Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Inbjudna till Superstage på Emmaboda den 10 Aug | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (23518 totalt) |
Ja, nu börjar det dra ihop sig...
Åker ner till Kalmar i morgon. Har semester nu och tänkte hinna kolla badtemperaturen på Öland under lördagen. Jag kommer att bo i Kalmar på The Grand Royal Lågprishotellet Svanen. EDIT: Det blir Hotell Kalmarsund i stället. Grand Royal Svanen var fullt.... See you. _________________ -- |
||
Vattnet är i dåligt skick i kalmartrakterna just nu pga tidigare översvämningars inverkan på reningsverk.. Har iofs inte senaste prognosen tillgänglig _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Hmmn, var det inte du som tog frugans kombi till Björkvik för att du inte "hann" ställa på bilen? Jag har fått tag på en dålig turbo men med friskt grenrör, vilket då borde gå att bygga ihop (turbinhuset är integrerat med grenröret). Dock så var det lite andra problem med att motorn vägrade gå över 3000 rpm pga. något annat fel och lite andra saker. SBP måste passeras under dagen idag vilket det inte finns tid för. Jag är dessutom uppbokad på födelsedagsgrejer ikväll sen länge tillbaka varför det inte finns möjlighet att ha allt klart till på söndag. SFRo-besiktningen i går eftermiddag gick dock bra så snart kan bilen vara helt laglig som den körs på gatan Lycka till alla ni andra som kör. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Å där försvann det en Åpel....
Tjatar lite till Uppenbart ett skäl till för basmodellen för en av rallyhistoriens mest framgångsrika bilmodeller att vara med å leka _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||
Ehmm... Jo, jag körde kombi, men det var min, hade jag behandlat frugans kombi på det viset hade hon blivit . Synd att du inte kan komma. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||
Planering:
Jag tänkte att vi delar upp oss i grupper om tre fyra bilar. När en grupp kör kör man såhär: 1 - 2 - 3 - 4 - 1 - 2 - 3 - 4 - 1 - 2 - 3 - 4 och sen är det dags för nästa grupp. På så sätt får man upp tempen i däcken lagom utan varken överhettning eller för mycket avkylning mellan åken. Grupper med rdäck kan vara tre bilar och grupper med gatdäck kan vara fyra eller fem för lite mer avkylning. Det betyder också att man när man väl kört kan ta det lungt ett lite längre tag o inte behöver stå beredd i en kö. Man kan slappna av totalt o gå runt o titta o snacka. Det enda man måste ha koll på är när gruppen innan den egna kör, då ställer man upp sin egen grupp och är fullt beredd (så vi absolut inte tappar någon tid mellan grupperna!) _________________ Magnus Thomé |
||
GRUPP ETT (Gatdäcksgruppen):
Ragnar Burenius - Saab 99 GL ("special" :-) -83 Johan Sjölinder - Saab 95 ("special" :-) -69 Johan Wagréus - Mini Cooper S -03 Klas Andersson - Honda NSX -91 GRUPP TVÅ: Anders Bisting - Opel Speedster -01 Lars Johansson - Lotus Elise 111s -99 Mikael Fredriksson - Lancia A112 Abarth Yamaha R1 ("special" :-) -85 GRUPP TRE: Esa Sanaksenaho - BMW M3 E30 -89 Jan Nagy - BMW M3 SMG II -02 Magnus Thomé - BMW M3 3.2 Limo -96 GRUPP FYRA: Samuel Lindkvist - Porsche 996 -98 Fredrik Åberg - Porsche 944 turbo cup -86 Peter Viljanen - Porsche Turbo 996 (trimmad :-) GRUPP FEM: Peter Wärhner - Opel Corsa -83 Björn "uno_nalle" Nordman - Lancia Delta Integrale (grupp N) -88 Thomas Thuresson - VW Golf GTI turbo -99 Göran Malmberg - HemiPantera (kommer om han hinner få klart) _________________ Magnus Thomé |
||
Vad gissar ni på för gruppsegrare?
Jag skulle sätta mina pengar på: gr 1. Klas A (Coopern blir nog farlig men jag gillar alubilar med motorn på rätt ställe) gr 2. Anders A (Opelhjärtat klappar lite) gr 3. Magnus T (träning ger färdighet...) gr 4. Peter V. (svår grupp) gr 5. Peter W (bra bil/förare, alltför speciella bilbyggen brukar inte bli klara i tid. Hur vet jag det? ) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Är inte du med i SSiJ, Peter? Du får väl se till att de får en körning där. Och varför nästlade du inte in dig när Ford Performance Club var där? Det var ju utrymme kvar i det startfältet.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Hejåhåå...
Jodå , jag är med i SSiJ och ska väl börja lite på dem. Men det är ju ett SPORTvagnssällskap så chansen att komma med bland alla Porschar å å MG å Lotus å dylika sportbilar är väl inte så stor.Vi får väl se. _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||
OT: Jag tror du och din bil passar perfekt hos SSiJ Peter. Som du kan se på bilderna från vår senaste banträff är blandningen av bilar Stor. _________________ /Klas Pihl |
||
Att jag kommer sist i min grupp är ganska enkelt att räkna ut med sånna värsting porschar. Ska bli väldigt kul att se 996turbon in action |
||
Jag blir så jävla upprörd, har stressat som fan med bil och dekaler mm. Var på väg mot knutstorp på eftermiddagen, kom några mil sen började bilen gå ojämnt. Bilfan har gått som en klocka i tre år men nu när man som bäst behöver den ska den jävlas. Efter fyra mil gav jag upp och kollade runt lite i motorrummet. Tills slut så tog jag bort fördelarlocket. Halva rotorn var bortbrännd. Konstigt att bilen gick överhuvudtaget. Rotorn hade blivit minst en cm kortare. Man tycker man borde ha lärt sig vid det här laget att ALDRIG köpa pirat.
Efter att ha ringt runt hela mälardalen i jakt på grejor var det bara mekonomen som kunde fixa det. Dom har åtminstone bosch som är orginal. Får hem dom imorgon så det verkar fixa sig ändå, peppar, peppar. Dekalerna är iallafall klara. _________________ bmw bmwsson |
||
Inför träffar Inbjudna till Superstage på Emmaboda den 10 Aug | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (23518 totalt) |