Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield -03 Martini Edition | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 24 besök idag (32478 totalt) |
Då du nästan verkar färdig kommer en dum fråga eller möjligtvis ett tips beroende på hur man ser det... Vore det inte smartare att ha skarvarna som typ puzzelbitar så delarna hålls ihop och limmet bara stabiliserar? _________________ Roland Johansson |
||||||||||
Det hade varit bättre och jag gjorde ett försök där de satt på plats mha "dovetails" Men jag vart less på att försöka göra "rätt", speciellt som jag missat att jag behövde göra plats för infästningen till bältena. Dessutom försökte jag göra de tunna (1,2mm) och det var alldeles för tunt... så jag sket i det. Nu blir det istället utskrivet i 2,4mm tjocklek med PETG, jag klär "undersidan" med ett lager glasfiber/epoxi och insidan med lite mer lager så utskriften kommer att bli "distansmaterial". Funkar det är det bra, funkar det inte tillbaka och tänka lite till. Det bästa hade varit att göra formen som jag tänkte och sen prova på att göra den i kolfiber. Men det får vara till en annan gång. Tittar jag ut genom förstret är det ju vå... satan vad snön vräker ner! _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Med andra ord har det inte hänt... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||||
Nä, för nu ligger det under snö igen För den som vill eftersöka eventuella spår så rekommenderar jag att titta i Håga industriområde eller utanför Håga pizzeria. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Min låda är gjuten i glasfiber typ sprutad så den är ju rätt så tjock på sina ställen.... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||||
Lördagmorgon ska bilen ut på tur, då är det dags att börja med vintermecket...
Eftersom det ska vara -2 då så stämmer iaf vinter. Ena luftningen bak var runddragen och jag har aldrig vågat mig på den för jag tänkte att det fuckar jag säkert upp. Men värme, verktyg, svordomar och svetstång gjorde det enklare än vad jag någonsin trott. Den nya luftningsskruven är bara lite längre. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Om du vill undvika oron med sönderdragna luftningsnipplar/ok så kan jag rekommendera Stahlbus.
https://www.stahlbus.com/products/en _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||||
Ser tung ut... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||
Nya bromspryttlar, nya bussningar, nya... ja vad det nu var jag beställde. Dyrt blir det säkert innan allt är framme, men mest undrar jag hur lång tid paketet tar på sig från ön till resten av Europa.
I övrigt har bilen bara gått småturer hemmavid, jagat motorcyklar på Slingerbulten för de kör för långsamt, etc. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Öborna har det lite jobbigt, mitt paket åkte på 33% på köpesumman, moms på tullen och sen på frakten. Något alternativ på fastlandet vore bra. |
||||||||||
Undvik DHL från UK. _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||||||
I fredags frös vi nästan ihjäl, en rundtur på några mil och kvällsmat på BultenBurger gjorde att det tändes en brasa när vi kom hem.
Lördagen bjöd på bilträff och snack. Söndagen hade TeamSeven bjudit in till träff, men bara en Seven var där (naturligtvis en MartiniSeven). Istället var där >40 Miator (och några minisar), så det var nog fokuset. Tack John och grabbarna! Vägen dit var flera mil lång, men konstigt nog såg jag vårt hus från träffen. På väg därifrån _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Paketet från öriket som skickades med DHL lyser med sin frånvaro, lämnade Köpenhamn i fredags morse.
Fälgar blir det inga, efter nästan ett år fick jag reda på att fälgarna inte gick att få gjorda. Så nu fortsätter jag att leta 15" fälgar för gatdäck, 7" ET35 fram och 8" ET15 bak. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Ska testa med annan speditör, du hade rätt, det var DHL. |
||||||||||
Splitfälgar? Lite dyrt möjligen. Annars så finns det ju firmor som moddar fälgar, typ Skullman (fast han har väl slutat). _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||||
Jag hämtade breddade Slotmags hos honom igår ...han har inte slutat _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||||||||
Att åka till jobbet igår var soligt, men kallt...
Att åka från jobbet igår var soligt och varmt, det var dags för Mercedes/Miata/Westfield-fika. Jag vart sen från jobbet, riktigt sen, så den lilla bit motorväg jag hade avverkads raskt men med stora ögon hos minst en mottrafikant som undrade vad för dåre i keps som körde förbi utan att kepsen flög av. Att åka från fikat igår var soligt, men kallt... Idag har jag träningsvärk i underarmarna efter senaste dagarnas körande på små slingriga väger. Bilen har fått något "gnissel" som kommer ibland som varierar med farten, så jag får kolla om de är hjullagret fram eller något annat. Igår kom även problemet med "tvekan" på gas tillbaka, när jag motorbromsar så tar det ibland någon/några sekunder med bludder innan motorn "tar" och drar som vanligt. Men håller jag varvtalet uppe precis över tomgång så händer det inte. Hmm, jag har inte ens tänkt tanken på att köpa fälgar och modda de. Det jag egentligen är ute efter är "gatdäcksfälgar", "billigt" och enkelt. men jag kanske får revidera det nu när åk-säsongen drog igång helt plötsligt. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield -03 Martini Edition | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 24 besök idag (32478 totalt) |