Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-21 SS Emmaboda med Peugeot Sport Club
4558 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Här kommer lite bilder från Peugeoternas härjande på Emmaboda.


Hela gänget.


Full attack!


Den här gillar jag skarpt. thumbs up


Dagens intressantaste instrument.





Mina kompisar ur Brommamaffian.


Dagens snabbaste... (har nog tränat på ringen)

_________________

Rice and shine
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Kul och bra bilder! Stjärnan har som vanligt bidragit med en hel del fina alster också på http://www.peugeot20zex.se/galleri/superstage/index.html

Inga supertider som sagt, men en hel drös på klart anständig nivå tror jag vi lyckades få till och kul hade vi!

Vad gäller 106 Rallye så är det nog ett riktigt bra ämne för riktigt bra tider. Båda 106-förarna körde med originalsnurror på 103 friska (på iofs blygsamma 860 kg tomvikt) samt överambitiösa bakbromsar och fixar goda 1:37.53 resp 1:38.03. Den förra skapade dessutom med sin rallymetodik en del effektfull rök längs banan.

"Bromma-maffian" delade ju bil och satte riktigt bra tider båda två. Vi fick lite klagomål från fotografen över att det var lite brist på spektakulära situationer, men han får skylla sig själv som tittade åt ett annat håll när Malin producerade en rökfylld omkörning av sig själv i försvarlig hastighet! En situation som inte minst hon själv (tydligen) uppskattade men inte upprepade ens för fotografens skull.

Annars var det väl halvtunnt med bredåkare beaktat de bilar vi kör med. Per med 106 viftade en del då & då men med rally-ryggmärg installerad så reder man tydligen ut sånt, god forcering, vänsterbroms och kryckryck sänder dessutom ut röksignaler som är upp till tolkning. Oskar med 505 Turbo och Hollywood-däck stod för RWD-underhållningen för dagen och en, ähm, oscar för bästa ljudeffekt. Anständig tid blev det dessutom. Jag försökte själv regrediera till barnstadiet efter regnet och lattjade runt när fotografen stod ute i banan. Resultatet blev ett hyfsat ställ, vilket INTE är lätt med 406 och en kapning av personbästa med precis en sekund!

.....så det är "sågning" och härjande det är fråga om? Jodå, efter ett visst förädlande av den konsten åkte ytterligare sex tiondelar och dagen lägsta tid var satt medan jag summerade misstag värda minst en halvminut.

Dagens snabbåkare Pelle satte 1:35.90 med en 206 GTi med Koni/H&R-godis och r-däck, men i övrigt så är motorn orörd (om man inte räknar insatsfilter). Han lär dock få klä scott(e) inför en viss Hondaåkare för den tiden.

Hursomhelst så hade vi runt hälften av de 16 förare som deltog under 1:40, sen var det väl spridda skurar, men om jag minns rätt så var ingen över två minuter iaf.

Vi fick iaf goda omdömen för att tiderna var hyfsat jämna och bra över hela fältet samt att det inte var brist på vilja och attack!

Frankofil-traditionen värdig hade vi ju förresten också, likt RCS, en blygsam variant av "hospitality-tält" med oss. Komfort framför allt, vetni.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622





vad vill den fottografen se ?? en bil som kommer i hög fart på tvären mot stegen?

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Fina bilder Har du fler bilder att visa?

//Per

_________________
mera grus
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



1,38,53 får jag skämmas med

Frånkörd av en gammal gubbe i sur kombi som sagt

Jag ska hämmnas på Kullen..

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Eftersnack
2004-08-21 SS Emmaboda med Peugeot Sport Club
4558 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande