Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Spårvalsbeskrivning Gelleråsen? | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14756 totalt) |
Fixa fram en bild på banan så ska jag hjälpa dig att rita in rätt linie åt dig....
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
https://rejsa.nu/?bana_info.asp?gell _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Det blev inte så bra men ungefär så här (ritade i paint)... Det finns väll alltid nå som kan visa dig där nere... Kommer jag ner så kan jag visa dig runt banan
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Tips
Många av dom snabba förarna i SLC kör rakt på första högern i depåkurvans 3 högerkinkar, dvs ingen vänsterförflyttning. Dock inte alla men många. |
||||
Jag brukar alltid komma alldeles för långt ut i just den böjen, alldeles för fort, och med lite bakvagnssläpp.
Klart otäckt...har sett en bil i grusfållan på 2 hjul...som nästan stod och vägde innan den landade igen. Brrrrr. /J |
||||
Jag kör alltid så och kan garantera att det lönar sig med min bil iaf. Men jag fick en redig uppsträckning av gamle herr Bohlin att det var FEL. _________________ Magnus Thomé |
||||
Sen i esset så lär Bohlin ut att man INTE ska följa högerkanten innan man svänger in i sista vänstern utan svänga in tidigt. Dvs han tycker inte man ska köra som på skissen. Jag körde som på skissen förut men har provat båda varianterna och tycker båda funkar bra iof
_________________ Magnus Thomé |
||||
Det beror vad man kör för bil... Jag anser att man ska köra så här med en hyfsat standard framhjulsdriven bil som TomasT verkar ha.....
Men med en bakhjulsdriven bil skulle jag köra helt annurlunda än jag ritat.... Men jag ritade skissen för en framhjulsdriven bil som alla vet vill understyra och därför kan man inte gå så snålt för då kommer man inte ur kurvan tillräckligt fort utan driftar ut och får korigera ut ur kurvan vilket kostar tid... Men som sagt skulle jag köra en bakhjulsdriven så skulle jag köra helt annurlunda, bland annat gå in lite snävare imot kurvan som sagts i tidigare inlägg ..... Detta är min erfarenhet.... Men alla har ju olika körsätt ... _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Äh det säger han bara för att marginalerna blir klart mindre om något blir fel...... Och om du åkte i någon av hans bilar så vill han ha stora marginaler |
||||
Näää jag körde M3'an. Han ställer t.o.m. ut koner ivägen så man inte KAN åka så.... _________________ Magnus Thomé |
||||
Det är mycket stor skilnad på spår i s-et.....breoende om man har en motorstark tung bil, eller en litten klen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag hoppas alla åker i det ritade spåtet i Ejes kurva... .....det ger mej en öppning på insidan
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det var det jag menade det är ju skillnad på spårval om man har en eller en
...hehe... _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Jag kommer inte på, just nu, hur jag försöker åka i depåkurvan.......men med en tung bil måste försöka räta ut det .....annars har man för varma däck i slutet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ja Ejes är en mycket bra omkörnings möjlighet för bakhjulsdrivna bilar eftersom dom kan ju använda bakhjulen att svänga med ...hehe...
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Det är inte bara avsaknad av velodromen...........svackan (som finns kvar, men känns knapt)..........VAR HELT UNDERBAR ATT HÅLLA FULT I _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tackar och Bockar, blir och hård plugga spåret.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Spårvalsbeskrivning Gelleråsen? | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14756 totalt) |