Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 2004 Walter D:E | 1, 2, 3, 4 >> 89 besök senaste veckan (11526 totalt) |
Den elegante.
En 996 GT3 från 2004 med Clubsport paket. Svart och elegant med farthållare. Testar en gt3á till. Är ju lite äldre nu och ännu mer långsam, men uppskattar AC och radio T/R till banan. Skall bli intressant att åka som den är helt original, den förra jag hade var ju lite ombyggd, denna skall vi hålla som den är. Har bruksat den lite T/R till landet några gånger, men inget annat än. Och det känns ju mysigt. Är civiliserad nog att åka på lite kul turer med också. Nu skall den servas till, städas, tvättas etc efter några år i vila innan det blir banåkarpremiör. Siktar på Mantorp måndag i aug för att prova lite. När jag är åter nära bil får det bli lite bilder och serviceberättelser. Har dock gjort en första justering hos en Rejsian, för att lugna ner den lite. Och tagit fram track day sakerna ur gömmorna för tvättning. _________________ Jens Lanvin |
||||||
Det är nog första gången jag har sett någon justera en bil för att lugna ner den, snarare än hetsa upp den. |
||||||
Den tackar
Noterat!
Det blir så när man blir mer och mer "smoooth". Jag åter kommer om varför, Den skall justeras mer. _________________ Jens Lanvin |
||||||
Helt rätt bil. Känner igen chassigurun du lämnat in den hos. Han är bra.
Är -04:a en Mk1 eller Mk2? _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Men det hann ju jag inte se om det var hel eller halv. Jag fick ju för f-n nackspärr när jag hann se att det var en GT3 och försökte hinna att vrida runt. Men nu får du "komma ut" vad det är du skall göra. Annars snackar jag. Med Johannes och Patrik, så ryker stammispriset på Grodan. "passivtagrresiv indeed" _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||||
Nedskakning på Mantorp
Så, dags att prova verktyget på en bana. Måndagskörning på Mantorp bokades och bilen togs med till landet för lite injustering. Dvs att få bältet att passa in. Pga av ägarens ovilja att inse hur låg bilen är så behövdes den lilla spiller fram sättas dit igen... Dock är grusvägen och uppfarten till huset lite rakare nu. En resa till byggvaruhus för dubbelhäftande tejp och en bilreserervdelsfirma så hittades material till montering. Otroligt att hitta en firma med sortimentslådor med plastclips i dessa tider! Mercedesclips i någorlunda rätt modell inhandlades. Efter t röd och tejp och med nya clips så kändes det bra. Mot bältet. Justerar att så att man sitter bra. Ett skitjobb på en uppfart i solen. På med hjälm och inser att jag slår huvudet i buren. Ur med dynor i stolen och gör om allt.... Nu klar! Mantorp blev på det hela taget en bra dag. Bilen är mysig, snabb och låter härligt. Labbade lite med däcktryck och hittade väl rätt till slut. Den kändes också lungnare nu på nya däck och med justerat toe bak. Nedlugnad. Kör mest omkring och njuter av sången i motorn, växla, den tunna ratten. Kan vara en väldens skönaste rattar. Försöker hålla mig ur vägen från alla små Yarisar som flyger förbi och andra snabbisar, och njuter av att vara tillbaka på en bana. Det här kommer att bli kul att ta sig an. En sak att ta tag i är bromsar, nya skivor och belägg skall på. Vi får väl se hur oken ser ut om dom behöver lite renovering. Det kanske är lika bra att göra det. Får leta lite servicesatser med kolvar och dammskydd, tips? Och höjden, måste höja den till typ org eller nåt. Det stora problemet annars är rattrost. Herregud, det kändes som jag aldrig vart på en bana först. Det blev lite bättre, men det kommer att ta ett tag att komma på rull. Köra, köra, köra är väl trixet. Efter lunch så rundade jag av och gjorde några ärenden på vägen hem. Mekstund på landet Insidan, en mysig plats. Skodd för körning. Njöt nog mest att få till tåhällning under dagen. En perfekt tåhällad nedväxling kan räcka för en bra trackday. Bakspoiler för gubbar. Rätt höjd när man plockar ur sina grejor för att skona ryggen. Atmosfärbild från depå. Spoiler fortfarande på plats. Mot kalendern för nya bandagar. _________________ Jens Lanvin |
||||||
Härlig rapport
Gillar din avspända hållning till bilen och körningen, varvtider är inte huvudsaken, en positiv känsla är viktigare. Porsche har de bästa fikaborden, 911:ans bakspoiler rymmer kaffe och kaka för flera personer. Borde montera en vinge på mustangen bara för att få plats för kaffekoppen _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Tack, jo kul är viktigast nu. Och att det "känns" bra. Bakluckan räcker på Mustangen, där kan du ha 7 sorters kakor. _________________ Jens Lanvin |
||||||
Hej och tack! Jodå, det känns som den kommer att göra det. Ser fram emot en Eu tripp i höst. Om allt funkar så Oktober. _________________ Jens Lanvin |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 2004 Walter D:E | 1, 2, 3, 4 >> 89 besök senaste veckan (11526 totalt) |