tyvärr ha rakt motsatt inverkan. Skapar stress
- Hitta spårval, bromspunkter och ett flyt. Farten kommer senare. Gör du i omvänd ordning kommer du överköra bilen.
- Be en instruktör köra din bil.
- Snacka med många "rävar" så du får bra tipps.
- Ta det lugnt.
- En trackday är ingen tävling ha alltid marginaler

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Jag läste att du tyckte inte Milltek systemet var så stor skillnad mot orginal?!

Har du ngr bra tips nu inför min bandebut med clion... hinner inte göra så där jätte mkt tyvärr..

Mycket tacksam för all support!


Det var nog till en början jag tyckte det var tyst, det börjar låta mer när det är inkört. Numera tycker jag det låter helt perfekt, ganska lagom. Du behöver inte oroa dig för att det ska låta för lite iaf

Mitt tipps är rätt mycket som Falk skriver, om det är första gången du kör bana:

- Ha kul, tidtagning kan tyvärr ha rakt motsatt inverkan. Skapar stress
- Hitta spårval, bromspunkter och ett flyt. Farten kommer senare. Gör du i omvänd ordning kommer du överköra bilen.
- Be en instruktör köra din bil.
- Snacka med många "rävar" så du får bra tipps.
- Ta det lugnt.
- En trackday är ingen tävling ha alltid marginaler


Ni har helt rätt! Absolut. Jag kommer nog med största sannolighet hamna i den gröna " nybörjar gruppen " eftersom jag bara kört en gång tidigare på bana.. Men jag ska försöka ha kul i den gruppen ändå.. Hade helst velat åka i mellan gruppen eftersom jag inte enligt mig själv behöver lära mig allt " nyttigt " för att bli en så bra förare på banan som möjlig eftersom jag mest ser allt som en rolig sak men det är nog bra ändå kanske med lite hjälp... Ja vi får se! De blir nog bra!

Tack för tipsen!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Clio197 skrev:
Dignell skrev:
Clio197 skrev:
Jag läste att du tyckte inte Milltek systemet var så stor skillnad mot orginal?!

Har du ngr bra tips nu inför min bandebut med clion... hinner inte göra så där jätte mkt tyvärr..

Mycket tacksam för all support!


Det var nog till en början jag tyckte det var tyst, det börjar låta mer när det är inkört. Numera tycker jag det låter helt perfekt, ganska lagom. Du behöver inte oroa dig för att det ska låta för lite iaf

Mitt tipps är rätt mycket som Falk skriver, om det är första gången du kör bana:

- Ha kul, tidtagning kan tyvärr ha rakt motsatt inverkan. Skapar stress
- Hitta spårval, bromspunkter och ett flyt. Farten kommer senare. Gör du i omvänd ordning kommer du överköra bilen.
- Be en instruktör köra din bil.
- Snacka med många "rävar" så du får bra tipps.
- Ta det lugnt.
- En trackday är ingen tävling ha alltid marginaler


Ni har helt rätt! Absolut. Jag kommer nog med största sannolighet hamna i den gröna " nybörjar gruppen " eftersom jag bara kört en gång tidigare på bana.. Men jag ska försöka ha kul i den gruppen ändå.. Hade helst velat åka i mellan gruppen eftersom jag inte enligt mig själv behöver lära mig allt " nyttigt " för att bli en så bra förare på banan som möjlig eftersom jag mest ser allt som en rolig sak men det är nog bra ändå kanske med lite hjälp... Ja vi får se! De blir nog bra!

Tack för tipsen!


Är precis ny på banåkning jag med, har kört en gång på Gotland Ring och en gång på Brainerd International Raceway med 2 helt olika bilar. Vid båda tillfällena har jag haft loggning med Laptimer i Iphone, men jag har inte tittat på tiderna förrän efter körningen (på kvällen). Tror som de visa erfarna har skrivit ovanför att man inte skall koncentrera sig på tiderna, min ambition var att göra det men det var så mycket annat som hände så det blev inte av att göra det. Dock tycker jag att det var kul att ha tiderna i efterhand.
Har för övrigt precis köpt en Clio sport 172 -01 Funderar på att fixa broms och fjädring innan den hamnar på banan, men vi får se vad ekonomi tillåter...

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
Har för övrigt precis köpt en Clio sport 172 -01 Funderar på att fixa broms och fjädring innan den hamnar på banan, men vi får se vad ekonomi tillåter...[/quote]

Det är alltid kul med tider men jag kommer vänta med de helt klart!

Nice ! Har haft 2st 172 bilar tidigare! mkt roliga.. Lycka till med allt!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007
Inlägg: 280



Såg den irl idag (ståendes hos din farsa) när jag cykla förbi på väg hem efter ett träningspass - såg fin ut o kommer bli kanon med svarta fälgar! Rött o svart är alltid en fin kombo! Trevlig kärra!

_________________
Christian Larsson
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
M3Crille skrev:
Såg den irl idag (ståendes hos din farsa) när jag cykla förbi på väg hem efter ett träningspass - såg fin ut o kommer bli kanon med svarta fälgar! Rött o svart är alltid en fin kombo! Trevlig kärra!


Nej tyvärr du.. Min bil har inte stått hos farsan idag. Och mina nya fälgar som kommer om 7 veckor är vita.

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007
Inlägg: 280



Haha som d kan bli! Läste 2 "Renå" trådar "samtidigt" o svara lite huller om buller! Rött o vit blir fint även det iaf! Stod en röd Clio där iaf så jag bara drog en snabb slutsats att d var din..

_________________
Christian Larsson
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
M3Crille skrev:
Haha som d kan bli! Läste 2 "Renå" trådar "samtidigt" o svara lite huller om buller! Rött o vit blir fint även det iaf! Stod en röd Clio där iaf så jag bara drog en snabb slutsats att d var din..


Haha ok! Ingen fara du! Jaha utanför Toyota i hässleholm?

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
G3kko
Malmö
Här sen Nov 2008
Inlägg: 197



Va inga bilder ?.. Trodde du var sådan fotofantast =)

Anmäld nu till den 30 maj.. =)..

_________________
Sebastian Sjöstrand
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
G3kko skrev:
Va inga bilder ?.. Trodde du var sådan fotofantast =)

Anmäld nu till den 30 maj.. =)..


Jag har gjort mig av med laddaren till kameran :/ Den ska tvättas en snabbis idag sen blir det ngr bilder med mobilen för att ha ngt iallafall

Jag kommer ta med systemkameran till knutan så kan vi ta lite på varandra Mysigt va :P

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007
Inlägg: 280



Clio197 skrev:


Haha ok! Ingen fara du! Jaha utanför Toyota i hässleholm?


Nä hemma-hos antar jag då jag brukar se hans kärror både på uppfarten o i garaget där ibland när d står öppet o man glider förbi Kul me lite svängbilar i stan iaf

Var/är själv lite sugen på en Clio 172 eller t o m Clio 16v i "Williamsstuk" som bruks-/2a-/svängbil Får väl se vad d blir framöver

_________________
Christian Larsson
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
M3Crille skrev:
Clio197 skrev:


Haha ok! Ingen fara du! Jaha utanför Toyota i hässleholm?


Nä hemma-hos antar jag då jag brukar se hans kärror både på uppfarten o i garaget där ibland när d står öppet o man glider förbi Kul me lite svängbilar i stan iaf

Var/är själv lite sugen på en Clio 172 eller t o m Clio 16v i "Williamsstuk" som bruks-/2a-/svängbil Får väl se vad d blir framöver


Haha ok! Shit va folk har koll i denna byn...

Ja det är trevliga bilar! Är inne på min tredje clio nu!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
M3Crille
Hässleholm/Skåne
Här sen Mar 2007
Inlägg: 280



Liten håla o Lambos växer inte på träd i vanliga fall så lite svår o "missa" om man säger så Speciellt för oss biltokar

_________________
Christian Larsson
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
M3Crille skrev:
Liten håla o Lambos växer inte på träd i vanliga fall så lite svår o "missa" om man säger så Speciellt för oss biltokar


Haha det är väl iofs sant Lambon är precis servad så jag tror nog de blir en runda till helgen!

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
G3kko
Malmö
Här sen Nov 2008
Inlägg: 197



Clio197 skrev:
M3Crille skrev:
Liten håla o Lambos växer inte på träd i vanliga fall så lite svår o "missa" om man säger så Speciellt för oss biltokar


Haha det är väl iofs sant Lambon är precis servad så jag tror nog de blir en runda till helgen!


oj oj vissa har de bra=) hahaha

_________________
Sebastian Sjöstrand
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54


Trådstartare
G3kko skrev:
Clio197 skrev:
M3Crille skrev:
Liten håla o Lambos växer inte på träd i vanliga fall så lite svår o "missa" om man säger så Speciellt för oss biltokar


Haha det är väl iofs sant Lambon är precis servad så jag tror nog de blir en runda till helgen!


oj oj vissa har de bra=) hahaha


Du är helt slut sebbe så vi lägger ner nu direkt

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
G3kko
Malmö
Här sen Nov 2008
Inlägg: 197



haha mm ... skojja bara =) hoppas nu att de inte rehnar bara!!!

_________________
Sebastian Sjöstrand
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport 197 -07 ¤ Nu med bilder ¤
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10661 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande