Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 309 GTI16 - 1992 - Banracingbil även för annat bus. *såld* | << 1, 2, 3, 4 38896 besök totalt |
Sitter vaken och hostar, alltså det gamla hosta, inte det nya att härbergera informationstjänster, så jag kan lika gärna uppdatera lite.
På egna bakhjul för första gången på länge: ...det relativa SUV-stuket ska åtgärdas med kreativ bussningsutformning, se nedan, sen ska det blingas big time: Anledningen till att jag inte kan sänka mer är att de grofsiga torsionsstavarna inte går att böja mer, det är ett jäkla bängel öht att få i grövre än 23 mm och att det liksom börjar ta i på oväntade ställen: Jag har plockat i 25 mm stavar, möjligen skulle jag kunna få dit 25.4 mm (+6% hjulkonstant) och hamnar på 2.7 Hz provat och beräknat. Har iaf skaffat ett par nya kompisar i verkstan: ... fräsmaskinen modell äldre har jag knappt några förväntningar alls på, så den blir nog bra. Svarven började kännas aningen liten från ruta 1. Men vi får se. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Tre stavar gick på ca 6500 inkl frakt och den kostnaden är svår att komma under. Dione i Uppsala kan ta fram torsionsstavar om man letar i Sverige. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Ni som trodde att 2fast4u är produktiv... nu ska ni få se!
Inom karosseriavdelningen är det nyinskaffade Flumma-kittet (bra mkt snabbare än det tråkiga Dimma-kitet!!!!!) i princip färdigmonterat. Det är lite skillnad mellan fram och bak på vad som levereras i satsen: I fram ingår en övre breddarmodul i lättstark cell/ligninkomposit, fästelement i gul s k "NASA-plast": ... samt måttavstämda nedre distanser. Observera att de senare är olika för att breddningen ska bli så där rymd-precis som man vill ha den: ...fett eller fett? För bakbreddningen levereras i stället ett speciellt precisionsverktyg anpassat för precis behandling av befintlig plåt. Ungefär som skärmrullning fast bättre och effektivare och, precis, förstås mer precist: ...detaljbild över verktyget: På chassiområdet har det självklart också hänt grejer! Vad trodde ni? 8) Framvagnen får ställbar höjd och förspänning, detta med hjälp av racing-spec precisionsanordningar (precision 0.1 mm) i svart NASA-plast denna gång: Vad gäller bakvagnen har jag lärt mig av gamla misstag och tagit till mig mer tillförlitliga produktionsmetoder samt devisen "more is more". Har hamnat på 30° camber som dessutom är starkt dynamisk: ...det som glänser lite är s k "ESA-komposit". NASA är inte bäst på precis allt, så är det bara!!!!!! Hör och häpna! Jag har ägnat möda åt motorn också. Har gjort en del själv, men resten lämnar jag åt min hustrimmare Q&D Development som har världens sjukaste mapp!!!! omloppsbana, here I come!!!! Åter till egen-fixat. Bl a ett öppet luftfilter som enligt leverantören blir ännu öppnare om det behövs: Lättat svänghjul: ...den uppmärksamme ser att det svävar lite över marken, så lätt är det! Skruvstycket står där för att hålla det någorlunda på plats!!! Jag var ute och gick med det i ett snöre, men eftersom jag fick lite dåligt grepp med skorna så blev den bilden för suddig. Svänghjulet mot blå himmel såg hur snyggt ut som helst!!!!! Härnäst ger jag mig på aerodynamiken. Det finns liksom ingen hejd på mig!!! 8) _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Med tanke på tidpunkten och mitt miserabla skick måste jag fråga: ÄR ALLTING PJÅSHEVERIFIERAT och även superverifierat? om så är så hyllar jag utvecklingen, måste bli snabbast på Mantorp när du kör _________________ Roland Johansson |
||
Sorry att jag missat era svar med några månader Rolle och PP. Tack för att det finns åtminstone ett par stycken som delar min lågkvalitativa humor!
Nu till en tråkig uppdatering. Jag avslutar projektet i samband med att jag gör en total omprioritering i mitt liv. Jag är vuxen med hyfsat litet barn och rätt så ansvarsfyllt jobb. Så familj och jobb ska nu få vederbörlig uppmärksamhet. Håller på och säljer av lättanskaffade komponenter i en första våg, men kommer antagligen att magasinera basbilen och sällsynta komponenter ifall jag får ett återfall. Dessutom är det rätt dåligt betalt för en halvfärdig räser. Några av inälvorna hittar den, till äventyrs, intresserade på http://www.peugeot-sport-club.com/fo _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Trist att det tar stopp för det är en väldigt underhållande tråd och det hade varit kul att få se ett färdigt resultat.
Jag hoppas iaf att du får ett återfall! _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
Säljesannons utlagd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Såg dina fjädrar idag igen BTW, vi borde byta grejer nån gång. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
|
||
@Clarre: Vi rings! _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 309 GTI16 - 1992 - Banracingbil även för annat bus. *såld* | << 1, 2, 3, 4 38896 besök totalt |