Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
På Gröndal Eskilstuna (nu:GTR Motorpark) händer det grejer!!
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
252 besök senaste veckan (73259 totalt)
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1250



Innebär det att man har fått grönt ljus att bygga vidare? Var det inte något miljöbeslut som gjorde att det tog stopp eller var det mest slut på pengar?

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5545



N Wiberg skrev:
Innebär det att man har fått grönt ljus att bygga vidare? Var det inte något miljöbeslut som gjorde att det tog stopp eller var det mest slut på pengar?


Nej, något miljöbeslut har aldrig bromsat något (edit: sen tråden startade). Hela banan inkl etapp3 fanns på kartan för 6-8 år sedan.

Du kanske blandar ihop det med miljötillståndet som gjorde det "omöjligt" att köra drifting på banan?


Bygget har rullat på konstant. Strategin har varit att ta betalt för att ta hand om fyllnadsmassor, vilket tar tid eftersom det flödet inte är konstant. Alternativet hade varit att betala "i panik" för att köpa den mängd fyllnadsmassor som behövs till dag X. Det har tagit tid, men man har fått betalt för att bygga banan.

Nu närmar det sig läget när det bara är asfaltering kvar. Då kliver bla Volvo Construction Equipment och Swecon in för att hjälpa till att färdigställa "det sista". https://www.facebook.com/VolvoCEGlobal (se inlägget för ca 5 dagar sedan) Dom har ju "rätt verktyg" för ändamålet.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
WfQC
Fagersta
Här sen Dec 2018
Inlägg: 41



Börjar se riktigt bra ut men......
tyvärr inte en aktuell drönarbild

_________________
Kari Hautakangas
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Daniel, vad tror du blir klart först, rött eller grönt?



_________________
Magnus Thomé
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1356



Bara jag som har svårt att navigera på den bilden? Fattar inte vart nuvarande sträckning är.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5545



Magnus Thomé skrev:
Daniel, vad tror du blir klart först, rött eller grönt?


Det beror på om dom asfalterar medsols eller motsols.

Min spåkula säger båda, i ett svep.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5545



Westersund skrev:
Bara jag som har svårt att navigera på den bilden? Fattar inte vart nuvarande sträckning är.


...för att det bara finns en kurva kvar av den i bilden.

Där Magnus röda börjar så ansluter den till befintlig bana vid klubbhuset. Du ser även befintliga klubbhuset på bilden.

Sen är det en rallycrossbana på den befintliga banan. Och gokart inkräktandes på befintliga start/målrakan.

Edit2: Den här bilden kanske hjälper till. Word som fotoredigering, jag lyckades inte rotera fritt i mspaint...




_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1356



Ah! Tack, nu fattar jag. Dom har lagt en gokartbana (?) i depån, därför jag inte förstod hur kurvorna från nuvarande sträckning passade in.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5545



Westersund skrev:
Ah! Tack, nu fattar jag. Dom har lagt en gokartbana (?) i depån, därför jag inte förstod hur kurvorna från nuvarande sträckning passade in.


Jupp, befintligt plåttak och hus där lever i farozonen om/när gokartbanan byggs.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5545



JBT skrev:
En kompis svängde förbi där för någon vecka sedan och han påstod att det inte hade hänt något med banbyggandet.


Imorse passerade jag på E20, och därifrån syns det att det byggs för fullt. Man behöver inte ens svänga av på 56'an eller åka in på området.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1356



dstr skrev:
JBT skrev:
En kompis svängde förbi där för någon vecka sedan och han påstod att det inte hade hänt något med banbyggandet.


Imorse passerade jag på E20, och därifrån syns det att det byggs för fullt. Man behöver inte ens svänga av på 56'an eller åka in på området.


Åkte förbi i måndags då jag i panik var tvungen att fixa pass och Strängnäs hade första lediga tid. Det syntes tydligt att dom har jobbat på ordentligt sedan förra sommaren.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Allmänt banåkaforum
På Gröndal Eskilstuna (nu:GTR Motorpark) händer det grejer!!
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
252 besök senaste veckan (73259 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande