Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-11 Gelleråsen - BMW Sport Club och BMW Cup
1, 2, 3, 4   >>
12942 besök totalt
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049


Trådstartare
Jaha, så blev man först med en tråd om detta ...

Bilder finns på http://www.folxam.com/gellerasen/ ...
Inte mycket att se, men varsågoda!
Första bilden är tagen mellan Karlskoga och Gelleråsen på vägen dit ...
Jag anade väl redan då att dagen skulle bli lite fuktig

Regn, regn, sol, regn regn regn ... ja ni fattar ...
Mina däck gillar uppenbarligen inte regn, så jag fegade ur och körde väl bara ett par varv ...
Dessutom passade jag på i ett av dessa varv att köra rakt fram istället för att svänga,
så det gick inte så bra heller

Jaja, bättre lycka nästa gång! (men när??)

Lite rejsafolk där iaf, det enda namn jag kommer ihåg är Martin Spetz (a.k.a. Bistec) med kompis Conny ...
Trevliga killar det där ...

och för alla er CSN:are ...



Varsågoda att fylla på med historier om dagen ... T.ex. reg.nr RYK nånting som brann i motorutrymmet?

EDIT : Mattias Becker var ju där också, jag stod under deras tält ett tag
ÄNNU MER EDIT : BTG var ju naturligtvis där ... Jag säger inget mer, bara ursäktar mitt usla minne

Btw Martin, menade du Mån 16 Aug 17-20 på Sviestad?
Det låter faktiskt helt möjligt, vi får se senare ...

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Det var ju kul att hö...tråkigt som fan. Med vädret alltså. För en gång skull tog man rätt beslut att avstå. Kanske dags att investera i regndäck? Må vädergudarna dränka vattenfall och Co.

_________________
bmw bmwsson
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Hur många ekipage hade tagit sig till denna träff förutom de som tävlade i cupen?

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Jag var förbi en snabb sväng och knäppte några bilder innan jag skyndade hem till F1:en.






Vad har silvertejpen för funktion?


Konstig BMW










_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Enligt uppgift ca 40 gatbilar och 17 startande i BMW Cup.

Tyvärr får jag hålla med Esa att det var rätt beslut att avstå, var det torrt en timme under dagen?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Folxam skrev:

Dessutom passade jag på i ett av dessa varv att köra rakt fram istället för att svänga,
så det gick inte så bra heller


Vad gjorde du egentligen, somnade du bakom ratten?
Det såg onekeligen roligt ut iaf
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



otroligt kul dag, kul att vissa "får tummen ur" snabbt och lägger upp lite bilder, ska försöka att få ut lite bilder jag med på sikt. Har just kollat på 45 min film, "skitcoolt", men det ser ju som det går i 30 även där man vet att man var uppe i ca 170..........


Angående det kassa vädret kan jag väl bara hålla med om att det suger rejält......dock skulle jag vilja tillägga att man lär sig väldigt mycket även på vått underlag, kanske tom. i synnerhet på vått underlag, men visst var det ännu roligare när banan var torr, blev rätt många "torra" varv trots allt, tyckte jag började få upp flytet rätt bra under mina sista varv, och en eloge till mig själv för att jag bröt när det var som roligast !!

Folxam: Kul att mötas "in person" smart att ta det lite lugnt, tyckte att jag tog det rätt lugnt också totalt sett, tycker att vi försöker sikta in oss på 16/8 på Sviestad, det kunde nog bli riktigt kul, den banan är ju toppen !! Angående däcken kan jag rekomendera Dunlop Sport 9000, ett helt OK däck som inte kostar skjortan och funkar på våt väg också ( skapligt ), vet inte riktigt vad du behöver för storlek, men 205-55-15 får du 4 st på Dackonline för 4120, lägg sedan till 600 för montering, riktigt billigt för dessa däck !!





Slutligen: En STOR eloge till BMWSC, det var idag min första träff med BMWSC, och jag fick ett mycket gott intryck av cluben, ordning och struktur, trevligt bemötande etc. etc. Precis som man vill att det ska vara, bra också att man inte tolererar för hård körning, var väl av någon anledning ett antal bilar av samma modell och färg som inte riktigt alltid respekterade sina medtrafikanter till fullo, men detta togs om hand, även sådana problem verkar man ta hand om på ett snyggt sätt. Stort tack för en kanondag, hoppas det blir fler som denna, men kanske med lite mer sol......

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nån som har någon koll på resultat i Cuptävlingarna??

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Fredrik - SLC skrev:
Nån som har någon koll på resultat i Cuptävlingarna??


Bara att Hurtig vann special båda gångerna.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Sörpan skrev:

var det torrt en timme under dagen?


Max en timma, helt torrt.
Men för min del var det värt det ändå. Kul att testa den banan som man inte gjort innan, sen har körning i blött en tjusning också... fast det passade inte mina mönsterlösa r-däck så bra.
Hur som helst... kul bana!

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Jag va ju också där. Men som vanligt har jag inte fastnat på nån bild.

Det va jag, Samuel G och Mattias B som stod för tältet. Va visst ganska populärt.

Jag ångrar inte en sekund att jag åkte dit. Jag kör helst på torrt, men regn är nästan lika kul.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Bistec skrev:
var väl av någon anledning ett antal bilar av samma modell och färg som inte riktigt alltid respekterade sina medtrafikanter till fullo


Va dom svarta eller röda?

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Det var en ganska omväxlande dag på många sätt. Men det är lärorikt att köra när det vått, efter ett tag kan man rent av nästan börja njuta lite. Att bilen sedan får lite specialbeteenden som framhjulen plötsligt tar ett skutt åt sidan ger lite extra spänning.

På det stora hela upplevde jag fästet vara rätt okej under dagen, det gick rätt fort att få fram ett torrliknande spår så det lättade. Sedan gjorde det inget att jag råkade vara ute under den snustorra timmen.

BMW Cup racen innehöll en del rätt bra kamper. Väta har en förmåga att jämna ut förhållandena till glädje för oss som står och tittar på. Det alltid kul att ha med BMW Cup på träffarna.

Lotus Samuel skrev:
Va dom svarta eller röda?
Jag tror rött var färgen för dagen. eftersom jag var svart

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Lotus Samuel skrev:
Jag va ju också där. Men som vanligt har jag inte fastnat på nån bild.



Vad körde du för bil? Kanske har nån bild i gömmorna

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Avstog också pga regn samt en blöt 30-årsfest på lördagen

Lotus Samuel: Fick du mitt PM?

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Lotus Samuel skrev:
Bistec skrev:
var väl av någon anledning ett antal bilar av samma modell och färg som inte riktigt alltid respekterade sina medtrafikanter till fullo


Va dom svarta eller röda?



Inte svarta.......


Var dock inte hela världen, men en del rätt onödiga omkörningar etc. Lite onödigt att gång på gång köra om mitt i tex. kurvan innan start och mål-rakan, när man har en jättebra "omkörnings" raksträcka efteråt....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Sörpan skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Nån som har någon koll på resultat i Cuptävlingarna??


Bara att Hurtig vann special båda gångerna.

Jag får erkänna mig skyldig till denna felaktiga uppgift. Hjärnbarken måste varit lite fuktskadad när jag pratade med Sören. Peter Grägg tog målflaggen i första racet.
Visst skulle jag säkert kunna minnas större delen av resultaten men risken är för stor att jag sprider felaktiga uppgiften så jag hänvisar till klubbens hemsida,http://www.bmwsc.com, där komplett resultatlista kommer att publiceras.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



[quote="Andreas ottosson"]Jag var förbi en snabb sväng och knäppte några bilder innan jag skyndade hem till F1:en.



Vad har silvertejpen för funktion?"



Jag pratade med Janne ( ägaren av M3:an E46 ) om silvertejpen, han hade slangar som gick ända in till skivorna, där dom mynnade ut i någon typ av "luftsköld" som kylde väldigt effektivt, en regnig och kall dag som denna blir det helt enkelt för kallt för bromsarna........

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Bistec skrev:
Lotus Samuel skrev:
Bistec skrev:
var väl av någon anledning ett antal bilar av samma modell och färg som inte riktigt alltid respekterade sina medtrafikanter till fullo


Va dom svarta eller röda?



Inte svarta.......


Var dock inte hela världen, men en del rätt onödiga omkörningar etc. Lite onödigt att gång på gång köra om mitt i tex. kurvan innan start och mål-rakan, när man har en jättebra "omkörnings" raksträcka efteråt....


Bil 3 och 4 tror jag åsyftas, båda forumare faktiskt
Den ena var Thord, han körde så det rök
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



ops..bil 3...då kanske jag e skyldig då...eller min far..

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Andreas ottosson skrev:
Lotus Samuel skrev:
Jag va ju också där. Men som vanligt har jag inte fastnat på nån bild.



Vad körde du för bil? Kanske har nån bild i gömmorna


En svart M3E30 med nummer 6 på
Den här. http://www.motorsport.mine.nu/ix/M3/040708/IMG_4127.JPG

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Eftersnack
2004-07-11 Gelleråsen - BMW Sport Club och BMW Cup
1, 2, 3, 4   >>
12942 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande