Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-07 Knutstorp BMW Sport Club
1, 2   >>
10105 besök totalt
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203


Trådstartare
Hej!

Man blir ganska matt i huvudet av all sol så jag skippar kallpratet och går direkt på bilderna.

320is


Kolfiberräser 1


Kolfiberräser 2 (M3 CSL)....

...med kompressor!


Väntar högvatten? Nä det blev inget, allt kom på SSM!


_________________
Göran Karlsson
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203


Trådstartare
Fler bilder...

En 507:a och en Frazer Nash




Den enda 02 Turbon på plats


02:a med S14




Vanligaste emblemet på träffen?


Det var inte bara det soliga vädret man blev törstig av. Saliven tröt även av andra orsaker...








Det kördes visst lite racing också


Edit: lite fler bilder
Silverstam-CSI:n gick inte som den skulle. Synd!


Någon som antagligen har tillgång till en tidsmaskin hade med sig denna CSL..


En Formula BMW-bil visades också upp.


MC-motor på 133 hästar...


Föraren försökte smuggla ut en bit av Knutstorp i bilen, men det lyckades inte


Hårig 02:a. (Hej Patrik )


Avslutar väl med en svart 02:a till. Helt underbar




Så nu får det räcka tror jag, även om detta bara var ett litet smakprov på allt som fanns att se och alla intryck man fick med sig hem från denna träff. thumbs up

_________________
Göran Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Lite violetta bilder. Mycket sol och vitbalans för inomhus?
Det ser ut att ha varit mycket trevligt.

Hur mycket kunde fått för en iskall cola på området, 25:-?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Kul helg!

Här är några av mina bilder ..


Träning BMW Cup


Jarls BMW Z3 med Formel1 motor


Mycket folk på plats ..


Inför banåka


Inför race


Starten går!


Efter ett varv ser man vem som vinner ..


Arne tänkte bygga klart på plats, men hann inte riktigt ..


Välpolerad & fin!


Pontus försöker nå ner till pedalerna ..


Bogseringskalas! Nån cupåkare som fick stopp ..


thumbs up


Såhär kan det gå när nån spiller olja i slutet på rakan utan att tala om det


Snart åka!


Jarls BMW sprutar eld


Nästan så man blir sugen på att byta Porschen ..
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203


Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Lite violetta bilder. Mycket sol och vitbalans för inomhus?
Det ser ut att ha varit mycket trevligt.

Hur mycket kunde fått för en iskall cola på området, 25:-?


Jo det är sant, vitbalansen kunde vara bättre. Jag har nog aldrig tagit så många bilder på en gång i så starkt solljus med min kamera innan. Jag har bara kört med automatisk vitbalans, brukar aldrig mecka med det, och det brukar funka ganska bra utomhus annars.

Man ser på första bilden av 507:an och Frazer Nashen hur det ska se ut. Då var solen nämligen lite i moln en liten stund.

Läsken kostade faktiskt bara 15:- och den var kall nog Solglasögon däremot var ganska dyra (äkta BMW-priser på dom).

På tal om priser. Jag funderar på om kiosken på depåområdet var öppen under SSM också och vad priserna var där i så fall? I lördags fick man ge 40 kr för en 150-grams hamburgare i depåkiosken, men i någon av kioskhusvagnarna under SSM har jag för mig att jag fick ge 60 kr (och den smakade inte så bra heller)! Blev man blåst då eller?

_________________
Göran Karlsson
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276





Mycket lyckat träff som vanligt. Denna gången han man ju till och med prata med lite folk i depån.
Träffade många nya rejsa kändisar.
Bilen gick som aldrig förr förutom brustet krängningshämmarfäste på söndagen vilket gjorde bilen gravt understyrd.
Fick bilen bromsad till 215hk vilket jag är väldigt nöjd med. (om det nu stämmet )
Mina bakdämpare va visst inte bra enligt Sachs testbänk. Men det har jag inte märkt.
och eftersom inte Magnus va där så gick jag helt oväntat och vann konbanan. Fast Stefan va egentligen snabbare med GT3:an. Fast schysst som han va så räknade han inte den körningen.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 651



det var helt enkelt en kanon helg synd att min bror klantade sig i första rejset när han kom för långt ut på curbsen och knäckte en fälg näst sista varvet också och det va så nära att han tog en seger i första loppet han kör i bmwcupen nån som fick med mig på bild också det är jag som står och hänger på dörren
dag två gick det vägen tack vara att Gellerstedt var hygglig och lånade ut två fägar med däck thumbs up det blev en andra plats inte lätt att hänga av en sån där supertouring bil med 40 hk mer blir nog värre på anderstorp på långa rakan skullee jag tro

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En kanonhelg!

Bankörning, mycket trevligt folk som man träffat förr och många nya trevliga ansikten!

Solen gjorde sitt bästa för att bränna bort eller smälta bort mig, i bilen var det hemskt varmt ute på banan.

olja på banan kan vara mycket intressant. Utan en varnande flagg så är slutet av rakan klart förädisk, nu klarade jag mig bättre än Dan och kunde svänga i tid men det var inte helt självklart att jag skulle hinna med det.

Att få åka med i en BMW Cup bil var helt klart en upplevelse, kanske inte så jättelåg tid men ändå ett imponerande grepp som jag önskar mig själv och min bil inom en åtkomlig framtid.

Jag tog lite bilder också, dock så vet jag inte om det blev något att ha men så snart jag tömt kameran så ska jag kolla. Möjligen kan jag försöka fota pappret från bromsningen av min 318is..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Nä, jag får inte alls "Jagvillejuvaritdärkännslor"
Men nu är världen så mkt mer än bankörning...

Hur många ponnys klämde M42:an ur sig Anton?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Måndag, första dagen efter semester.

Lite konstigt att se fram emot sista helgen på sin 4 veckors semester bara för att man ska på BMW-träff. nästa år tror jag jag lägger semestern med början på första helgen i augusti och knutstorpträff, sommaren verkar ju ändå har förskutits 2 månader de sista åren.

Mycket fina bilar, alldeles för få 02or. Plågade min bruks-touring runt banan några pass utan allt för höga hastigheter. Bilen gick lite varm och läckte i en avgaspackning, annars var det kul, inte lika kul som med 1502an, men ett gott substitut.

_________________
/Anders C
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:

Men nu är världen så mkt mer än bankörning...


Det går ju rykten om att du var och tittade på trimmade japaner som åkte raktframracing istället för att komma till knutan.

Andreas Lidström skrev:

Hur många ponnys klämde M42:an ur sig Anton?


Gissa..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Minns inte exakt vad du har mer än original.

Men "the mandatory tyskchipet" och ngn form av filter och tufft avgassystem är det väl.

Med tanke på att många bromsat sina M42 ganska högt så kaaaanske du kunnat nå strax under 150hk...om det ville sig väl.

Angående rykten ska man ta dom för vad dom är - rykten!
Bara avundsjuka personer som vill göra ner ens person...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:
Minns inte exakt vad du har mer än original.

Men "the mandatory tyskchipet" och ngn form av filter och tufft avgassystem är det väl.

Med tanke på att många bromsat sina M42 ganska högt så kaaaanske du kunnat nå strax under 150hk...om det ville sig väl.

Angående rykten ska man ta dom för vad dom är - rykten!
Bara avundsjuka personer som vill göra ner ens person...


"Grupp N chip" från Mario, fräscha stift, 98 oktanig soppa och 2.5" avgas från kat och bakåt med en nästan helt utbränd ljuddämpare från Simons. Temperaturen var hög, närmare 30 grader skulle jag tro. Inget sportluftfilter!
Lite småmek blev det innan jag åkte ned, men vad jag gjorde ska nog vara hemligt...

157.2 hk @ 6180 rpm

Trovärdigheten säger jag inget om. Det var den siffran jag fick. Men det var klart glädjande kan jag tillägga.

EDIT: Fixade till varvtalet där maxeffekt hittades. Jag hade skrivit fel.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Med tanke på dina hemligheter som gav sååååååååååå mkt kommenterar jag inte siffran.
Med trimmkammar SKA du ha nästan 160hk! >

Nu PM:ar du vad du gjort snarast om du inte vill skyllta med det. Annars får du inget av det jag har liggandes här...

157hk är inte illa för övrigt. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:
Med tanke på dina hemligheter som gav sååååååååååå mkt kommenterar jag inte siffran.
Med trimmkammar SKA du ha nästan 160hk! >

Nu PM:ar du vad du gjort snarast om du inte vill skyllta med det. Annars får du inget av det jag har liggandes här...

157hk är inte illa för övrigt. thumbs up


Inte så mycket faktiskt, tittat på bilder och annat där man berarbetat toppar osv. Frågan är hur man kan lyckas med detta som totalt ovetandes? Det blir lite "goddag yxskaft" när man har nollkoll på det man gör, men men..
Kammarna är helt orörda btw..

Angående de förändringar som jag skrev om i min banåkarbils-tråd så var det bakre bussningar på främre länkarmen som var bytta.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Detdär var en medveten ful förvirring! >

Väl mkt OT för en träfftråd va? *splittsplitt*

Hur man lyckas med ett bra topplock... Jo, man ringer Musen! Har insett att man helt enkelt inte har kunskaperna som krävs för att göra detdär riiiktigt bra.

Vill du ha en topp enligt utbytesprincipen så kan du få ta min färdigportade som ligger hos honom och sedan lämna in den du tar bort. Så slipper du ha bilen stillastående.

Ska toppen dock komma till riktig rätt bör den kombineras med vassare kammar.

EDIT: Läste igen och blev lite . HAR du redan varit och slipat lite i din topp, eller var det bara en vilja?!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:
Detdär var en medveten ful förvirring! >

Väl mkt OT för en träfftråd va? *splittsplitt*

Hur man lyckas med ett bra topplock... Jo, man ringer Musen! Har insett att man helt enkelt inte har kunskaperna som krävs för att göra detdär riiiktigt bra.

Vill du ha en topp enligt utbytesprincipen så kan du få ta min färdigportade som ligger hos honom och sedan lämna in den du tar bort. Så slipper du ha bilen stillastående.

Ska toppen dock komma till riktig rätt bör den kombineras med vassare kammar.

EDIT: Läste igen och blev lite . HAR du redan varit och slipat lite i din topp, eller var det bara en vilja?!


Som sagt dags för att splitta..

I övrigt

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Anton Lillsund skrev:

Som sagt dags för att splitta..

I övrigt


Hade jag varit du hade jag inte varit så för***t elak! >
Det kan påverka ens position negativt ska du veta. > igen!

Detta är tacken för att man kan tänka sig låna ut racetoppar, löser kylarproblem och i största allmänhet bara är en snäll och bra kille!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag gjorde min första avåkning som krävde bärgning!

Har aldrig åkt av på olja innan så jag undrade va fan som hände när jag letade bromsgrepp och hittade inget alls ..
Märkligt nog så vågade man bromsa senare efter avåkningen, för nu "vet" man ju att det "inte är så farligt" att åka av i full fart

Får ta och skaffa chip till min 318is, det verkar ju vara mäktigt!
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2604



En riktigt trevlig helg!! thumbs up

Massor alla trevliga människor och underbart väder gjorde detta till en helg att minnas! Att man dessutom lyckades bättra på sitt personbästa både under lördagen och söndagen hjälper ju till att dra upp humöret ytterligare!

Har drygt en timme film i videokameran, bl a söndagens race i BMW-Cup filmat inifrån bilen. Skall bara bli klok på hur man tankar ner filmen till datorn.. Antar att ni vill att jag skall lägga upp den här? Lär dock behöva lite hjälp med "hosting"..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Rikard Ahlin skrev:
En riktigt trevlig helg!! thumbs up

Massor alla trevliga människor och underbart väder gjorde detta till en helg att minnas! Att man dessutom lyckades bättra på sitt personbästa både under lördagen och söndagen hjälper ju till att dra upp humöret ytterligare!


Där ser man! Hur fort gick det ?

_________________
Pär Hylander
Citera
Eftersnack
2004-08-07 Knutstorp BMW Sport Club
1, 2   >>
10105 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande