Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
140 besök idag (12399 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2741



Ursäkta dröjsmålet Håkan. Här är iallafall videon. Meddela gärna om någon info är fel gällande din bils info, isåfall ändrar jag gärna. Eller om du vill att jag justerar något annat, meddela isåfall.... Tar gärna vikten på din bil fulltankad utan förare. Min bil väger 1510kg med full 90l tank samt full av alla övrig vätskor som spolarvätska osv. (1590kg on track med mig i bilen med full 90l tank)


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2741




_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2741



Nu ser man framemot att se 992 GT3 RS åka 2 sekunder raskare varv på Gotland långa.

Mina tankar 💭 om det finns mer om i texten för de som är intresserade...


Har lagt mina vmin & Vmax farter på min film om någon vill jämföra farter. Bilens hastighetsmätare visar dock mycket högre än dessa. Detta är givetvis riktiga GPS farter som kommer från 📊 dataloggen på 10hz.

https://www.instagram.com/reel/C6PR745q0NS/?igsh=eG1zdGx6YWFwZGY2

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Backlund
Stockholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 85



Ny film från helgens körning, nytt pers 3,01,26.
Det var lite för varmt, runt 24grader men fästet i banan kändes ok trots dumprar i kalkbrottet som dammade.
Så jag bytte till ett set nya Cup2r och bestämde mig för 1 uppvärmningsvarv och ett attackvarv.

Det började stabilt på nordslingan och loggen visar att jag ligger 0,11s före min bästa nordslingetid vid kurva 21 precis innan den går över på nya slingan.
Efter körningen gjordes en jämförelse med Magnus Gens 996cup på slicks som körde samtidigt.
Jag får inte till övergången innan rakan, sedan för låg fart i chikanen efter rakan, bromsade alldeles för mycket inför trippelhögern och bromsade för tidigt in i hårnålen/karusellen. Sedan gick resten av varvet kontrollerat.

Summeringen ger vid handen att jag behöver öva betydligt mer på sydslingan för att sätta bromspunkter och Vmin mer exakt.
Resultatet visar att en lagom sval dag med bra fäste och medvind på rakan och perfekt varv så kan man komma nära 3 blankt.



Kameran hade ramlat ner under vintern så jag bara tryckte fast den i rutan utan att kolla vilket förklarar sned bild...

_________________
Håkan Backlund

Porsche 991 GT3 RS MR
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 407



Snyggt Håkan!!
Chikanen tycker jag du fick till bra, men partiet mellan nord/syd kan du ta tid (precis som du skriver) men jäklar va fint den går👌

_________________
jonas Blom
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 781



Fruktansvärt imponerande!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2741



Riktigt snyggt kört Håkan. Tycker du kör med riktigt bra vmin hastigheter nu på flyingfinn på nord, chickanen efter långa rakan syd är vim grymt ju. Samt västern upp mot korta mål rakan på sydslingan är ju vmin nu riktig bra. 👌🏻

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
140 besök idag (12399 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande