Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Ford Anglia 101E 1958
<<   1, 2, 3 ... 17, 18, 19
29 besök idag (28214 totalt)
patrikh
Karlskoga
Här sen Jan 2006
Inlägg: 296


Trådstartare
Nej precis det är inte klacken mot rotorn som smält utan den som ligger emot brytarens fjäderbleck.



_________________
Patrik Hedlund

https://www.instagram.com/anglia_100e/
Citera
patrikh
Karlskoga
Här sen Jan 2006
Inlägg: 296


Trådstartare
Härligt med utsorteringsfasen kom hem till slut efter att ha lånat en kollegas bil för att hämta delar (två gånger, eftersom jag inte tänkte hela vägen först), tur att man inte hade någon tid att passa idag..

Bytte först konding till den från original fördelare, samma sak den smälte fortfarande plasten till brytaren. Ställde parallellt en fråga i en fb-grupp och fick det bekräftat att escort har ett förkopplingsmotstånd inbyggt i kabelhärvan.. man lär sig något varje dag! Bytte brytare till dom lite slitna från org-fördelaren och kopplade in tändspolen från 1958, nu tog jag mig iallafall hem




Som sagt nu blir det även nytt lock, brytare och konding, får se om jag kör vidare på original tändspole eller skaffar någon annan. Den passar ju bra in med resten av bilen iallafall och fungerar ju uppenbarligen, så ska kanske inte laga det som inte är trasigt..

Blir spännande att se vad nästa grej blir

_________________
Patrik Hedlund

https://www.instagram.com/anglia_100e/
Citera
patrikh
Karlskoga
Här sen Jan 2006
Inlägg: 296


Trådstartare
Mätte upp spolen, escort är 1,8ohm och den andra runt 3,5ohm så jag är säker på att det var det som var felet..

I väntan på nya tänddelar så har jag gjort klart fläktkåpan.



_________________
Patrik Hedlund

https://www.instagram.com/anglia_100e/
Citera
Mikko_
Köping
Här sen Okt 2010
Inlägg: 131



Snyggt

_________________
Mikko Isotalo

Ford Cortina 1965
Citera
patrikh
Karlskoga
Här sen Jan 2006
Inlägg: 296


Trådstartare
Nu har jag nog kört en 5mil iallafall och det börjar kännas stabilt! Ett par nöjesturer och även jobb/förskola blev det idag i sommarvädret.

Hade ju Långlialoppet 25/5 som https://www.hjulhalja.se/ organiserar i Filipstad som deadline, och jag kan ju inte fega ur nu! Så nu är jag anmäld också! Ca 5mil enkel dit, blir längsta turen jag någonsin åker med bilen men har bunkrat med reservdelar och verktyg i bilen så det ska förhoppningsvis gå hela vägen dit och hem..
Lånar 1-2 gopro kameror så blir kanske någon liten film ihopklippt sen från resan/racet.

Nu går den ganska bra, hänger med bra i trafiken trots sina 63hk, även om det skulle sitta fint med det dubbla.. och en 5e växel har väl varit uppe i 100 iallafall men där går nog gränsen för vad som är något sånär njutbart.. 70-80 är ganska lagom.

I övrigt är jag väldigt nöjd med dels att kardanen verkar helt vibrationsfri, tight i styrningen och går rakt, ligger jättestabilt i temp och hör och häpna.. den verkar inte läcka en enda droppe av någonting får se hur länge det håller i sig..

En uppdatering är väl inget utan en bild heller..

_________________
Patrik Hedlund

https://www.instagram.com/anglia_100e/
Citera
Andra projekttrådar
Ford Anglia 101E 1958
<<   1, 2, 3 ... 17, 18, 19
29 besök idag (28214 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande