|
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679
15 Feb 2009 14:39
Senast ändrad av Anders F@lk, 15 Feb 2009 15:55, ändrad totalt 1 gång
Wow, det blev ju t.o.m. bättre än innan!
Gratulerar
Hälsningar
Anders
Edit: Stafvel
_________________ Anders F@lk
993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
|
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162
Trådstartare
15 Feb 2009 14:42
964RS skrev: | Wow, det blev ju t.o.m. bättre än innan!
Gartulerar
Hälsningar
Anders |
Ja, den var ju lite risig innan.
_________________ Max Carlsson
Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
|
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679
15 Feb 2009 14:57
...eller hur
/A
_________________ Anders F@lk
993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
|
SimonW
Kramfors
Här sen Dec 2008
Inlägg: 19
15 Feb 2009 15:03
Ruggigt snyggt det blev.
_________________ Simon Välivaara
|
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1575
15 Feb 2009 15:09
Gott max
Får hoppas man träffar på din Europa i sommar!
_________________ Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
|
hawkins
Norrköping
Här sen Dec 2007
Inlägg: 22
15 Feb 2009 16:24
Härligt!
Vi får väl hoppas att snön snart försvinner! För du har helt rätt i blötan kan man inte premiärköra!
_________________ Johan Mattsson
|
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068
15 Feb 2009 16:52
_________________ Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91
MSCC
|
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2205
15 Feb 2009 17:07
Tja bara att grattullera.. speglingen i fjärde bilden...bara att hoppas folk och fä håller sig borta från bilen så den kan fortsätta vara perfekt..
Glädjande att se att du inte bara gav upp
_________________ Michael Thulesius
|
MGB-65
Sthlm
Här sen Dec 2006
Inlägg: 135
15 Feb 2009 20:27
Grattis till fint jobb! Kul som sagt att du orkade ta tag i bilen trots missödet. Bilen ser helt strålande fin ut!
_________________ Richard W F
|
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10670
15 Feb 2009 22:14
Starkt jobbat!
KUL!
_________________
Ny kulbil i garaget.
|
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162
Trådstartare
27 Apr 2009 17:33
Alltså, nu är jag lite irriterad. Jag har för närvarande en mycket blank och fin Lotus i garaget som vägrar att gå ordentligt. Jag bytte olja och stift förra sommaren och startade motorn. Den gick fint då, men nu vägrar den gå på cylinder 1 och 4.
Jag har kontrollerat tändkablarnas ordning minst tio gånger, samt provat att byta hela paketet med lock och kablar. Visserligen till ett gammalt, men ändå. Jag har provat att byta stiften från 3-4 och 2-1, med exakt samma resultat. Jag har provat med en annan, likadan tändspole.
Alla ventiler rör sig som de ska när man snurrar motorn med ventilkåpan av. Ventilspelen är också kontrollerade. Motorn matas av en Weber DCOE, som går med två rör till cylinder 1-2 och 3-4, så jag tycker inte att det kan vara det som är fel.
Som sagt, det här är något irriterande, för jag har nu inte den blekaste aning om vad jag ska göra. Är det någon som har någon idé om vad man ska prova härnäst? Förutom att sälja bilen billigt?
_________________ Max Carlsson
Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
|
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1575
27 Apr 2009 17:38
kompprovat ? har du gnista på 1-4ans stift ?
_________________ Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
|
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162
Trådstartare
27 Apr 2009 17:49
Andreas T skrev: | kompprovat ? har du gnista på 1-4ans stift ? |
Ja och ja. Jag glömde visst skriva det. Men tack för tipset.
_________________ Max Carlsson
Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
|
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1575
27 Apr 2009 18:37
tänkte nästan att du redan gjort de , stod ju inget så va lika bra att fråga
Hm . . kan fördelaren vridit sig ? ifs då borde dom andra 2 burkarna inte gå
_________________ Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
|
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162
Trådstartare
27 Apr 2009 18:49
Andreas T skrev: | tänkte nästan att du redan gjort de , stod ju inget så va lika bra att fråga
Hm . . kan fördelaren vridit sig ? ifs då borde dom andra 2 burkarna inte gå |
Jag har provat att vrida den rejält när den är igång, utan någon förbättring. Och precis som du säger, så borde det inte kunna hjälpa. Det känns ju verkligen som att det på något sätt blivit fel tändordning, men jag har verkligen kollat det. Om och om igen.
_________________ Max Carlsson
Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13191
Moderator
27 Apr 2009 18:57
Cylinderordningen räknas väl från svänghjulet på dessa maskinerna.
Ettan = närmast svänghjulet.
|
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1575
27 Apr 2009 18:58
och stiften blir bara våta eller vad är det som händer ?
Inte tappat ner något i insuget som blockar ?
Eller glömt en trasa i portarna när du satte på insuget ?
_________________ Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
|
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162
Trådstartare
27 Apr 2009 19:06
Lars Falk skrev: | Cylinderordningen räknas väl från svänghjulet på dessa maskinerna.
Ettan = närmast svänghjulet. |
Det stämmer. Men det har väl egentligen ingen betydelse om man har ventilkåpan av och säkerställer att ettans kolv är i öd och fördelarrotorn pekar på ettans tändkabel?
Citat: | och stiften blir bara våta eller vad är det som händer ?
Inte tappat ner något i insuget som blockar ?
Eller glömt en trasa i portarna när du satte på insuget ? |
Ja, stiften blir våta. Jag har haft av insuget och grenröret utan att hitta något. Men nu blir man naturligtvis fundersam på om man verkligen kollade tillräckligt.
_________________ Max Carlsson
Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
|
jacke
värnamo
Här sen Dec 2007
Inlägg: 84
27 Apr 2009 19:12
Har läst att Elseinsugen inte fungerade optimalt och Arne Berg bekräftade detta oxå. Cylindrarna får vädigt olika mycke bränsle.
_________________ jakob rydh
|
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 141
27 Apr 2009 19:13
Nu har jag inte koll på tändföljden men skulle kunna vara så att du skiftat 1:ans och 4:ans tändkabel... annars skulle det kunna vara tjall på bryataravständet.
_________________ Bo Hugsén
Bmw 325iA T, 2009
Mazda Rx-7 (N/A), 1986
|
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162
Trådstartare
27 Apr 2009 19:19
jacke skrev: | Har läst att Elseinsugen inte fungerade optimalt och Arne Berg bekräftade detta oxå. Cylindrarna får vädigt olika mycke bränsle. |
Jaså, så kan det kanske vara, den kanske går väldigt fett. Lite underligt att det inte märkts tidigare, men jag ska kolla det där.
Citat: | Nu har jag inte koll på tändföljden men skulle kunna vara så att du skiftat 1:ans och 4:ans tändkabel... annars skulle det kunna vara tjall på bryataravständet. |
Brytaravståndet är kollat. Det knäppa är att när jag skulle ha igång motorn förra sommaren, så var det just placeringen av kablarna som var fel innan jag till slut fick igång den. Då hade jag bytt plats på 2 och 3. Jag har provat att byta plats på 1 och 4. Inte bra...
_________________ Max Carlsson
Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
|
|