Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -85/2
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (41091 totalt)
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



headline skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Jag blir riktigt glad att läsa din tråd nu thumbs up . Riktigt kul att se att bitarna föll på plats .

Nu ska jag också bli klar , sen ses vi på banorna


Hallå Eddie!

Visst finns det saker kvar att göra men det är helt klart görgött att jag är ute på vägen!

Siktar du in dig på nåt KM i år? Ser ut som att jag även missar KM2 också tyvärr!

Kör så det ryker med meket så vi kan

Mvh


Jag kommer och hejar på er!!!! Får slå dig en signal när jag är uppe i Göteborg med min Hisingeporsche! /easec

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



headline skrev:
Avslutar med en bild från en av pauserna på vägen hem och konstarerar att första äventyret med bilen gick bra!

Coolt! :woohoo: Klart du fixade det! thumbs up

Ses på banorna nånstans!
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Hej!

Härligt! Får gratulera och hoppas att du får en kul säsong med 944:an!! thumbs up

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99



Skönt att du har fått ihop den. När man väl är klar så glömmer man alla motgångar och bara njuter thumbs up

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
easec skrev:
headline skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Jag blir riktigt glad att läsa din tråd nu thumbs up . Riktigt kul att se att bitarna föll på plats .

Nu ska jag också bli klar , sen ses vi på banorna


Hallå Eddie!

Visst finns det saker kvar att göra men det är helt klart görgött att jag är ute på vägen!

Siktar du in dig på nåt KM i år? Ser ut som att jag även missar KM2 också tyvärr!

Kör så det ryker med meket så vi kan

Mvh


Jag kommer och hejar på er!!!! Får slå dig en signal när jag är uppe i Göteborg med min Hisingeporsche! /easec


Bara att höra av sig! Ska du inte köra själv?

Mvh

_________________
Gustav Hedelin
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
Magnus Karlsson skrev:
headline skrev:
Avslutar med en bild från en av pauserna på vägen hem och konstarerar att första äventyret med bilen gick bra!

Coolt! :woohoo: Klart du fixade det! thumbs up

Ses på banorna nånstans!
Mangan




Vad är statusen på italienskan, blir det nåt åka i år eller? Se nu till att få ute den så dete kan köras!

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
Ulf Lögdberg skrev:
Hej!

Härligt! Får gratulera och hoppas att du får en kul säsong med 944:an!! thumbs up

M.v.h. Uffe

Tackar! Det hoppas jag med!


Magnus Åkerqvist skrev:
Skönt att du har fått ihop den. När man väl är klar så glömmer man alla motgångar och bara njuter


Japp, det jobbiga glömt, nu är det nästan bara gött!

Tack för alla goa kommentarer och tillrop!!

_________________
Gustav Hedelin
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



headline skrev:
easec skrev:
headline skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Jag blir riktigt glad att läsa din tråd nu thumbs up . Riktigt kul att se att bitarna föll på plats .

Nu ska jag också bli klar , sen ses vi på banorna


Hallå Eddie!

Visst finns det saker kvar att göra men det är helt klart görgött att jag är ute på vägen!

Siktar du in dig på nåt KM i år? Ser ut som att jag även missar KM2 också tyvärr!

Kör så det ryker med meket så vi kan

Mvh


Jag kommer och hejar på er!!!! Får slå dig en signal när jag är uppe i Göteborg med min Hisingeporsche! /easec


Bara att höra av sig! Ska du inte köra själv?

Mvh


Nä, kommer nog inte att köra förrän nästa år, fast då kommer bilen att vara för lätt!!

Hälsningar, från Lomma!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



headline skrev:
Vad är statusen på italienskan, blir det nåt åka i år eller? Se nu till att få ute den så dete kan köras!

[OT]
Tja, den ska väl köras till Bilprovningen, om jag får köra hem också vet ingen...
[/OT]

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Hej Gustav!

Hittade du felet med glappet i styrväxeln eller vad det var!?

Mvh

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
Nisse977 skrev:
Hej Gustav!

Hittade du felet med glappet i styrväxeln eller vad det var!?

Mvh


Hallå!! Kom nu inte här och lägg sordin på trevligheterna! Nädå, har inte kollat något på det alls. Det är inte farligt men det blir till att kika på det när jag har bilen till hands igen = när jag fått mitt garage i Gbg, vilket är i veckan!

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



headline skrev:


.....när jag fått mitt garage i Gbg, vilket är i veckan!

Mvh Gustav


Hur går det Gustav? Har du flyttat ut i garaget eller ? Det var länge sedan det kom en uppdatering nu.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
Cyberoid skrev:
headline skrev:


.....när jag fått mitt garage i Gbg, vilket är i veckan!

Mvh Gustav


Hur går det Gustav? Har du flyttat ut i garaget eller ? Det var länge sedan det kom en uppdatering nu.


Ja det har inte uppdaterats mycket på ett tag pga:

1. Har haft mycket att göra på jobbet
2. Bilen rullar nästintill dagligen och behöver inte mekas med
Det finns en del prylar jag skulle vilja göra med bilen men iom att jag flyttat bilen från ett dugligt mekgarage till ett för ändamålet helt odugligt kallgarage där jag knappt kommer ur bilen för att det är så smalt så blir det mest till att vara glad och använda bilen istället!

Det har tyvärr inte blivit nåt banåka än men väl finåka med MGCC 50th Anniversary Tour (klubben fyller 50 år i år). Det var ca 130 sportbilar av alla de slag och turen gick från Malmö via kusten till Helsingborg och vidare in i landet utanför Höör där det övernattades. Mycket trevlig tillställning trots att vi (jag och min co-driver Pelle) sänkte medelåldern rejält då dom flesta var i medelåldern, typ!

Bifogar några halvdanna bilder från resan:

Första stoppet på stortorget i Malmö


Co-drivern laddar upp med glass i tvättkön (jag hade inte hunnit tvätta bilen innan vi kom ner så det fick bli en avstickare så man slapp skämmas bland alla putsade bilar)


Nytvättad och fin var det uppställning vid Henry Dunkers plats i Helsingborg där det även var serverades god och välbehövlig lunch


Vädret var kanon och Skåne visade sina fina sidor från goa småvägar. Bilen framför är en Ginetta helt i min smak; liten, lätt och snabb!



Troligtvis kommer tråden framöver lite mer handla om äventyr med bilen och mindre mek än tidigare. Har kört över 200 mil med den så här långt efter att jag fick ihop den så jag börjar känna mig trygg med den funktionsmässigt. Blir nog inga drastiska förändringar med bilen förrän till låg/meksäsong.


Nisse977 skrev:
Hej Gustav!

Hittade du felet med glappet i styrväxeln eller vad det var!?

Mvh


Jodå, det var leden närmast torpedväggen på rattstången som hade lossat (skruven). Var bara att dra åt så blev det myyycket bättre! Liiiite av jludet finns kvar när man kör på dåligt/skakigt underlag och vid vissa väl valda hastigheter som däcken fladdrar i (var tydligen inte lätta att balansera). Kanske har det lite att göra med att en led i bärarmen är kass men renovering är på gång!

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



headline skrev:
Cyberoid skrev:
headline skrev:


.....när jag fått mitt garage i Gbg, vilket är i veckan!

Mvh Gustav


Hur går det Gustav? Har du flyttat ut i garaget eller ? Det var länge sedan det kom en uppdatering nu.


Ja det har inte uppdaterats mycket på ett tag pga:

1. Har haft mycket att göra på jobbet
2. Bilen rullar nästintill dagligen och behöver inte mekas med

Troligtvis kommer tråden framöver lite mer handla om äventyr med bilen och mindre mek än tidigare. Har kört över 200 mil med den så här långt efter att jag fick ihop den så jag börjar känna mig trygg med den funktionsmässigt. Blir nog inga drastiska förändringar med bilen förrän till låg/meksäsong.


Det var skönt att höra. Du har ju haft din portion av otursmek så det är ju kul att det håller nu i alla fall. Kör är ju trots allt det som är roligast. thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
Har äntligen fått tummen ur och bokat körning på söndag på Kinnekulle ring. Dessvärre så fick jag reda på idag att jag står som andra reserv så det är inte ens säkert att jag får köra...

Annars vore det ju möjligt att åka mgcc KM3 kanske, det blir så jäkla långt bara och så har jag inga godkända skor än...

Någon som kan erbjuda sig sängplats lör-sön + att jag får tag i skor så ska jag banne mig ta en seriös funderare på det alternativet!

Bilen är förberedd sånär som på lite framvagnsinställning som ska attackeras på torsdag.

Mina rejsfälgar som såg ut såhär:



Har genomgått förvandling under semestern och fått på sig r-däcken. Då blev det såhär:



Kan väl sammanfatta att det ser mycket trevligare ut även om finishen inte är 100.

Räknar med att det blir åka av i helgen av någon sort!

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Ser fint ut!

Det har inte blivit så mycket körning för dig i år va!? Jag har åkt på ett antal Autostradale träffar. Men har inte sett till dig på någon av dem.

På lördagen den 26 aug ska jag upp till Kullen med BMWSC och köra lite i alla fall.


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
Nisse977 skrev:
Ser fint ut!

Det har inte blivit så mycket körning för dig i år va!? Jag har åkt på ett antal Autostradale träffar. Men har inte sett till dig på någon av dem.

På lördagen den 26 aug ska jag upp till Kullen med BMWSC och köra lite i alla fall.



Hallå Nisse!

Nej det har inte blivit så mycket åkande som jag hade tänkt!

Blev bla. tvungen att renovera en bärarm fram vilket jag gjorde under semestern. Ville inte belasta den med bankörning innan det var gjort för dom är rätt dyra om man tvingas byta hela. Att det inte blev gjort tidigare har med att jag har så jäkla dåliga mekmöjligheter nu för tiden... Sen har jag nog varit lite lat oxå efter allt mekande i vintras...

Nåväl, nu är det tänkt att det ska åkas hursomhelst!

Vad är Autostradale för nåt?

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Gustav, du får gärna sova över hos oss. Då två av ungarna är i Gbg är det gott om sängplatser "över". /Mats

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
easec skrev:
Gustav, du får gärna sova över hos oss. Då två av ungarna är i Gbg är det gott om sängplatser "över". /Mats


Det låter lovande!

Du kan väl PM:a ditt nummer så kan vi snacka lite!

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Kolla här!
http://www.autostradale.se/

De ordnar enkla banträffar för alla.

Jag har varit på Kinnekulle en gång, Anderstorp tre gånger med Autostradale i år

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522


Trådstartare
Japp, det blir MGCC!

Jag har lyckats skrapa ihop personlig utrustning så jag klarar mig till racet!

Framvagnsinställningen är gjord på hemmamanér så det kan nog behövas lite finjustering. Men det blev bättre än innan i allafall!

Ställde max camber, max caster och försökte hamna runt 0 i toe. Vi får börja där och se hur det verkar! Lyckades även ställa ratten rakt så det ser mycket trevligare ut dessutom!

Vi får se hur det går!?

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -85/2
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (41091 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande