Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: Ringtaxi jagad av en GT3 :)
1, 2   >>
16 besök senaste veckan (7441 totalt)
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
http://www.bmwm5.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=25041

finns att ladda ner från lite olika servrar se länken ovanför

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Det är Anders Jonsson på detta forum som följer efter och filmar.
Att han skulle jaga den är en sanning med modifikation, han kör normalt betydligt fortare än så.

Men det är en trevlig film, Sabine i Ringtaxin bjuder på bra show, t ex när hon använder curbsen som ramp för att hoppa lite extra.
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
tja hon lär väl känna till ringen "rätt bra".. tjejen nöter ju tydligen 1100-1200varv per år
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6511



Tankar filmen...

ska bli spännande att se lite ringtaxikörning.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Den här videon tycker jag är bra med Ringtaxin i halkan.

http://www.mycrashday.com/Ring%20Taxi.wmv

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



johann skrev:
Det är Anders Jonsson på detta forum som följer efter och filmar.
Att han skulle jaga den är en sanning med modifikation, han kör normalt betydligt fortare än så.

Men det är en trevlig film, Sabine i Ringtaxin bjuder på bra show, t ex när hon använder curbsen som ramp för att hoppa lite extra.

Ja, det är verkligen en kul film att titta på! thumbs up
Kul när hon kör slalom mellan en ringenfunktionär på mc och en turist i en bil.
och i Kallenhard av alla de ställen!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Lennart Jarmyr skrev:
Den här videon tycker jag är bra med Ringtaxin i halkan.

http://www.mycrashday.com/Ring%20Taxi.wmv

Den hade jag faktiskt inte sett förut!!!
Jag är imponerad av folk som kan/vågar köra så på ringen i blötan! Jag vet hur fruktansvärt halt det är på många ställen!
men jag är nästan mest imponerad av golfen som låg före från start ända fram till Wehrseifen! thumbs up
OK, han skulle ha släppt förbi ringtaxin lite tidigare! thumbs down
Men inte så fasligt mycket tidigare!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Jo det är jag som är den "skyldige" bakom ratten i GT3:an. Jag filmade den i höstas. Några brittiska kompisar hade snackat med Sabine om att de ville filma henne under ett varv och av någon anledning utsåg de mig till "camera car"!

Dagen efter så slumpade det sig så att jag kom ut till grinden och Sabine var just på väg ut och som tur var hade jag kameran på för en gångs skull. Jag hade en passagerare i bilen, en skotte som mest åkte MC och aldrig varit i någon snabb bil runt Ringen. Jag tror Sabine hade 3 stycken kvinnliga passagerare i bilen.

Nåväl, när hon fick se att jag dök upp i backspegeln så beslöt hon sig för att showa lite extra förstås! Tyvärr så framgår det inte riktigt på videon hur hårt hon kör bilen. I nästan varje kurva driftar det än hit än dit och väldigt sällan pekar framhjulen i samma rikting som färdriktningen!

Hennes spårväl är väl långt ifrån skolboken på sina ställen men man skall ju ha i åtanke att hon kör ett 2-tons lok på vanliga gatpuckar och inte är ute efter några varvrekord. Hon sitter ju dessutom och tjattrar med sina passagerare hela tiden samtidigt som hon far fram i ett tempo som väldigt få klarar med den bilen! I de snabbare partierna kör hon riktigt duktigt fort, tex den snabba högern i början av Hatzenbach, Angstkurve går också duktigt med tanke på materialet!

Intressant är också att se accelerationen på BMW, ut ur konerna i början ger hon fullt, jag är väl inte riktigt lika agressiv de första metrarna, men sen står jag även på fullt och det är först uppåt 160 km/h som jag tar in på henne. En imponerande limo det där!

Själv hade jag en tämligen bekväm resa, en GT3 med Michelin Pilot Cup är liksom lite mer lämpad för uppgiften... Hade jag haft vanliga däck på hade jag fått koncentrera mig en hel del för att hänga med och hade jag suttit i en M5:a hade Sabine varit utom synhåll vid Hocheichen ungefär. Hon har ju trots allt vunnit 24-timmars där nere och är en förare av en helt annan kaliber än undertecknad.

Henne omkörning i Kallenhard var inte helt planerad tror jag. Normalt är hon ganska försiktig vid omkörningar (jämför med den Wehrseifen). Hon berättade kvällen efter att hon fått en hel del skit för sin omkörning eftersom killen på MC:n var någon slags funktionär! Sabine garvade bara gott åt det hela och menade att det var gott om plats!

För den som besöker Nurburg är ett besök på Sabines lilla restaurang ett måste, den heter Fuchsröhre och ligge mitt i byn, inte för att maten är så speciell men hon är verkligen en färgstark person.

Beträffande den andra taxi-resen med killen som kör tycker jag det är mycket imponerande! Verkligen fin bilkontroll och ett mjukt körsätt! Så skulle jag också vilja kunna hantera min bil i regn!

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Jonsson skrev:
...Beträffande den andra taxi-resen med killen som kör tycker jag det är mycket imponerande! Verkligen fin bilkontroll och ett mjukt körsätt! Så skulle jag också vilja kunna hantera min bil i regn!

Anders

Visst är det kul att se hur avslappnad han ser ut när han kör! thumbs up
Är det någon som vet vem han är? Tyckte mig skymta att det stod instruktör, eller nåt sånt på hans keps.
Det är inte Sabine som sitter i passagerarstolen?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
Anders Jonsson skrev:
...Beträffande den andra taxi-resen med killen som kör tycker jag det är mycket imponerande! Verkligen fin bilkontroll och ett mjukt körsätt! Så skulle jag också vilja kunna hantera min bil i regn!

Anders

Visst är det kul att se hur avslappnad han ser ut när han kör! thumbs up
Är det någon som vet vem han är? Tyckte mig skymta att det stod instruktör, eller nåt sånt på hans keps.
Det är inte Sabine som sitter i passagerarstolen?


Han jobbar för BMW Fahrertraining och har kört Ringtaxin en del under det gågna året. Jag pratade lite med honom på bensinmacken efter jag hade kört om honom.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



johann skrev:
Jag pratade lite med honom på bensinmacken efter jag hade kört om honom.


Johan, du är en riktig racer, inte ens i kön till bensinpumpen kan du låta bli att köra om!

Passagerarna var två unga Italienare som kör M3, det finns ett par varv ute på nätet där de kör själva, inget speciellt.

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
johann skrev:
Jag pratade lite med honom på bensinmacken efter jag hade kört om honom.


Johan, du är en riktig racer, inte ens i kön till bensinpumpen kan du låta bli att köra om!

Passagerarna var två unga Italienare som kör M3, det finns ett par varv ute på nätet där de kör själva, inget speciellt.

Anders


Så går det när man vill skryta lite

Han kom dit ngn minut efter mig efter jag hade kört om och jag tackade honom för att släppt förbi mig PÅ NORDSLINGAN och pratade lite med honom. Försökte få veta om han skulle ersätta Michael Martini men han undvek den frågan snyggt.

När italienarna körde själva så skulle man kunna säga att det inte gick jättefort om man är snäll.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



johann skrev:

Så går det när man vill skryta lite

Han kom dit ngn minut efter mig efter jag hade kört om och jag tackade honom för att släppt förbi mig PÅ NORDSLINGAN och pratade lite med honom.


Jo jag fattade nog att de var på slingan du kört om honom ville bara skoja lite med dig!

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
johann skrev:

Så går det när man vill skryta lite

Han kom dit ngn minut efter mig efter jag hade kört om och jag tackade honom för att släppt förbi mig PÅ NORDSLINGAN och pratade lite med honom.


Jo jag fattade nog att de var på slingan du kört om honom ville bara skoja lite med dig!

Anders


Jo det vet jag också, man får skylla sig själv när man lägger upp en sån smashboll.
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4693



Någon som vet om filmen med Sabine finns någon annanstans?
Jag har försökt ladda ner den flera gånger men inte lyckats utan
det har avbrutits varje gång...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Jag tittade en gång till på filmen med ringtaxin där det är killen som kör i vätan.
Kolla hur extremt mjuka och små rattrörelser han gör!
Fantastiskt imponerande! thumbs up
Han låter verkligen bilen göra jobbet.
Jag säger bara en sak: Imponerad!!!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Peeter skrev:
Jag tittade en gång till på filmen med ringtaxin där det är killen som kör i vätan.
Kolla hur extremt mjuka och små rattrörelser han gör!
Fantastiskt imponerande! thumbs up
Han låter verkligen bilen göra jobbet.
Jag säger bara en sak: Imponerad!!!


Verkligen skön körning!

Det verkar grabbarna i baksätet också tycka. Jag skrattade rätt gått åt deras fniss genom näsan när han gick på sladd ut ur klostertalhårnålen och höll den genom knicken efter. thumbs up

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
Jag tittade en gång till på filmen med ringtaxin där det är killen som kör i vätan.
Kolla hur extremt mjuka och små rattrörelser han gör!
Fantastiskt imponerande! thumbs up
Han låter verkligen bilen göra jobbet.
Jag säger bara en sak: Imponerad!!!


Håller helt med. Han har ju en ganska lustig teknik med att hålla ratten med bara en hand. Undrar om det är för att vara cool eller för att han tycker att det ger bättre känsla? Högerhanden får ju bara rycka in när det verkligen går på tvären!

MVH
Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Är det bara jag som tycker att filmerna hackar som f*nken när man försöker titta? Eller är det nå`t knas med min burk Annars är det väl fel # 30 - felorsaken befinner sig 30 cm från skärmen..

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:

Håller helt med. Han har ju en ganska lustig teknik med att hålla ratten med bara en hand. Undrar om det är för att vara cool eller för att han tycker att det ger bättre känsla? Högerhanden får ju bara rycka in när det verkligen går på tvären!


Har läst nånstans i en artikel om 'power oversteer' att det är en rätt populär teknik bland de kunniga. Man hinner med att veva runt bättre. Och det ser ju ut att fungera för honom...

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Har även hört att det kallas "Taxifattning"...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Bilder o videos
Film: Ringtaxi jagad av en GT3 :)
1, 2   >>
16 besök senaste veckan (7441 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande