Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort Mk1 -73 TURBO | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (34060 totalt) |
Motorn som fått en liten uppfräshning Börjat med elen i skuffen Svetsat ihop en fläkthållare, blåser som fan med full effekt.. frågan är om inluften räcker ? Komplett sprut med bredbandslamda,avgastemp mm (dyrare än allt annat på bilen tillsammans... inkl bilen) _________________ Mattias Green-Escort Mk1 |
||
ser ju bra ut ,ska du rolla på nån dekor oxå, tex gula mexicostripes eller liknande vore tufft.
ser på din motor där att oljefiltret sitter en bit från blocket, hur ser det ut från nära håll, är det med slanganslutning till filtret, är det volvo orginalgrej? _________________ Micke Lundkvist |
||
Rolla? nä så dålig blev inte lacken men nån typ av dekor blir det kanske.. Är en "oljefilterförflyttar-kylare" vatten in/ut på undersidan sitter på 740Turbosar _________________ Mattias Green-Escort Mk1 |
||
Tackar, Försöker hålla "lagom" finish... risken är ju uppenbar att man kommer plantera skapelsen i nån gammal tall (om skrotet nån gång blir klart iofs) _________________ Mattias Green-Escort Mk1 |
||
heheh ja det är ju samma tanke här med min.kolla gärna fordcapri.nu där har du mitt projekt
_________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||
Svårt att förklara hur ja menar men ja ska göra ett försök iaf!
Du skulle kunna kapa upp ett hål bak som är lite mindre än kylarn. Sedan förlänger du bakluckan neråt så den är lite bredare än hålet. Eftersom luckan då kommer längre bak än hålet så släpps ju luft ut på sidorna av den förlängda bakluckan samtidigt som hålet inte syns om man ligger rakt bakom dig(vilket dom flesta väl ska göra om de går bra) Hoppas du förstod ungefär annars får ja försöka förklara bättre. _________________ Marcus Lindström |
||
|
||
Hehe... ser nu att ja måste ha varit ovanligt trög när ja skrev förra inlägget. Läste bara förstasidan å skrev sen inlägget. Blir svårt att få till det nu som ja menade när du redan kommit så långt men kan försöka förklara bättre iaf.
Menade att du skulle ta upp ett hål där inbuktningen för regskylten är bak på bilen. Sedan förlänga ner plåten från bakluckan i bakkant eftersom den då är längre ut(längre bak) i förhållande till hålet i regskyltsinbuktningen. Så bakifrån skulle plåten se ut att täcka hela hålet men från sidorna skulle det vara ett ca 5 cm glapp emellan hålet och plåten runte hela plåten. Luften skulle då visserligen bara fara direkt mot plåten men sen läcka ut på sidorna av plåten. Någon som förstår nu? Nackdelen jämfört med de du gjort är att det troligtvis skulle ge mindre luftutsläpp men kanske bli ännu mer sleeper. Hur som helst så äre ju lite sent påkommet nu. Måste nog se till å läsa hela tråden nästa gång så slipper man helt iqbefriade inlägg från mig...hehe... _________________ Marcus Lindström |
||
Jag fatta din tanke! Men det känns som det blir lite halvkluddigt att få till bra.
|
||
Vart får man tag på ett elschema till en rutten gammal Ford ?
Nån som sitter på ett? Är intresserad av anslutningarna/färger vid blinkers/hel/halv spaken (Det enda som kommer sparas av orginal systemet) Går ju å mäta sig fram men det finns ju roligare saker å göra ... ( ) _________________ Mattias Green-Escort Mk1 |
||
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort Mk1 -73 TURBO | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (34060 totalt) |