Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-24 Bankörning med gatbilar på Sviesta 17-20
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (6223 totalt)
Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 102


Trådstartare
Jag var där och körde ett pass, tror det var magnus jag pratade med när jag kom in med rykande bromsar. Det sig att det var mindre kvar av mina belägg än jag kunde minnas. Men det sitter nya belägg på bilen tills nästa måndag och då ska det gasas igen.

Men kul var det så länge det varade.

_________________
Henrik Egerbo
Lancia Dedra HF Integrale -92
Yamaha YZF750R -94
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



Det var kanon kul och vädret var kanon! Jag får nog vara nöjd med mina tider!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



henrik : hihi mina bromsar rök oxå efter andra passet

jag var iaf idag. blev varvad av de flesta... ställde till o med upp att förnedra mig för
magnus skull så han skulle få varva några

Skulle nog bli portad från detta forum ganska snabbt om ni såg mina spårval, och inbromsningar..
men kul var det!.

en skum sak är att jag är alltid jättenervös när jag ska köra ett fordon.. sen efter 3 svängar på banan
händer nått, o jag vill bara ha mer o mer

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Henrik E skrev:
Jag var där och körde ett pass, tror det var magnus jag pratade med när jag kom in med rykande bromsar.

Mhmm, det stämmer nog! Hoppas det löser dig, såg ganska varmt ut där!

Hade liknande problem när jag kom in efter andra (sista) passet. Framklossarna var duktigt glaserade men har återfått lite funktion nu efter några mycket korta och hårda inbromsningar 120-70 på Linghemsvägen... Vet inte om det är bra eller dåligt men alternativet är ju att byta belägg asap...

Tack till Andreas som lät mig få köra om några gånger så jag inte blev lika lessen som efter gocarten sist...

Trevligt med pizza-snack efteråt också! thumbs up

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Halloj,

Ja, vi hade verkligen tur med vädret! Det var ju perfekt. Soligt men ändå bilvänligt lagom temperatur! Var lite småtrist att efter flera veckors laddande inför gårdagens körning bli fast i depån p.g.a. fel försäkringsbolag , men jag är ändå tacksam att de talade om det för mig innan jag kom ut och orsakade en eventuell olycka. Så all heder åt arrangörerna! Hade varit så där skoj att få veta efter att man mosat någons racer att fösäkringen inte gäller skada på annans bil (min gör det samma, den är ju ändå bara halvförsäkrad)... Pizzaätandet och pratandet efteråt vägde dock upp väldigt mycket så att kvällen till slut ändå blev bra. Tack för det! Ska man vara heltärlig så är det ju rätt trevligt att stå i depån och kika också...

Nu måste jag fundera ut vad jag ska göra för att få komma ut på banan någon gång i år, finns ju några alternativ att överväga (lägga ner, göra ägarbyte på SAAB'en eller köpa en för ändamålet mer anpassad bil är de starkaste).

AndreasNystrom skrev:

jag var iaf idag. blev varvad av de flesta...


Det såg inte på något sätt ut som att du hade tråkigare än någon annan även om materialet kanske inte riktigt gick att jämföra med de snabbaste! Tyckte det var det sköna med kvällen igår, det var ju både ganska rejsiga bilar och rena standardbilar på banan! thumbs up

M.v.h. Uffe, grounded i depån...

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Tosse
Linköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 389



Skickar upp lite bilder från gårdagens körning .

Är det någon som inte vill ha sin bil eller reg. skylt med i bild skicka ett PM så plockar jag bort den.

Alla bilder finns högupplösta (2832x2128). Skicka ett PM så mailar jag bilden till dig.



















_________________
Björn Thorblad
www.a-gummi.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Fina bilder, Tosse!

ouäää, koll acambern på min Snaab på väg ut ur trafikplatsen! Den är ju iaf inte negativ jämfört med karossen...

Måste få snurr på 924an så jag vågar plåga bilen lite mer...

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Corvetten såg väldigt låg och trevlig ut. Gick den bra? Eller är Sviestad
för "bökig"...

(En som gick i Corvettedrömmar för nå't år sen)

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Jet skrev:
Corvetten såg väldigt låg och trevlig ut. Gick den bra? Eller är Sviestad
för "bökig"...

Tja, den startade fint och rullade snäll från maskindepån ut på vanliga vägen men under banåkat såg jag inte till den.

/M

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Ulf : trist att du inte kunde vara med o köra
Men som sagt, thumbs up till arrangörerna.
Du har dock en månad på dig att byta försäkringsbolag till nästa bankörning

Tosse : oj tackar för bilderna!. Roligt att se sin egna bil på banan =)

btw. man borde montera en videokamera (som står på stativ, eller iaf fast på något sätt)
vid chicanen på raksträckan, och sedan spela in alla bilar som kör igenom.

Sedan klipper man ihop så man ser bilarna köra efter varandra, och kan se skillnader på krängningen
i karossen.. =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



oj! Nu blir det mycket klipp och klistra, kanske skulle skapat fler svar istället...

Magnus Karlsson skrev:
Måste få snurr på 924an så jag vågar plåga bilen lite mer...


Håll ut nu Mange! Bara upploppet kvar sedan står den där, besiktad och klar!


Jet skrev:
Corvetten såg väldigt låg och trevlig ut. Gick den bra? Eller är Sviestad
för "bökig"...


Hmm... Var ser/såg ni Corvetten? Håller med om att det hade varit skoj att se en sån på banan!

AndreasNyström skrev:
btw. man borde montera en videokamera (som står på stativ, eller iaf fast på något sätt)
vid chicanen på raksträckan, och sedan spela in alla bilar som kör igenom.

Sedan klipper man ihop så man ser bilarna köra efter varandra, och kan se skillnader på krängningen
i karossen.. =)


Ingen dum idé! Vore extremt skoj att se alla olika spårval! Kanske lite trist att klippa filmen men det går väl rätt fort.

AndreasNyström skrev:
Du har dock en månad på dig att byta försäkringsbolag till nästa bankörning


Ska börja med att kolla med SAAB försäkring att det verkligen är IF som ligger bakom (tror att SAAB anlitat IF nämligen) och vad de isf säger om banåka. Vågade inte chansa på att min försäkring gäller. Men jag SKA ut på en bana innan snön kommer

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Såg inte heller någon Corvette

Måste stått utanför kanslihuset på andra sidan då?.
om den var lila så vet jag vems den var (samma person har även en Locust 7 byggandes =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Va är det för försäkringsbolag man inte får ha om man ska köra på sviestad???

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Lotus Samuel skrev:
Va är det för försäkringsbolag man inte får ha om man ska köra på sviestad???


IF har sagt ifrån enligt arrangörerna. Det innebär så vitt jag förstår att man inte får köra bana överhuvudtaget om man har IF, varken på Sviestad eller någon annanstans. Dock ska jag väl säga att fakta är att man inte får åka på Sviestad med IF-fösäkring. Hur det är på andra banor är mina antaganden till jag har kollat det för min egen del.

Huvudregeln är nog att alltid kolla med bolaget innan körning, oavsett vilket bolag man har.

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Jag misstänkte att det va IF. Synd för dom för då missar dom mig som kund.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



AndreasNystrom skrev:
Såg inte heller någon Corvette



oj... Det gjorde inte jag heller när jag kom till jobbet och såg den stora bilden på en riktig
skärm (och inte min risiga 15-tummare hemma) och helt vaken...Då blev det visst en Honda.
Skäms på mig. Hur kunde jag ta så fel?

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Hej igen!

För att vara riktigt tydlig ska jag säga att den enda fakta jag har är att IGÅR fick man INTE köra med IF-försäkring på Sviestad. ALLT ANNAT ÄR MINA ANTAGANDEN (som är lite farliga att lägga ut på ett forum, skäms på mig!)!! Ville bara säga det så att ingen missförstår och förkastar IF utan att först kolla med dem vad som gäller!!

Det lät som att de (LMS) tänkte lägga ut info om detta på sin hemsida men att de fått beskedet så sent inpå gårdagen att de inte hann.

Nu lovar jag att vara tyst om försäkringar

M.v.h. Ulf

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



26/6 Kör vi nästa gång (obligatorisk närvaro!) Vore kul att se lite fler bilar då! Har ni några frågor så kan ni hör av er till mig. Jag sitter i Syrelsen för LMS banracingsektion som sekreterare och är med och arrangerar detta evenemang!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Enligt PCS (porscheklubben) har man inga som helst problem med IF och bankörning..däremot något eller några andra bolag som jag inte kommer ihåg nu

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Anders Larsson skrev:
Enligt PCS (porscheklubben) har man inga som helst problem med IF och bankörning..däremot något eller några andra bolag som jag inte kommer ihåg nu


Nä det har dom ju sagt. Men ringer man till IF så gäller försäkringen INTE om man kör med porscheklubben eller några andra klubbar heller. Så då undrar man ju vilket försäkringsbolag man ska ha egentligen??

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



Igentligen får det inte heta bankörning. Förarkurs är det rätta namnet!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Eftersnack
2004-05-24 Bankörning med gatbilar på Sviesta 17-20
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (6223 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande