Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Double clutching och heel and toe tekniker | << 1, 2 13392 besök totalt |
Ja det är väl bara nått dom säger i F&F... i bulliit dubbeltrampar dom också _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Man kan inte byta från en växel till en annan utan att passera neutralläge. om man dubbeltrampar så släpper man snabbt upp kopplingen ger mellangas och trycker ner den igen i neutralläge för att få fart på inanmätet i växellådan. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Jopp det är sant krävs lite extra koncentration när man ska backa i uppförsbacke för att komma igång från stillastående och har kass handbroms menigsbygnad är inte min grej idag _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
Kör med Heel and Toe till vardags också, jag e chaffis... Har alltid gjort det sen jag började övningsköra, så det sitter där.. gör jag inte det blir det inte de där mjuka växlingarna som jag även kräver på banan för att ha balansen... Sen när man blästrar på på isiga vägar häruppe i norr o växlar ner med mycket varv vill man inte att hjulen låser sig mer än man tänkt...
_________________ Tomas Berg |
||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Double clutching och heel and toe tekniker | << 1, 2 13392 besök totalt |