Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-08-28 Challenge VIP på Tullinge | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 13463 besök totalt |
Så vad ger det i hk och vrid? Känner som du, det går att köra lite fortare. Själv vet jag att jag inte kör så bra runt hårnålen innan målgång. Tas den rätt finns en del tid att spara. Samt kör jag ej heller tillräckligt fort de sista svängarna på flygrakan(innan man just lämnar den) Det är dessa ställen jag har mest problem med. Som helhet kan det nog gå lite fortare. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Låt dig inte luras av chriss sleeper, jag kan svära på att chassit i den A3 är så mycket bättre än RS4an . Har åkt med Chriss, det är rena race chassit i bilen Men så kan han ratta sin bil riktigt bra oxå Jag åker nog inte med till Spa. Då jag åker till ringen nu på Scuderian _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Lyssnar man på firmorna och evo-förståsigpåarna så stoppar original-turbon vid c:a 400 hk. Kammarna som sitter i bidrar till ett sanslöst trevligt register, har ingen exakt siffra men tror att 600 Nm är i underkant.. _________________ Mikael Hällqvist |
||||||
Lyssnar man på firmorna och evo-förståsigpåarna så stoppar original-turbon vid c:a 400 hk. Kammarna som sitter i bidrar till ett sanslöst trevligt register, har ingen exakt siffra men tror att 600 Nm är i underkant.. _________________ Mikael Hällqvist |
||||||
Jupp, den går rätt hyffsat, vi provade varandras bilar för ett tag sedan. Och det ja kan säga är att audin är grymt lätthanterad och har ett grymt bett, nästan tråkigt enkelt, liksom bara vrida ratten å gasa så gick det skitfort , trots att jag tog ett lugnt varv så gick det ändå på 1.33, har kört 1.34 som bästa med min kärra =) Det där med mållinjehastigheter är konstigt, vet inte om min mätare visar konstigt men 140km/h med min kärra låter på tok för mycket... _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Aha, ja då så , jag har ju orginal chassie Ha kul där nere, bytbil ska oxå ner med Audin. _________________ Henrik Troeng |
||||||
[quote="avus"]
Hm, race chassi är att ta i. KW variant 3 rakt ur kartongen. Justerat enligt rekomendation. Enligt Thuresson som åker Golf 4 med KW är det ca. 1,8 Hz fram. H&R krängare. Hårdaste läget bak. Förlängt 30 mm fram = mjukare än mjukaste läget. Hyfsad camber fram, ca 2,7 grader. Bilen är mycket lättkörd och välbalanserad. Lite lätt överstyrd i svepande svängar. Vill nog påstå att det som gjort mest för tiderna är krängarna och hjulvinklarna. Min bil är S-line (S3 wanna be). S modellerna har grymt bra chassin original. Åker man Audi S-modell är krängarna helt klart prio 1. Sedan hjulvinklar. Att byta krängarna är dessutom billigt jfr med stötdämpare & fjädrar. Edit: Åker man riktigt S modell har man ju bra bromsar vilket är en fördel när det börjar gå fort. Mina skivor blir blåa efter ett varv på challenge. _________________ Christian Lindblom |
||||||
Halloj Såg att ni hade det kul på Tullinge och VIP träffen tråkigt att jag inte kunde vara med och köra(Du fick mitt mail om det hoppas jag *förvirrad*) Får man fråga vilka som åkte på slicks av dom som var med? Kollade ju listan och såg att jag numera endast ligger på sjätte plats, attans... ;-) Nästa år skall jag ta revanch med en förhoppningsvis bättre fungerande bil för det har ju absolut inget med chaffören att göra, hehe! Mvh Pete /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
haha det kan man undra... En gatbil åker väl på gatdäck /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Nu har jag läst hela tråden och jag tror att jag fått svar min fråga om slicksen.. Känns bra att ditt är så många som är snabbare på R-däck Måste ju skylla på nåt hehe
Såg kul iallafall! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Det var förr de!!! NU ÄR DET SLICKS OCH DÄCKSVÄRMARE SOM GÄLLER.... _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
haha hmmr skall ni ha så skall faen jag oxå ha en uppsättning!! Annars ser jag ju ut så här i jämförelse Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Det låter ungerfär som man åkte moppe för i tiden det finns alltid lite att ge Varför åker alldrig Simme då? Suck att man inte var där,och kollade ,men nästa år kanske man kan köra där? Ska börja bygga en gat/ban Impreza i october och den ska vara klar i vår _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||||
Zimme är en upptagen man.. Men jag hjälper honom gärna att hålla igång bilen mellan varven. Det blir ju ny körning på söndag, ta med Subban så kan vi rejsa.. //Micke _________________ Mikael Hällqvist |
||||||
Ja, stämmer.. Konstigt bara hur nästan varenda bil som var där finns med på bild eller i intervju, men inte ett ord om bilen som ingen hängde på.. Kul med en tidning med objektiva reportage, haha.. /Micke _________________ Mikael Hällqvist |
||||||
Jo, så kan det gå när artikelförfattaren inte håller ordning på vem som hamnar var. I min lista saknades du helt enkelt. Den baserade sig på anteckningar från den något förvirrade whiteboarden och jag måste ha missat dig. Sorry. Men du var ju snabbast ändå. Seriöst bra!
/ Jonas Jarlmark |
||||||
Eftersnack 2005-08-28 Challenge VIP på Tullinge | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 13463 besök totalt |