_________________ Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 895
16 Aug 2018 08:20
Warhawk LS7X?
-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?
_________________ Magnus Falk
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 895
16 Aug 2018 08:20
#dubbelpost#
_________________ Magnus Falk
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
16 Aug 2018 15:52
t16 skrev:
Är spindlarna högre än original?
Annars gör inte kitet så mycket nytta för då ligger RC långt under backen om jag minns rätt.
Bak är det helt galet åt andra hållet, k länket går inte att få bra utan måste byggas om.
Precis som camarogbg skriver så är de högre.
Handen på hjärtat så har jag inte läst på så mycket själv utan jag har gått på färdiga lösningar, novis som jag är
Jag har sett vad bilarna i USA presterar på sina tighta auto x banor så jag är helt säker på att begränsningen kommer att sitta i mig som chaufför. Får bygga om sen annars 😁
_________________ Patrik Lissjos
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
16 Aug 2018 15:54
stilldouble skrev:
Warhawk LS7X?
-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?
Jo de ska väl tåla rätt bra med stryk.
Den här motorn har suttit en C6 Z06 som ska ha rasat i Bilsport Superstage pga ett diskutabelt piggy back system och turbokit.
Nu är den helt genomgången iaf och ska lämna runt 550hk som sugmotor, så den är väldigt snällt byggd
_________________ Patrik Lissjos
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Lyfte isär alltihop och fick ramen blästrad och började bygga om lite.
Smalnade av kickupen lite, satt i lite förstärkningar och boxade ramprofilerna och avslutade med att sömsvetsa hela ramen.
_________________ Patrik Lissjos
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
16 Aug 2018 16:08
Karossen slipades plåtren under till och sedan bytte jag inre hjulhusen för att matcha den omgjorda ramen så nu ryms det 335 bak
_________________ Patrik Lissjos
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 895
16 Aug 2018 19:56
Lissjos skrev:
stilldouble skrev:
Warhawk LS7X?
-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?
Jo de ska väl tåla rätt bra med stryk.
Den här motorn har suttit en C6 Z06 som ska ha rasat i Bilsport Superstage pga ett diskutabelt piggy back system och turbokit.
Nu är den helt genomgången iaf och ska lämna runt 550hk som sugmotor, så den är väldigt snällt byggd
Finns lite info om denna bad-boy till motor...
_________________ Magnus Falk
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4123
16 Aug 2018 20:31
Snyggt jobbat med ram och kaross!
Vet du hur mycket den vägde innan du plockade isär den?
Måste erkänna min okunnighet, visste inte att Chevelle hade separat ram.
_________________ Janne Josefsson
Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
16 Aug 2018 20:46
Janne J skrev:
Snyggt jobbat med ram och kaross!
Vet du hur mycket den vägde innan du plockade isär den?
Måste erkänna min okunnighet, visste inte att Chevelle hade separat ram.
Tack så mycket!
När jag reggade den 2014 så låg tjänstevikten på 1695kg
_________________ Patrik Lissjos
t16
Vetlanda
Här sen Jun 2005
Inlägg: 370
16 Aug 2018 21:30
Bra jobb på ramen, de är ju väldigt klena original.
Om du gör övre bärarmarna raka så får du ett fyrlänk och sen ett panhardstag så blir det vettigt, k länk funkar inte att styva upp för det måste flexa.
_________________ Dennis Mollberg
t16
Vetlanda
Här sen Jun 2005
Inlägg: 370
16 Aug 2018 21:31
Bra jobb på ramen, de är ju väldigt klena original.
Om du gör övre bärarmarna raka så får du ett fyrlänk och sen ett panhardstag så blir det vettigt, k länk funkar inte att styva upp för det måste flexa.
_________________ Dennis Mollberg
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
17 Aug 2018 18:50
Äsch, nu hoppar vi fram och lever i nuet istället för jag är så jäkla glad att kunna börja slutmontera
_________________ Patrik Lissjos
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003
Inlägg: 160
18 Aug 2018 13:26
_________________ Ola Leufvenmark
----------------
Renault Megane RS225 - 2008
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
22 Aug 2018 19:56
Måste hänga på kylarsupport och lite sånt så vi kan börja tillverka fästet till den här också
_________________ Patrik Lissjos
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
03 Sep 2018 19:27
Fått lite bränsle och broms ledningar på plats, har väntat ett par veckor på lite bultar till bakaxeln från USA innan jag får ihop den helt också.
Sen är det dags för Testa besiktning, förhoppningsvis går det bra så jag kan hänga på karossen igen.
_________________ Patrik Lissjos
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17382
03 Sep 2018 19:34
Har ni en lokal besiktare eller är det Lars-Inge som hanterar din bil?
Han kan ju de där.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
03 Sep 2018 19:55
Jag har pratat med en som heter Tommy Nyberg som håller till i Ludvika så det blir ju avsevärt närmre än Uddevalla, det är bara 14-15 mil
_________________ Patrik Lissjos
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
11 Sep 2018 09:04
Bakaxeln färdigmonterad och bromsarna på plats.
Har beställt bromsslangar från Speeding så när de är på plats kan jag ringa Testa och boka ett besök av de innan karosslyft.
_________________ Patrik Lissjos
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423
Trådstartare
13 Sep 2018 19:15
Stört fina bromsslangar dök upp idag från Speeding
Buntbanden är högst temporära, hade slut på gummiklammer hemma.
Nu måste jag dock byta främre slangarna till likadana nu.
_________________ Patrik Lissjos
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 423