Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-07-10 Knutstorp (SSM) | << 1, 2, 3, 4, 5 52 besök senaste veckan (28840 totalt) |
Någon som vet om ägaren har någon hemsida eller någon som har mer info _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||||||
Den förbereder si som bäst på att bli omkörd av Fiaten ser du väl?! Efter detta kommer Saabarna att följa efter... |
||||||||
Jo, såklart! och DKW:n syns inte för den är redan ett och ett halvt varv före de andra. Men jag tänkte mer på vilken klass de kör i, för inte är det 1000cc iaf... _________________ Göran Karlsson |
||||||||
I historisk racing, körs oftast flera klasser i samma heat för att få helgen att räcka till och för att få startfält som attraherar publiken.
Det innebär att vi t.ex. har ett heat för standarbilar Gr 2 upp till 1965 års modell. Detta heat innehåller då allt från DKW och Saab, via Hundkoja, Amazoner och Cortinor till Falcon och Mustang. Dessa är sedan indelade i resp kubikklasser som 1000cc 1300cc 1600cc osv. Så gjorde man faktiskt även när det begav sig på 60-talet. Både i SM och EM. Blev det för många delade man upp det i kubikklasserna så gott det gick. Numera är vi så många som insett tjusningen i att rejsa med småbilar, att vi oftast får ett eget heat för bilar upp till 1300cc. På ett eller två års sikt kanske vi t.o.m. är så många i 1000cc Cupen att vi får ett helt eget heat. Men då krävs nog fler än de 15-16 bilar vi har idag tycker vi själva. Ett bra och publikvänligt racingheat får gärna innehålla minst 25-30 bilar! Hoppas detta ger en bild av varför vi har denna blandning av bilar, som kanske kan tyckas lite udda. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Han heter Stefan Pfister och körde en gul 944 i GTR inan. Jag tror att han kommer från Göteborgs hållet. Andreas Åkebrink _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja för SSK Classic Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Har DKW:n en Weber 45:a? Läckert! Men är DKW:n verkligen homologiserad med weberförgasare? Man förstår ju att bilen är vass eftersom Sigurd Isacson (DKW-suverän på 60-talet) fick ut hela 90 hästar med en orginal (nja?) Solex 32:a. Fina bilder föresten _________________ Niklas Larsson Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ |
||||||||
Jodå Dekan är homlogerad med en Weber 45:a
Visserligen gör elaka tungor gällande att tyskarna måste mutat FIA:s representanter med några backar Warsteiner, för att det skulle bli så på senare år.... Hur det är med den saken vet jag inte! Appropå homologering, kommer jag annars att tänka på ett känt uttlande: "Ford är usla på att bygga racerbilar, men suveräna på att skriva homlogeringshandlingar" _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Har nu äntligen fått tummen ur och tanka av digital kameran...
http://212.214.135.26/Galleri/bilar/motorsport/ssm_knutstorp_04 |
||||||||
_________________ Niklas Larsson Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ |
||||||||
Stefan Pfister som sagt och bilen ska köras i Nordic Supercars. Finns mer info här: http://www.supercar.se/?did=111953 _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||||
Tommy Svensson heter han och motorn var en fabriksmotor från Mazda Factory Racing på 287 hästar. |
||||||||
Eftersnack 2004-07-10 Knutstorp (SSM) | << 1, 2, 3, 4, 5 52 besök senaste veckan (28840 totalt) |