Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-28/29 Gelleråsen med PCS
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (10222 totalt)
Marcus Lindén
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 19


Trådstartare
Synd att PCS inte gör denna uppdelning av banmöten på två dagar oftare. Var en härlig lördag med mycket körtid och inge regn thumbs up

Lite bilder från lördagen.

Bandepån med DOR, R2, R1 grupp1 och R1 grupp2.


Inga kommentarer (hittad på GT3a)



Lite bilder från R1 grupp 1.



Sitter han (Bernås?) och åker med handen utanför fönstret?


Rejsa.nu medlem...


Ännu en rejsa.nu:are


Bernås kämpar med att hålla gröna GT3an bakom sig.


Fler bilder från R1-grupp 1.



Inte så vanligt med 928 på banmötena.






En ny 997:an var med och körde i dampassen.


Fler bilder från dampass.



Bilder från R2.






Vincent brummar på.

GT2a!


Fighten mellan gröna GT3an och Bernås fortsatte, här i omvänd ordning.


Nu är det bara att vänta hela vinter till det är dags för Gelleråsen igen nästa säsong.

_________________
Boxster Marcus
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

citat:
Bandepån med DOR, R2, R1 grupp1 och R1 grupp2.

och vad beteter DOR, R2 mm???????

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Lördagen var kanontrevlig med massor av körtid thumbs up ! Tyvärr så förde detta med sig att mina däck nu är helt slut körda !

Var första bankörnigen med nya bilen , o den funkade kanon thumbs up ! Riktigt skönt att sitta i en riktig stol ordentligt fastspänd. Bromsarna funkade fint! Pö om pö flyttade jag fram bromspunkten innan trösen o dom bet fit varvet runt thumbs up . Nailhead o jag hade några fina duster runt banan, riktigt roligt att ligga bakom o se hur han ritade svarta spår i utgången på hårnålen thumbs up !

Tyvärr så glömde jag kameran ... Men det är kul att se att andra hade huvudet med sig thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Det beteter:

DOR= damer orutinerad
OR=orutinerad
R1= rutinerad
R2= Mycket Rutinerad

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Marcus Lindén
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 19


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Det beteter:

DOR= damer orutinerad
OR=orutinerad
R1= rutinerad
R2= Mycket Rutinerad


Precis, glömde skriva ut det

och apropå stolar saknar jag verkligen ordentliga stolar. I hårnålen sitter jag mer "på" dörren än i stolen.

_________________
Boxster Marcus
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jaå 5 körpass o kanske bortåt 20 mil på banan är ju inte helt fel

Trevligt depåsnack där vi nog löste alla chassieproblem i hela världen

Vita 928:an såg jag komma närmare o närmare på håll i backspegeln..föraren måste kört bra..tur att körpasset tog slut

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Fredrik C skrev:
Bromsarna funkade fint! Pö om pö flyttade jag fram bromspunkten innan trösen o dom bet fit varvet runt thumbs up . Nailhead o jag hade några fina duster runt banan, riktigt roligt att ligga bakom o se hur han ritade svarta spår i utgången på hårnålen thumbs up !


Jaå vi körde nog ganska jämt ...utom sista passet när jag kände mej tvungen att tillslut släppa förbi dej..men det visade sig senare i depån att det inte var Du utan Highway som kom farande ..hoppas jag inte var i vägen för länge

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
TURBOMats
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 5



Hejsan!
Nu har jag registrerat mig på detta forum! Håller med om att det var mycket kul körning trots att de flesta såg mig som ett rundningsmärke på banan Nu blir det till att finslipa körtekniken på Knutstorp om en månad.
Snygga bilder. Själv hade jag glömt kameran

_________________
Mats Nillius
Porsche 944 TURBO S -88
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Fina bilder Marcus thumbs up !

Härligt att vi klarade oss från regn för jag var lite orolig på vägen dit för då regnade det lite här och var, 5 körpass x 25 minuter inte konstigt att man var helt slut

50% av svenska beståndet av 968 CS måste varit på plats

Tur att man har hjälm med inbyggda hörselkåpor för annars så hade man väl hakat upp sig på vartenda litet ljud, men på hemvägen satt jag och irriterade mig på ett vinande ljud från växellådan är detta normalt för jag tror att det varit där hela tiden sen jag köpte bilen.

Idag var jag och shoppade på Biltema hmm en inspektionsspegel för att kolla bromsbeläggen
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=16073

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Anders Larsson skrev:
Fredrik C skrev:
Bromsarna funkade fint! Pö om pö flyttade jag fram bromspunkten innan trösen o dom bet fit varvet runt thumbs up . Nailhead o jag hade några fina duster runt banan, riktigt roligt att ligga bakom o se hur han ritade svarta spår i utgången på hårnålen thumbs up !


Jaå vi körde nog ganska jämt ...utom sista passet när jag kände mej tvungen att tillslut släppa förbi dej..men det visade sig senare i depån att det inte var Du utan Highway som kom farande ..hoppas jag inte var i vägen för länge


Jag fick ju ta i som en skär lite gris för att komma ikapp Anders thumbs up men r-däck gör ju sitt till , i sista körpasset bromsade jag precis när jag passerade 100 metersskylten men man hade ganska god marginal i alla fall så det var ett riktgit kul första besök på Gelleråsen

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Highway skrev:

r-däck gör ju sitt till , i sista körpasset bromsade jag precis när jag passerade 100 metersskylten men man hade ganska god marginal i alla fall


Försökte flera gånger att bromsa på 100 meter men mina gamla torra gatframdäck ville inte vara med om det utan då missade jag turn in istället ...bortåt 125meter så hade jag lite marginal vilket kändes bättre ...R-däck är faktiskt inte bara gött när man ska svänga utan även mumma när man ska bromsa thumbs up

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



TurbOMats skrev:
Hejsan!
Nu har jag registrerat mig på detta forum! Håller med om att det var mycket kul körning trots att de flesta såg mig som ett rundningsmärke på banan Nu blir det till att finslipa körtekniken på Knutstorp om en månad.
Snygga bilder. Själv hade jag glömt kameran


Välkommen hit.. thumbs up

Var du enda 944:an förutom instruktörsbilen?

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



*skvaller*

Vincent filmade massor inifrån sin bil

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Marcus Lindén
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 19


Trådstartare
Anders Larsson skrev:
*skvaller*

Vincent filmade massor inifrån sin bil


...när han väl kom ihåg att sätta igång kameran

Blev dock ett fullt band till slut ändå hörde jag, kanske man kan få en liten sneak peak att ladda ner?

_________________
Boxster Marcus
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



right it helps when the camera is on. I have the complete stints 2/3/4 in R2 on video, the low res version of the most interesting one (number 2 I am behind the white GT2 for a lot of laps without ever catching up) is 37MB and looks OK, not to boring. But I have nowhere to upload it and absolutly no clue as how to put it on the net Since it's low res you do not really see the reg numbers but I see my mistakes clearly enough, very instructing.

Anybody who wants to help/has suggestions on how to put the video on the net please say so (PM Please !)

otherwise one of the best days so far this year, we were very few compared to the usual 25/30 cars on track at the same time and that helped a lot, the instructors had more time and the whole thing was very relaxed. We got much more track time than usual as well !

Thanks for the pictures thumbs up

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Anders Larsson skrev:
Highway skrev:

r-däck gör ju sitt till , i sista körpasset bromsade jag precis när jag passerade 100 metersskylten men man hade ganska god marginal i alla fall


Försökte flera gånger att bromsa på 100 meter men mina gamla torra gatframdäck ville inte vara med om det utan då missade jag turn in istället ...bortåt 125meter så hade jag lite marginal vilket kändes bättre ...R-däck är faktiskt inte bara gött när man ska svänga utan även mumma när man ska bromsa thumbs up


Såg den missad turn in;en från första parkett ! Men det slutade ju bara med en missat apex .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
TURBOMats
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 5



Anders Larsson skrev:
TurbOMats skrev:
Hejsan!
Nu har jag registrerat mig på detta forum! Håller med om att det var mycket kul körning trots att de flesta såg mig som ett rundningsmärke på banan Nu blir det till att finslipa körtekniken på Knutstorp om en månad.
Snygga bilder. Själv hade jag glömt kameran


Välkommen hit.. thumbs up

Var du enda 944:an förutom instruktörsbilen?


Tackar!
Nej, det var en 944 till som körde i den andra R1-gruppen. Kurvan innan rakan fick jag aldrig ordning på, typiskt eftersom det är den viktigaste. Kul var det i alla fall.
Vilka kommer till Knutstorp?

_________________
Mats Nillius
Porsche 944 TURBO S -88
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Det var en härlig dag med mycket körning!

Tack för åkturen Anders J, att det går att plåga gatdäck så hårt är beundransvärt! thumbs up

Schysta bilder, finns det några från R1 grupp 2 också?

Min bil hade lite obalans vänster fram vid lite högre fart när jag körde hem. Undrar om det beror på någon obalans som beror på för hård körning på curbs, eller om det är en flatspot från att ABS:en hackat lite i ojämnheterna ner mot trösen? Gamla gummirester på däcken? Jag försökte skava av det men det blev nog bara marginellt bättre? Tecken på att det är flatspot? Någon som känner igen fenomenet?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Daniel Nihlén skrev:


Min bil hade lite obalans vänster fram vid lite högre fart när jag körde hem. Undrar om det beror på någon obalans som beror på för hård körning på curbs, eller om det är en flatspot från att ABS:en hackat lite i ojämnheterna ner mot trösen? Gamla gummirester på däcken? Jag försökte skava av det men det blev nog bara marginellt bättre? Tecken på att det är flatspot? Någon som känner igen fenomenet?


I thought you were on a slalom practice on the way back to Stockholm now I understand. I always get more or less unbalance after a day like that but it's usualy mostly over by the time I get home. Check you don't have a lot of tyre bits inside your wheels. If not it's probably the curbs, you did mention you liked them a lot. Can be either the geometry or a slightly bent wheel.

I don't think our ABS is so slow that it allows for flat spots, or at least I have never had one with mine.

Nice to have company on the way home, you car is very strong (or mine very weak) I am supposed to pull away from you

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



VincentM skrev:


Check you don't have a lot of tyre bits inside your wheels.

Nice to have company on the way home, you car is very strong (or mine very weak) I am supposed to pull away from you


Bra tips, det brukar ju fastna rejäla bitar gummi som bränner fast inuti fälgarna. På tal om det så fick jag en gummikula stor som en apelsin som flög från din bil mot min vindruta så jag duckade instinktivt.

Att jag klarar haka på hyfsat är nog mest förarberoende......

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Daniel Nihlén skrev:
VincentM skrev:


Check you don't have a lot of tyre bits inside your wheels.

Nice to have company on the way home, you car is very strong (or mine very weak) I am supposed to pull away from you


Bra tips, det brukar ju fastna rejäla bitar gummi som bränner fast inuti fälgarna. På tal om det så fick jag en gummikula stor som en apelsin som flög från din bil mot min vindruta så jag duckade instinktivt.

Att jag klarar haka på hyfsat är nog mest förarberoende......


Sorry about the orange sized tyre bit my tyres got very warm during the day. As the sun started to shine and the GT2 started to disappear at the end of the straight tyre temp increased dramatically , I had to much air all day long it seems even if I took down the pressure each time.

I only reved the engine to 6000rpms when we drove home and I have turbo lag but still, you must have been really ready each time we had a go at the gas pedal !

Hope it's only tyre bits and not geometry or a bent wheel

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Eftersnack
2004-08-28/29 Gelleråsen med PCS
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (10222 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande