Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ VARVTIDER | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 3 besök senaste veckan (63676 totalt) |
Årsuppdatering Kinnekulle: 1:05.00 (Sept -04) Gelleråsen: 1:21.26 (Sept -04) Mantorp: 1:40 nåt första körningen med bilen och med årgångs R-däck. Alla tider med GTVn _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Gotland ring 1.35 med totalslut bromsar. (När jag bytte till pagid på kvällen så såg jag att de gamla beläggen hade spruckit.
Bilen är en m3 -96 Övrigt är gula koni och kumho ecsta v70a. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
Min summering är: Kinnekulle 1.01.98 Mantorp 1.35.09 Gotland Ring 1.36.54 Några sekunder efter dig men min bil är ju lite tyngre och jag kör inte riktigt lika vågat _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Första banracingsäsongen är över + att jag håller fortfarande på att lära känna bilen efter varje uppdatering.
Mina tider hitills Gelleråsen 1.24,44 Mantorp 1.35,99 Nästa säsong ökar effekten märkbart från 147 ovarvvilliga Opelhästar och då finns det att kapa på _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||
Gälleråsen: 1.20-tider med Civic type-r på r-däck
_________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||
Hur gick uppgraderingen i speedstern? Kapade varvtider ?... _________________ Patrick J Andersson |
||
Gälleråsen: 1.19+ (fumlande tidtagning med mobil)
(Strul med motorn, klippte vid 5500varv (fulltank löste probl.) + r-däck!) _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race |
||
Gotland Ring 1.31.3 Vilken skön bana
Mittsverigebanan 1.01.5 Megabusa med Yokohama A048S |
||
Alfa 75:a-88 30.000mil gula bilstein dämpare, något hårdare bakfjädrar och hjulen riktade på gehör . Tjänstevikt ca:1250kg, däck Yokohama 539 195/50-15. Allt annat standard (troligtvis de flesta bussningarna).
Kinnekulle 1.09,95 med manuell klocka samt flera varv i rad under 1.10,5. gamla asfalten. Kinnekulle 1.07,8 med manuell klocka, och två år gamla R-däck då jag provade 5 varv innan bromsarna inte ville vara med längre. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
318is e30 , helt orignal motor, orginal chassi fast kapade fjädrar fram.
r888 i 195/55-15 1,07 på kinnekulle som bäst, men nu jävlar ska 318is gå fortare |
||
Anderstorp 2,04,02 som snabbast, men oftast mitten 2,05... R-däck. Videokameran ljuger inte..
Kinnekulle 1,07,30 som snabbast, men oftast höga 1,08... Barum gatdäck. Videokameran ljuger inte.. Golf Gti 16v 88:a Sportfjädring Lite större bromsar Lite rensad Lite mer hk _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
2008:
Bilsport Superstage 1,22,82 Dunlop direzza 02G medium Ring Knutstorp 1,12,2 med chikan på NGK, helt slut R888 fram, direzza 02G medium bak (blev tryggt men väl understyrt) Gotland Ring 1,35,80 med feg chaufför som inte vart på plats på 4 år. Borde gå att komma ner på höga 1,33-tider med någon dag till på nacken. Men det var mycket skoj och så vill jag tacka Puppan för lånet av driftboxen som inte var av märket driftbox. Kalasfin leksak det där! MPSC fram och R888 bak, allihop slitna ner till utan mönster tyvärr.. _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||
Körde på ca: 1,26,00 på Ring Knutstorp med en BMW 1602 med ca:180hk och Spax väghållningssats(sänker 60mm), krängningshämmare från 02-depån och ändrad cambervinkel fram annars orginal i chassit samt odiffad.
Körde på 15" Toyo Proxes TS-1 195/50. Är väl ganska nöjd med tiden då det är första gången jag kör på bana och så hade för högt tryck i däcken så fästet var ju inte det bästa Men 2009 ska den tiden kapas med några sekunder då förhoppningvis bromsservot är fixat och motorn rätt inställd + riktiga däck _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW 525 Touring - 07 *BMW 1602-71 2,2L motor |
||
Anderstorp långa med chikan på flygrakan strax efter mitten: 2.09 med gatdäck från skrothögen, misständning och enbart 4:ans växel... kunde bara gasa ca 70% utan misständning. Laddtryck reglerat till ca 0,8 bar, ingen aning om man nådde dit.. pga misständningarna åkte nållen upp och ned... Nådde varvstoppet (6200 RPM) ett par hundra meter innan slutet på rakan. Saab 900 T16 med standardbromsar men utan inredning etc. Fungernade bil och R-däck hade lätt varit under 2 minuter.
Kinnekulle med trasig toppackning och USLA bromsar, samma bil som ovan fast motorn gick mycket sämre. Max 60hk: 1.17. Sämre däck. Kinnekulle i bruks-245:an, 116hk och 195/65.. 1,18. Fan vet hur det gick till! Anderstorps korta i Saab 900i (kat) med 110hk (nåja, den gick magert pga feljusterat bränslehuvud) och det mesta av inredningen uttagen: 1.07. Nån gång ska jag köra bana med en fungernade räserbil oxå! *S* Kanske nämna att Saaben längst upp var ganska lätt.. gissningsvis mellan 900 och 1000kg. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Lånade brorssans saab 900 t16-89 igår 5varv på Ring Knutstorp för att testa hur det va att köra med diff, å det va ju en härlig kännsla att bara kunna ge på i kurvorna ganska kul, med chikan i svackan blev tiden 1,13.9....så nu blir det till att spara ihop till min också.
_________________ saab |
||
Sparade trådar/FAQ VARVTIDER | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 3 besök senaste veckan (63676 totalt) |