Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
VIKTIGT: LÄGG DIN RÖST HÄR
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (1098 totalt)

Ska Rejsa göras om helt med modernare forummjukvara?
Ha det som nu
65%
 65%  [ 53 ]
Modernare helt nytt och omgjort
34%
 34%  [ 28 ]
Totalt antal röster : 81

Martin Fåglefelt
Fagerhult, Habo.
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1051



Bättre funktioner är ju alltid bra.

Sen, inte för att vara sådan för det var 20 år sen jag läste "HTML", men denna enklare UI måste väl vara relativt enkel att tillämpa med modernare bakgrunds-dator...om än mycket initialt arbete?

Alltså, Rejsa.nu goes Retro-mod.

...fast det blir mkt arbete


Med det sagt, så älskar jag det som det är

_________________
Martin Fåglefelt
VW Passat 2.0tdi 4motion -14
BMW 530 E60 -04 (till salu)
Volvo C30 -10 DrivE
0725-423500
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1229



Bamsefar skrev:
carl.josefsson skrev:
if it ain't broken don't fix it tänker jag

/C


Jag gillar den inställningen, och kör mycket efter den själv.

MEN

Ja det finns alltid ett litet men inklämt någonstans...

En dag finns risken att "man" (Dvs Magnus i detta fallet antar jag) inte längre kan / har möjlighet / eller liknande att fixa evnt attack punkter i programvarorna och dess beroenden....


instämmer med att säkerheten måste prioriteras! men nytt utseende osv. behövs inte enligt mig

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1699



Vilket som som blir enklast att drifta i längden. Bara inget som tjatar om appar.

Nuvarande är en rätt ok användarupplevelse, men det gäller ju de flesta forum med någon form av mobilanpassning så.

_________________
Markus Ålind
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 466



Jag vill gärna behålla det som fungerar, och ser inget problem idag, kör dessutom gamla layouten.

Teknikern i mig, som är den som gnäller allra mest på jobbet att maskinparken är för gammal tycker annorlunda.

Är det något vi ska använda dagligen, behöver det vara up to date, annars får vi ofelbart stora stillestånd.

Är så kluven att jag väljer att inte rösta


Kan väl tillägga att jag endast kör från PC och även om jag scrollar lite på klösbrädan.
Skulle jag aldrig lägga in inlägg direkt från telefonen.

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



elCrillo skrev:
Jag vill inte vara en bakåtsträvare men Alfa Romeo-klubben hade ett roligt och välbesökt, levande forum. När de gjorde om och moderniserade det så dog det direkt. Det har inte hämtat sej än...

+1

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18641



Gillr det som det är men som andra sagt så vore det trevligt med sökfunktion som funkar (den gamla funkar bra iof) och att kunna använda smileys från telefonens tangentbord osv.
Säkerheten är viktig såklart.

Sen ang.
elCrillo skrev:
Jag vill inte vara en bakåtsträvare men Alfa Romeo-klubben hade ett roligt och välbesökt, levande forum. När de gjorde om och moderniserade det så dog det direkt. Det har inte hämtat sej än...


Det där var ett klassiskt "chef som inte kan nåt som gör ett beslut som man gjorde förr", dvs de skulle uppgradera från det forum Benny (japp, samma universalsnille som bygger alla möjliga fordon här på rejsa) knåpat ihop och driftat många år. Dvs lite som samma sits som rejsa fast med en ny styrelse som mest gillade att prata om mat och vin...
Deifta nåt forum ville man inte så de köpte en helhets"lösning" som inte var i närheten av klar eller hade den funktionalitet som behövdes. Säkerheten var skrattretande usel, t ex så kunde man bli inloggad genom att klicka på en kopierad URL, dvs nån klippte ut sin adressrad och skickade som blev den som klickade inloggad på den som klippt ut adressens konto...
Det fick vi skrika om i flera månader för det var väl inget farligt...
Osv osv.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41619

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MaZ skrev:
t ex så kunde man bli inloggad genom att klicka på en kopierad URL, dvs nån klippte ut sin adressrad och skickade som blev den som klickade inloggad på den som klippt ut adressens konto...





Fast bara en stund

_________________
Magnus Thomé
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

SH gjorde en uppgradering för ett tag sen och fick modernare features. Gerry gjorde tyvärr forumet sämre med en massa oväsentlig reklam men med Brave.com browsern eller bara en adblocker så är forumet helt ok.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Rockhound
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 166



Jag röstar på att behålla det som det är.
Jag kanske inte är den mest aktiva på att skriva. Men jag kollar på Rejsa i snitt två-tre ggr per dag, nästan uteslutande på min telefon(Chrome).

Det jag gillar är att texten blir större när jag vrider skärmen 90grader. Som gubbe börjar synen bli sämre..
Gillar att det är bra överblick i forumet.
Lätt att komma till sista inlägget.
Ser tydligt vad som är nytt.

Enda jag ser som lite krångligt är
bilduppladdning
Sökmotorn

Men dessa kan jag leva med.
Jag förstår att säkerheten ska prioriteras. Men om den är tillräckligt säker idag så tycker jag att Rejsa är helt klart det bästa forumet jag varit på.
Behöver absolut inte någon app. Bara skönt att slippa det..

_________________
//Raine Hynynen
Förut:
Kadett GSI
Calibra Turbo
Vr6T
Golf Mk6 GTI
Clio Sport -06
Megane RS -10
Mitsubishi Ralliart EvoX -10

Nu:
BMW E30 SFRO
Citera
Allmänt banåkaforum
VIKTIGT: LÄGG DIN RÖST HÄR
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (1098 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande