Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18 >> 12 besök senaste veckan (136021 totalt) |
Det tog hela vintern(?) men nu är de klara. Ny lack och nya tätningar ifrån www.ohioperformancesolutions.com som ska klara värme bättre. Nu återstår att se om bromsbalansen blir bättre.
Det kommer några fler uppdateringar men det har dragit ut på tiden lite då vi fick flytta från garaget som vi hållit till i de senaste 10 åren. Lyckligtvis så hittade vi en ny lokal i sista minuten. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Jag tröttnade lite på att min moccaratt såg sorgligt trött ut... :
Men samtidigt var jag inte jättesugen på ny mocca utan var mer inne på skinn. Jag var lite osäker på vart man skulle vända sig men så i vintras så såg jag en annan 964'a ägare som byggt om sin ratt precis som jag tänkt och jag kontaktade firman som gjort jobbet. Det vart riktigt bra: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Denna verksamhet ligger i Tallin men jag lämnade ratten till en svensk kille : http://www.fordonsadelmakeri.se/ _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Jag lämnar dem till www.isaxonspulverlack.se , vilket brukar bli kanon lackmässigt. Det enda jag inte är hundra nöjd med är att de i sin tur lämnar iväg dem för blästring och de som blästrar är lite burdusa. Så skulle jag lämna igen så skulle jag själv fylla upp cylindrarna för kolvarna med något lämpligt för att skydda dem bättre. Porsche loggan lackar jag på själv i efterhand. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
I vintras så impulsköpte jag två Recaro Pole Position i skinn. Jag har länge gått och funderat på om skalstolar är något för mig och jag tycker PP är riktigt snygga i 964'an, så nu tänkte jag att det var dags att prova.
Läser man på nätet så verkar alla ha ett elände att få till montaget med stolar, stolsfästen och bälten vilket är lite märkligt. Man tycker att efter de 30 år som bilen funnits så borde man ha tagit fram lite klara bolt-on kit och speciellt då till PP som mer eller mindre är en original stol till 964'an. Jag är fortfarande inte helt nöjd med hur man klickar i 3p-bältet. Jag använder idag bälteshållaren ifrån baksätet som är kortare men kommer nog försöka att byta tillbaka och koppla bältet på utsidan istället för igenom stolen som i dag. (kardantunnelsidan) Jag köpte i alla fall: (allt ifrån FVD) artnr 720 745 0, "Seat Adapter Set - RECARO" hållare till stolen. artnr 964 521 065 00 . "Seat Belt Buckle Extension 911". En Porsche del som man skruvar fast bälteshållaren i. artnr 999 025 231 01EQ . Washer / Shell - M8 x 27 mm, 2.5 mm. Som distansierar lika mycket i de tre övriga hörnen som delen ovan. artnr 190 521 933, "996 GT3 Sub-bracket". En tvärsträva som man sätter under stolen för att kunna fästa ett 6p-bälte. Sedan innan hade jag Recaro glidskenor att montera på. Jag har handlat på mig lite mer bältes prylar, men vi får se om de kommer på under semestern. Sedan eftersom min rygg inte är som andra så behövde jag ett svankstöd. Recaro har ett som KG-Knutsson tar hem och säljer hos tex Autoexperten. Artnr C 1631 _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Tack! Jo, den växer så sakteliga fram mot någon form av målbild. I den visionen så har den även 350hk men det lär tyvärr aldrig inträffa... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Eftersom jag mest kör slalom och egentligen inte behöver racebelägg så tröttnade på att köra med PFC11 beläggen då de inte slutade skrika och de dammade sjukt mycket. Så de får åka på vid banträffar så kör jag med gatbelägg på slalomträffarna istället. Jag försökte hitta belägg som inte dammar så mycket men det var svårt att hitta info om detta... De enda som skryter om att de dammar lite är EBC med deras Redstuff och jag körde dem på Golfen för en massa år sedan och vill minnas att de verkligen dammade lite. Så... en uppsättning Redstuff inhandlades och monterades. Återstår att se hur lite de nu dammar... skriker gör de i alla fall inte så det är ju ett plus.
Jag tänkte även testa med lite mjukare framhämmare nästkommande slalomtävlingar, det ska bli intressant och se hur det funkar. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
EBC gröna dammar mycket mindre än flertalet originalbelägg för många bilar, så länge du kör likadant som en helt vanlig originalbil körs. Kör man precis vad bromsarna orkar så bromsar gröna lite bättre än original, men de dammar. Röda ska orka lite mer värme. Blir nog bra _________________ Roland Johansson |
||
Det blev lite för mycket av det goda... Bilen vart väldigt slängig med häcken runt konerna. Det hjälpte lite att sänka 0.15bar i bakdäcken och värma dem ordentligt. (Malmby har en driftingbana... kul, men jäkligt svårt att hålla långa kontrollerade drift med 911'an) Det blir att ställa tillbaka hämmaren ett hack. Tävling på lördag igen så då får vi se igen. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Usch - sånt här får alltid tankarna att sväva iväg en stund. (Tänk om man skulle... ) _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18 >> 12 besök senaste veckan (136021 totalt) |