Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-07 Knutstorp BMW Sport Club
<<   1, 2
10105 besök totalt
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2611



Lyckades komma ner i 1.13.43 på lördagen och sen kapa ytterligare lite till 1.13.21 som bäst på söndagen. Bilen käns väldigt välbalanserad nu till skillnad från när du jagade mig på knutan sist. Däremot envisas kopplingen med att fortsätta slira... >

_________________
Rikard Ahlin
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Trevlig helg om än mycket varm.

Missade en del med rejsa-folk som var där men sånt händer... hann dock titta på en hel del trevligt (bla Arnes racebygge) samt köra både på banan och i konbanan.

Hoppas någon fått en bild på starten i andra BMW Cup racet. Det var en aning spännade att se när hela fältet på väg in i första kurvan "försvann" in i ett dammoln av saneringsmedel.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Måste hålla med dom flesta mycket trevligt var det.

En av höjdpunkterna för mig var när jag fick åka med några varv med Rickard Göransson i MrCarbons kompressormatade M3 CSL.

Annars måste jag tacka Dan för utlånet av domkraften (det var riktigt klantigt av mig att inte kolla om min domkraft fungerade innan man åker 166 mil ) jag är väldigt tacksam för det, hoppas jag kan ge tillbaks någon gång.

Sedan var det tur att det finns trevligt cupfolk som lånade ut vertyg så jag kunde stressmeka lite på lördagskvällen då en bult till diffhuset behagade att gå av i konbanan.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1508

Namndispens
Namndispens

Jag kunde "bara" vara där på lördagen vilket ju var kul. Men jag undrar hur det gick på söndagens cup tävling för den blå m3:an nr 30?

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Själv är man både kokt, stekt och grillad efter en fantastisk helg. Under lördagseftermiddagen fick jag studera olika stilar i slalombanan tillsammans med Höfläkt och Kennie. Snyggt kört Samuel!

Att se och höra alla speciella bilar ute på banan var också en upplevelse, MER-bilen, Jarls Z3 osv.

Inga särskilda missöden heller, lite oljesanering och ett tappat hjul får man räkna med...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Lotus Samuel skrev:
och eftersom inte Magnus va där så gick jag helt oväntat och vann konbanan. Fast Stefan va egentligen snabbare med GT3:an. Fast schysst som han va så räknade han inte den körningen.


Betyder det där att du kommer att bjuda mig på öl??

För övrigt en kanonhelg. Kul att träffa alla gubbar. (inte att förglömma bikinigirlsen)

_________________
Stefan Larsson
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Här finns lite bilder som jag tog på Knutan.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Götesson
Nybro
Här sen Jan 2004
Inlägg: 369




_________________
Jonas Götesson
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Götesson skrev:
Min fd. gamla räcer

http://www.bmwcs.com/nord/bilder/knutstorp04/pages/DSCF0087.htm

thumbs up


Den bilen låter.. hmm... ganska mycket.. Fast det gör nog min också. Måste nog lyssna på min bil från utsidan..

E28:an kom i i depån efter ett varv när jag stod i depå-infarten. Jag såg att det vobblade betänkligt i utgången mot rakan men tänkte inte mer på det. Efter ett varv så kommer bilen in och det visar sig att vänster framhjul har samtliga hjulskruvar lösa!
Dra åt dom och snabbt ut på banan igen.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



jonaslarsson skrev:
det var helt enkelt en kanon helg synd att min bror klantade sig i första rejset när han kom för långt ut på curbsen och knäckte en fälg näst sista varvet också och det va så nära att han tog en seger i första loppet han kör i bmwcupen nån som fick med mig på bild också det är jag som står och hänger på dörren
dag två gick det vägen tack vara att Gellerstedt var hygglig och lånade ut två fägar med däck thumbs up det blev en andra plats inte lätt att hänga av en sån där supertouring bil med 40 hk mer blir nog värre på anderstorp på långa rakan skullee jag tro


Var du vid eran bil på lördagseftermiddagen när jag var förbi och frågade om ni hade någon extra bult till diffklumpen?

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2611



Har lagt upp ett litet klipp... De är formationsvarv och de första 2 varven i race 2 filmat inifrån min gamla bil. Kvaliteten är väl sådär, men ger iaf en viss känsla av att köra race

De 3 st E30 (En gul/svart, en silver/blå och en rosa) är medtävlare i samma klass som jag, dock har de lite mer mos.. )

http://www.02racing.net/images/bmwcup.WMV

Tips och idéer kring spårval mottages tacksamt!

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Spiidfriik
Piteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 293



Jag åkte med Koni ner och fick även låna hans bil för att begå banpremiär. Visst har jag kört lite bana tidigare (bla Knutstorp) men aldrig "på riktigt", med attack. Tyvärr var det löjligt roligt så nu vet man aldrig vart det slutar...
Näst bäst var att åka med Stacke och Kinnby.
I vanlig ordning träffade man en massa trevligt folk och sparkade många däck. MER E21:an var fränaste bilen på plats, jag är otroligt sugen att bygga en Grp5 replica.
340 mil på 34 timmar ink. tankstopp, matstopp och div. felnavigeringar. Jag kan avliva myten om att kameraskåp med låsbygel är aktiva. Det är de inte alltid.

För er som inte hört den förrut: "nästa år ska jag f*n i mej köra egen bil". :-)

_________________
Daniel Sundström
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



Niklas Sandström skrev:
jonaslarsson skrev:
det var helt enkelt en kanon helg synd att min bror klantade sig i första rejset när han kom för långt ut på curbsen och knäckte en fälg näst sista varvet också och det va så nära att han tog en seger i första loppet han kör i bmwcupen nån som fick med mig på bild också det är jag som står och hänger på dörren
dag två gick det vägen tack vara att Gellerstedt var hygglig och lånade ut två fägar med däck thumbs up det blev en andra plats inte lätt att hänga av en sån där supertouring bil med 40 hk mer blir nog värre på anderstorp på långa rakan skullee jag tro


Var du vid eran bil på lördagseftermiddagen när jag var förbi och frågade om ni hade någon extra bult till diffklumpen?


japp synd att jag inte hadde något att erbjuda bara. vi har själva fått byta sånt. så vi hadde hemma i verkstaden :P

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nu har Kalle Hansen skrivit ett repotage om träffen. Bättre sent än aldrig.
Finns att läsa här: http://www.autopower.se/reportage/knutstorp04/default.asp

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Eftersnack
2004-08-07 Knutstorp BMW Sport Club
<<   1, 2
10105 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande