Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-15 OSC- och GTI-klubben på Kinnekulle
1, 2   >>
8729 besök totalt
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Det här var en av de roligaste dagarna i mitt liv!!! thumbs up
Lådbilen gick sanslöst bra på Kinnekulle.
Jag hade hoppats på att komma ner på tider kring 1:03-1:04.
Nu ryktades det om att jag tom var nere och nosade på höga 1:01-tider

Ett stort tack till klubbarna och personerna som arrangerade träffen!!!

Den sista halvtimmen tror jag att jag hade banan helt för mig själv och kunde bara ligga och nöta/njuta!!!

om två veckor skall jag till Anderstorp.
Men annars är det bara en tanke som snurrar i skallen, när skall jag komma till ringen med Lådbilen?!?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41576

Forumägare
Forumägare

Blev dubbla trådar:

Calle gsi skrev:
Vill bara tacka arrangören för en riktigt kul dag, tyvärr så började inte dagen helt perfekt . Hade lite bekymmer med motorn när vi äntligen hade fått ordning på det så la abs:n av . Men det fixades också efter ett tag, visade sig att det fastnat en massa järnspån från bromsarna på givarna fram.

Hoppas att alla andra hade en bra dag också.

det är nog första gången jag varit uppe på kullen som det inta varit kö ut på banan, så man fick ju verkligen köra sig trött Tror det blev lite över 65varv totalt

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Calle gsi skrev:

det är nog första gången jag varit uppe på kullen som det inta varit kö ut på banan, så man fick ju verkligen köra sig trött Tror det blev lite över 65varv totalt

Instämmer!!!
Man hade ju i princip kunnat köra från kl 10 till kl 16.30 i ett svep om man hade haft en "något" större tank och inte haft tekniska problem!!! thumbs up
Fast mig fick dom tvinga av banan...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41576

Forumägare
Forumägare

Jag fick till slut påhälsning av Herr Cord på vänster framdäck (attans kvarnkurva ) . Så drog jag mig hemåt lite tidigare. Men jag körde 22 mil på banan idag... Och inte ett varv ensam i bilen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Hehe...
Peeter såg helt slut ut efter all .

Det var ju som sagt ingen trängsel direkt, jag tror det var 10 bilar som mest ute på banan samtidigt = gott om plats vilket betyder att man kunde hålla eget tempo utan incidenter.

Undertecknad lade några varv när det var lugnt, och det var ju mycket mera körbart nu i det perfekta vädret, än förra helgens värmeslag.

Den som hade roligast efter Peeter, måste ha varit allas våran forumägare som ställde upp thumbs up som instruktör och "ringtaxi". Han hade ett stort leende på läpparna hela dagen...

_________________
/Mathias
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag fick till slut påhälsning av Herr Cord på vänster framdäck (attans kvarnkurva ) . Så drog jag mig hemåt lite tidigare. Men jag körde 22 mil på banan idag... Och inte ett varv ensam i bilen

Mina däck är knappt slitna alls! thumbs up
Men så kör jag ju så lugnt och försiktigt också...
Synd att du inte hann testa Lådbilen, Magnus!
Fast då hade du inte kunnat sova inatt.
Du skulle bara ha funderat på om du inte skulle fixa en garageplats till, åt en liten lådbil!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Tjo flöjt, här kommer lite bilder.






Kinnarps snabbaste chaufför?










Nesse




_________________
Magnus Lidholm
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Mathias Johansson skrev:
Hehe...
Peeter såg helt slut ut efter all .


Ja, efter sista passet var jag bra svettig!
Jag tänkte, att nu skall jag testa ut bilen och mig själv, hur länge vi pallar att sträckköra.
Men varken bromsar, däck, eller bensin tog slut och själv lyckades jag också hålla koncentrationen uppe.
Så till slut var det Jani som fick vinka av mig från banan.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Peeter skrev:

Så till slut var det Jani som fick vinka av mig från banan.


Det var faktiskt jag som stod i tornet och flaggade av dig...

_________________
/Mathias
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jo det var en rolig dag detta tycker jag! Fick kört så att det räckte och det tyckte mina däck också tydligen Får hoppas att det inte regnar alldeles för mycket på väg till jobbet innan jag hittar en omgång nya hjul Bilen min blev klart trevligare att hantera med nästan 2 grader mer negativ camber i framvagnen (tack för råden om hjulvinklarna Peeter thumbs up ), nu kunde man ju styra runt kvarnkurvan och få bilen dit man ville istället för att kasa runt och hoppas på det bästa typ

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag inser att min lilla Ixus inte kan mäta sig med din Nikon, Magnus L! Jag fick en (1) fartbild som jag blev nöjd med.

Kinnarps snabbaste chaufför, Conny, körde precis som Magnus T förresten också fram korden. Ett varv till så hade han kört ner luften inne i däcket också.

Jag kan också avslöja att ThomasT inte klagade på sina bromsar.


Min enda hyfsade fartbild...



Jani Hast verkar redo att greppa Colten med högerhanden om Calle Elwing skulle hitta på något fuffens.


Jonas Jonsson skäms för västen med GTI-klubbens logga på...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1864



Sanniingen är att jag satt ner för att jag hade ont i ryggen. Diskar ska helst ha sin rätta tjocklek och inte hälften. Men inte kände man sig snygg direkt i en GTi-väst

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Jonas Jonsson skrev:
Sanniingen är att jag satt ner för att jag hade ont i ryggen. Diskar ska helst ha sin rätta tjocklek och inte hälften. Men inte kände man sig snygg direkt i en GTi-väst


Hehe, när det kändes helt enklet inte rätt att ha på sig en sån där väst när man var flagvakt, men det var ju bara en timme så jag tror inte det blir några bestående men

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Mathias Johansson skrev:
Peeter skrev:

Så till slut var det Jani som fick vinka av mig från banan.


Det var faktiskt jag som stod i tornet och flaggade av dig...

Så var det ju!!!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Jo det var en rolig dag detta tycker jag! Fick kört så att det räckte och det tyckte mina däck också tydligen Får hoppas att det inte regnar alldeles för mycket på väg till jobbet innan jag hittar en omgång nya hjul Bilen min blev klart trevligare att hantera med nästan 2 grader mer negativ camber i framvagnen (tack för råden om hjulvinklarna Peeter thumbs up ), nu kunde man ju styra runt kvarnkurvan och få bilen dit man ville istället för att kasa runt och hoppas på det bästa typ

Kul att du fick till det med hjulvinklarna! thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Jag fick en (1) fartbild som jag blev nöjd med.
Min enda hyfsade fartbild...


Schyst bild!
Tur att det var rätt bil och chaufför, som du fick till det på!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Trevlig dag, med tillfälle att köra massor!

Jag hade tänkt köra slut på mina däck men ett framhjulslager satte stopp för fortsatt framfart.

Bromsarna däremot funkade skapligt för en gångs skull... är verkligen kullen så pass mycket snällare mot bromsarna än andra banor?

Jag bättrade på mina tidigare varvtider med ca 2s men lyckades inte riktigt nå mitt uppsatta mål...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



ThomasT skrev:
Trevlig dag, med tillfälle att köra massor!

Jag hade tänkt köra slut på mina däck men ett framhjulslager satte stopp för fortsatt framfart.

Bromsarna däremot funkade skapligt för en gångs skull... är verkligen kullen så pass mycket snällare mot bromsarna än andra banor?

Jag bättrade på mina tidigare varvtider med ca 2s men lyckades inte riktigt nå mitt uppsatta mål...


Kinnekulle är riktigt snäll mot bromsarna, är ju igentligen ingen riktigt hård inbromsning, den värsta är väl den efter bron men där bromsar man bara ner till 100km/h så den är ju inte så extrem den heller.

Får gratulera till förbättringen, vad körde du på?

Hur fungerade det under bron med nya krängningshämaren? blev det någon skillnad?

Jag bättrade också på personbästat ganska ordentligt, kom ner på 1,04.58 som bäst, Riktigt nöjd med den tiden.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158



Kan börja med att säga att jag har haft otroligt skoj idag. Första gången på bana. Stort tack till Magnus för att man fick åka med ett par varv och bekanta sig med banan. Skönt att ha lite koll på spårvalen när man åker ut på banan iaf

Slöaste bilen på hela banan, men kändes dock som det räckte i och med att det var just första gången på bana.
Körde som bäst på 1.17 så det är "bara" ungefär 13-14 sekunder kvar till eliten

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Calle gsi skrev:
ThomasT skrev:
Trevlig dag, med tillfälle att köra massor!

Jag hade tänkt köra slut på mina däck men ett framhjulslager satte stopp för fortsatt framfart.

Bromsarna däremot funkade skapligt för en gångs skull... är verkligen kullen så pass mycket snällare mot bromsarna än andra banor?

Jag bättrade på mina tidigare varvtider med ca 2s men lyckades inte riktigt nå mitt uppsatta mål...


Kinnekulle är riktigt snäll mot bromsarna, är ju igentligen ingen riktigt hård inbromsning, den värsta är väl den efter bron men där bromsar man bara ner till 100km/h så den är ju inte så extrem den heller.

Får gratulera till förbättringen, vad körde du på?

Hur fungerade det under bron med nya krängningshämaren? blev det någon skillnad?

Jag bättrade också på personbästat ganska ordentligt, kom ner på 1,04.58 som bäst, Riktigt nöjd med den tiden.


Kunde tyvärr inte ta några tider själv men, blev klockad på 1.08.6 något varv. (kanske gick fortare senare... )

Hämmaren fungerade bra, bilen är fortfarande understyrd till karaktären men mycket mindre än tidigare. Bakvagnen hittade inte på några hyss under bron som jag var rädd för, jag funderade tom på att inte bromsa innan bron men vågade aldrig(vilket kanske var smart....).

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
ThomasT skrev:

Bakvagnen hittade inte på några hyss under bron som jag var rädd för, jag funderade tom på att inte bromsa innan bron men vågade aldrig(vilket kanske var smart....).

Ja, bron är verkligen en utmaning!!!
Jag lyckades komma så pass långt, att jag lättade på gasen en bra bit innan bron och körde "på rull" tills jag tyckte det kändes bra innan jag gick på gasen igen!
Kommer man lite fel, så blir det ont om banbredd.
Regereingen har i vanlig ordning inte fattat att det är banbredd efter bron,
som skall byggas ut och inte bandbredd...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Eftersnack
2004-08-15 OSC- och GTI-klubben på Kinnekulle
1, 2   >>
8729 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande