Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-16 "Gatåka" på Sviestad 17-20
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6915 totalt)
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
Jättekul på Sviestad idag, kunde idag för första gången ligga på så pass skapligt att jag nu förstår vad ni pratar om när ni tycker att standarddäck kan bli lite "halkiga" efter några varv, nu får jag börja leta r-däck i 17"....( billigt....... ).


Skönt att man slapp regn, borde kanske studerat banans spårval lite mer innan dagens bankörning, gick väl hyfsat, men så här i efterhand har jag lyckats räta ut ett par frågetecken med banskissen i hand !


Hoppas någon lägger ut lite bilder !!

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Ahaaa, det var du som åkte M3an! Jag försökte hålla åt sidan så mycket jag kunde med den röda stoppklossen till 924a

Jotack, det var trevligt! Kul att prata med så mycket folk, nästan så jag blev helt ett tag där!

Vädret var ju nästan perfekt, det kom tre regnstänk på mig när jag stod i depp-ån efter mitt första pass men sen var det ju småsoligt och alldeles lagom varmt!

Ferdinand (den röda 924an) drabbades tyvärr av lite krämpor efter passen: Bromsvätskebehållaren kokade över, muttrarna till kopplingsvajerns justering gängade upp sig och sist desintegrerade bromsklossen på höger fram. Förutom dessa mindre blessyrer (och brist på R-däck och sisådär 50 hkr till) så gick det riktigt bra!

Vill oxå se bilder!

Mvh
Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3983



Ja, det blev ju en kanonkul säsongsavslutning det här! Har aldrig kört på Sviestad förut, men det var ju en kul bana. Flöt på hyffsat med 99an när jag väl lärt mig hitta, men tyvärr blir det fortsatt lite varm... inte kul att behöva släppa av lite för att låta den dala i temp några varv på mitten av passet.
Sen var jag visst ute lite i det gröna en sväng... men men, så kan det gå ibland.

Skulle nog också behövt plugga lite spårval innan, torparn var ju en lustig jäkel t.ex...

Kanonkul körning hur som helst!


... Och bilder är alltid kul

_________________
Ragnar Burenius
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Japp det var kul att testa gammel-Opeln lite..

99:an gick ju som ett skott den!

och den är grymt snygg den M3:an..


Ska bli kul att köra när jag förbättrat bilen. Den var lite för dålig nu för att det skulle vara riktigt kul..

_________________
William Ekström
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



I vanlig anda sparkade jag mest däck...till Klas stora glädje.
Så han har ngn att hacka på.

Men visst fanns suget där. Ska dock inte ge mig på att ta livet av mina gatdäck som på Mantorp.
Mao får det stå tbx med banåka med is:en i år tror jag och krutet läggs på SLC istället.

Dock som vanligt mkt trevligt. thumbs up
Extra kul att prata med nya Rejsaansikten.
Riktigt underhållande att se Ragnar som åkte en mkt välstyrande 99 och hade en massa kunskaper om div styrsystem och annat livsnödvändigt att delge oss andra.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3983



AL> Ja, det blev ju en trevlig, regält tilltagen, snitsnacksession efter körandet... heh

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ragnar skrev:
AL> Ja, det blev ju en trevlig, regält tilltagen, snitsnacksession efter körandet... heh


Kan lätt bli så med likasinnade.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Tog lite bilder men det är bara från depån, för korten jag tog på banan blev inte bra.








_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Hej!

Känner pressen på att publicera bilder då jag tog ett gäng. Ska försöka ta tag i det ikväll, det blev lite för sent igår för att orka ta tag i det. Körde ju i samma team som AL gjorde igår, team Däckspark, men det var ändå himla skoj! Lyckades ju hamna på en av Lennarts bilder ovan, bakom ratten i DJ's Lotus. Har i princip träningsverk efter den övningen. Ingen pancho-bil det där... Synd att jag missade den på banan.

Riktigt, riktigt skoj dock att se Manges 924 på banan! Trist att bromsklossen självdestruerade, men i övrigt så det finfint ut!

Kul också med debriefingen efteråt! thumbs up Mer skitsnack åt folket (speciellt för såna som jag som bara pratar och aldrig kör... )! Blev det sent i parkeringsgaraget eller?

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2136



Hmm, Färna, Eklöf, Sabina & Thorblad såg jag på bilderna. Hade ni kul där uppe i norrland?

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
MG Midget -61
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



Kanonkul!! Jag myser fortfarande! Jag har massor av bilder som kommer upp under dagen. thumbs up

Det var flera som sa till om att dom inte ville att nummerplåten skulle vara synlig, så det är nog bäst att vi håller oss till det! (Lennart)

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Synd att man missade detta ! Ni ser ut att haft trevligt. Var det sista körningen på Sviestad?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Fredrik C skrev:
Synd att man missade detta ! Ni ser ut att haft trevligt. Var det sista körningen på Sviestad?


Näerå, finns ett gäng kvar! Kolla på www.lms.se och klicka på banracing o.s.v. så ser du vilka dagar det är.

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10636



Ulf Lögdberg skrev:
Lyckades ju hamna på en av Lennarts bilder ovan, bakom ratten i DJ's Lotus. Har i princip träningsverk efter den övningen. Ingen pancho-bil det där... Synd att jag missade den på banan.


Men det såg ut som om du trivdes!

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



DJ skrev:
Ulf Lögdberg skrev:
Lyckades ju hamna på en av Lennarts bilder ovan, bakom ratten i DJ's Lotus. Har i princip träningsverk efter den övningen. Ingen pancho-bil det där... Synd att jag missade den på banan.


Men det såg ut som om du trivdes!


Klart man trivdes. Har ju aldrig provlegat en sovsäck med 170 hk förut! Klart tuff kärra! thumbs up

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Kul att titta på bilar man bara sett bilder på tidigare. Var dock lite blyg och vågade inte presentera mig för alla.
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Hello Boys!!
Kul som vanlig att träffa er o snacka lite IRL!
Fick ju även köra lite....och det gick väl hyffsat!!
Första passet börja rätt långsamt...ingen våga köra om!!
o sen kom en röd, låg sak o visa vägen..... (Heja Klas!!)
Fick några hyffsade varv, men jobba o slet så svetten rann!! Pust!!
Andra o tredje passet fick jag bättre ordning på torparn, chikanen
på rakan, ingången esset, och ingången på rondellen.
Men rondellens utgång, och andra kurvan i esset...suck! thumbs down
Svårt att hitta fäste, o skiten kränger....blir för mycke slitande!!
Bilen överstyr trots justerad framvagn.
Men det var KUL!!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



Har lagt ut lite bilder på www.lms.se - Banracing. Det kommer mer actionbilder i morron!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Jättekul kväll som vanligt!

Ragnar skrev:
Kanonkul körning hur som helst!

Du bjöd på mycket underhållande show körpass 2 (Säkerligen de andra passen också men då var jag fokuserad på annat, typ köra). Ser lite bisarrt ut när 99:an i gubb-skrud kör ifrån bil efter bil - dessutom på typiskt ovanliga ställen för fwd, kurvor och utgångar på kurvor

Andreas Lidström skrev:
I vanlig anda sparkade jag mest däck...till Klas stora glädje.
Så han har ngn att hacka på.

Intar bara vanliga rollen av gat och streetrejsers försvarare. PS. Det är inte bara katalogrejsing DS.

Lennart Jarmyr skrev:
Tog lite bilder men det är bara från depån, för korten jag tog på banan blev inte bra.

Fina bilder Lennart. För mig behöver du inte censurera regskylt eller oskärpa.

Spirou944t skrev:
Första passet börja rätt långsamt...ingen våga köra om!!
o sen kom en röd, låg sak o visa vägen..... (Heja Klas!!)

Det var ju min tid att dra.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
Tycker att organisationen på Sviestad var helt ok, kanske inte vore så dumt ha en kort genomgång/info, i alla fall med nya förare, borde kanske dra upp lite striktare regler vad som gäller med omkörningar, själv tycker jag att det är självklart att man flyttar på sig när blir "ifattkommen" av någon, det bästa är ju om man bestämmer att den som ska bli omkörd kör åt kanten och visar med blinkers att bakomvarande nu kan köra om, då blir det inga missförstånd, och kanske undviker man en och annan incident på detta vis.

Kul och se vissa chauförer igår, var imponerad av flera stycken Klas Nsx körde bra, även Subarun och inte minst Saaben som jag inte känner till så mycket om, men den gick så det hette duga......var säkert fler också som kunde köra !!

Ska försöka vara lite bättre på att söka upp "Rejsafolk" i fortsättningen, pratade med ett par igår, men det var ju fler där......


Kan tyvärr inte vara med på nästa pass 23/8 ( skitans... ) och sedan var det ju ett bra tag innan nästa pass, uppehåll med "gatåka" under hela September på Sviestad....???

Ja ja, då blir nästa köra med BMWSC på kinnekulle 18/9, och till dess ska jag vara utrustad med r-däck !!

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Tosse
Linköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 389



Slänger upp lite bilder jag med.

Boxstern fick komma ut och lufta sig denna kväll oxå. Första passet tog Sabina (första gången på Sviestad...). Hon tog det lungt några varv för att lära sig banan och öka tills... Efter incidenten fick hon upp farten igen.


Sen var det min tur. Kom ut på ett pass med mindre bilar än i det första och fick det ganska lungt på banan.

Håller med Bistec att det kanske skulle vara en genomgång av banan innan man fick köra ut + att de som är ute på banan visar hänsyn och markerar åt vilket håll man tänker släppa förbi snabbare bilar. Det är ju ingen tävling och det är ingen prestigeförlust att släppa förbi en bättre förare/snabbare bil.





Ni som kan banläggningen på Sviestad, notera vilken väg Ragnar kör

Närbild...




David mötte Goliat (Undrar om den får plats i bagaget...)



Vill du ha någon bild i orginalformat? Skicka PM


// Tosse

_________________
Björn Thorblad
www.a-gummi.se
Citera
Eftersnack
2004-08-16 "Gatåka" på Sviestad 17-20
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6915 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande