Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AC Cobra Replica | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 6 besök senaste veckan (99645 totalt) |
Jag räknar med följande vikter Bil 1000 kg - Motor och låda 300 kg - Kaross 100 kg - Ram (ren) 200kg - Resten, Hjul hjulställ tank mm 400 kg _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||||||||
Nej. Den där är JÄTTELÅGN i Cobravärlden..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Blir det inte väldans varmt för bromsvätskan där? bara en tanke _________________ /Mattias Andolfsson |
||||||||
Hur har du upplevt kvaliteten?
En kund här på jobbet har nämligen köpt en ram och kaross från Poloj är inte direkt nöjd. Visserligen kan det vara ett måndagsexemplar men men.... Han har varit tvungen att flytta karossen 110-120mm från infästningarna för att hjulen skulle hamna centrerat i hjulhusen, bakluckan passar inte och höjden på bakskärmarna skiljer 15 mm. |
||||||||
Jag har fått göra en anpassning av ramen, eller rättare sagt de kom och justerade den åt mig. Vid korsmätningen efteråt skiljde det 1 mm, så ramen är jag nöjd med.
Karossen tycker jag ser bra ut, jag kommer säkert att stöta på problem då jag skall montera den ordentligt, men det hör lite till. Min baklucka passar, motorhuven skall göras om (scoop), så den har jag inte brytt mig i dörrarna ser bra ut, men är inte inpassade än. Det är inte ett lego man köper, det är mer grundkomponenter som skall passas till, dock måste ramen vara rätt, så man har nåt att utgå ifrån. _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||||||||
Hej
Coolt bygge kommer bli mycket snyggt det där !! Men som gammal V8 dragrejs åkare kan jag säga direkt den soppalinan(gummi 5/16 ?)du dragit inte kommer att kunna föda en någorlunda rapp CSB,en 400hk smallblock behöver halvtums lina och bygg den gärna i aluminium inte koppar då det kan brista,dessutom använd riktiga Russel kopplingar,slangklämmor är inte heller tjusigt på ditt bygge som annars håller en mycket hög finish angående Holleys röda pump så kommer den att driva dig till vansinne den låter väldigt högt men den är ju billig,försök oxå att placera pumpen så närma tanken som möjligt då dessa pumpar inte gillar att suga soppan utan ska sitta närma och lägre än tankens bottennivå och trycka soppan annars är det en tidsfråga innan pumpen "brinner upp". Edit:Just det dra inte soppalinan i kardantunneln absolut förbjudet vad det gäller säkerhet du kommer få plump i protokollet på besiktningen på det(på en DR besiktning defenitivt men även SFRo tror jag)!! Mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||||
Har min soppaledning dragen i kardantunneln, inga problem vid SFRo eller regbes... Tvärtom, SFRo rekommenderar att bränsleledning dras i kardantunneln, ledningen får ej dras under bilen, och vad jag vet inte genom kupén/sittbrunnen (av förklarliga skäl). Har man kardanring borde det inte finnas någon säkerhetsrisk med att dra den i tunneln. Mvh / Martin _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||||
ok där ser man i DR är det totalförbjudet att ha några vätskor som helst som går i kardantunnel oavsett om man har kardanring eller inte får inte förkomma helt enkelt,å andra sidan så är det inte helt ovanligt med avslitna kardaner i DR då kommer en brand omgående med den gnistbildning som blir kan jag säga. Tycker det låter mycket konstigt om SFRo tillåter det och även rekomenderar än sån installation....jag har väl antagligen åkt för mycket DR Mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||||
Var rekommenderas det att man drar bränslet på dragbilar? EDIT: Glömde säga, Lars, läcker bil! _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||||
Man byter bara ut original(om inte original räcker)och följer originaldragningen oftast men annars så försöker man bara hålla den efter ram eller på lämpligaste sätt följa bottenplattans kontur utan risk för kontakt med marken eller andra rörliga delar(kardan,kompressor remmar,fläktar,fläktar,fjädring osv). Den får dessutom bara innehålla viss längd gummi(60cm)sen måste det vara hård lina eller metallomspunnen slang alla kopplingar ska vara pressade eller motsvarande som är under tryck,slangklämmor är ajabaja men på en originalare så släpps det igenom om det är installerat från "fabrik" över det hela,oftast förekommande i gatklasser med slöare bilar. Man får inte dra in några brännbara vätskor under tryck i kupen osv. Då har "Larse" snappat upp lite onödigt DR tekniskt reglemente i sammanhanget så förhoppningsvis kanske lite matnyttigt till Cobra projektet Mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||||
Jag är förstummad av all god kunskap som kommer mig till del genom kloka människor.
Som jag skrev tidigt i tråden, jag är novis och kommer att göra alla fel som finns, och några till. Nu kan jag ivarjefall stryka några till. Tack grabbar! _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||||||||
Hmm.. min är exakt 40 cm.. hur lång är din ?? http://trampebil.se/budda/2005-09-07 _________________ MackeMaehlum |
||||||||
ojdå, min var visst 37,5 cm, och då i horisontellt läge _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||||||||
Äntligen färdiga
Så här blev dom, rätt eller fel, nu får de vara så här tills jag fixar rostfria (kanske) Grenröret går faktiskt att ta loss mellan styrinrättningen och ramen 3,5 tums sidepipes är nu bara att trycka på muffarna som skall poleras upp, måste man ha insatser Nu börjar det roliga, nämligen att slutmontera allt _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||||||||
Gjordes idag med startgas, tände till några gånger, så allt verkar funka som det ska
oljetrycket gick upp som det skulle mm, så nu tror jag att jag är redo för att försöka med bensin också En milstolpe till avklarad _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||||||||
Tackar så mycket Vem kan hjälpa mig med min fyrportsförgasare (Rochester). Tittade på den idag och det verkar vara rena mekanot. Finns det någon runt Växjö som kan en sådan så hör av er är ni snälla. Många rör och spjäll var det..... _________________ Lars Jernbäcker AC Cobra Replika Chevy sb 350 BWT5 Porsche 997 Carrera S GenII |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar AC Cobra Replica | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 6 besök senaste veckan (99645 totalt) |