Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Råd hur bygga om seven för bäst banegenskaper ? | << 1, 2 1393 besök totalt |
Tar gärna o tacksamt emot tips på internationella forum! _________________ Kari Svärd |
||||||||
Tex: https://www.wscc.co.uk/ för Westfield's, men det finns många andra om du tex söker på Locost. Tex: https://www.locostusa.com/forums/ Vill man verkligen jaga vikt men inte göra saker själv så finns tex detta: https://www.shop.tofugarage.com/#!/V Sugen, men prislappen är för mycket för mig. Magnus har nog det bästa rådet, köp en bil och se det som utgångsmaterial. Köp inte det billigaste helt hemmasnickade du kan hitta, utan en Westfield, MK, eller någon av de andra tillverkarna som det finns uppgraderingsdelar att köpa till. Bilen jag köpte hade alla rätt för mig, men det var för att jag hade pluggat på Westfield lite (mycket tack vare Figgz biltrådar). Den hade aeroscreen (tycker det ser ballt ut jämfört med vindruta), den hade sänkt golv (för jag är lång), diffbroms, widetrack fram, etc, etc. Sen försöker jag förädla det vidare. Tex kom det krängare på i våras, jag köpte från Siltech eftersom många i UK hänvisar till att de kan Westfields och gör bra saker. Jag hade kunnat köpa ett kit och byggt själv från Sellholm, men det hade blivit samma pengar och mycket mer jobb för mig. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
Har tyvärr inte den kvar. Var en 190hk k-serie i den. Inga fina bromsar, stötdämpare och vanlig h-mönstrad låda. Körde 1,03 på Knutstorp med den och hade säkert gått åka fortare med lite mer träning och setup på bilen. Den står i Gbg nu och har inte körts på flera år. Lite sugen på att köpa tillbaka den _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Jag skulle nästan gissa att dom flesta se7en ägare/byggare har gjort den resan. Tar vi min se7en som exempel så köpte jag den som ett avstannat bygge som var färdig för regbesiktning. Efter att den var gjord så har jag kört med den ett tag sen tyckte jag att det var för lite att köra med så det byggdes en ny motor, sen hittades det en roligare växellåda, hade samlat på mig delar för att byta ut diffen till en större och med lämplig utväxling toppfarten behöver ju inte var kring 270km/h.... Men nu är ju inte min byggd för bara bankörning utan den bruksas en hel del _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Caterham är väl dubbla priset - minst. Ska det SFRO-reggas så är det enklare om godstjockleken inte är 1,6mm. I vart fall om det ska vara en bilmotor i ramen. Jag röstar på en färdig MK Indy importerad från UK och motoriserad med Mazda MX5 eller Honda K20 motor. Överladdning behövs inte. Teaser http://www.mksportscars.com/models/m _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||||
Förvisso men frågan var ju hur man bäst bygger en snabb Seven. Inte hur man gör det enklast eller billigast _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Jag hade satsat på nåt med låg vikt, lite vettig Aero, helst delad bakvagn.
350+ hk, fart utan effekt är svårt. En kompressormatad hondamaskin eller nåt liknande i helalu. Körde polarens Ariel Atom med 300+ hk, lättkörd, välbalanserad och nice men skulle behöva betydligt mer effekt pga dålig Aero. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Halva vitsen med just en seven är ju att alla är unika och byggs olika. Att bara köpa och köra för att tro att just en setup är snabbast tror iaf inte jag på överhuvudtaget Erik skrivertex överladdat medan jag föredrar vass sugis. Är inte rätt eller fel utan mycket personlig smak. Jag åker hellre 200hk sugis än 300hk överladdat oavsett varvtid. Är dessutom klart billigare att köpa en färdig och bygga om än att bygga nytt precis såsom man vill ha _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||||
Så att köpa färdigt eller se till att få hårdköra ett antal är ett snabbare sätt att skaffa sig en bild än att börja med en rörhög i garage, oavsett hur många råd du får/hittar. Men en Clubman med 200hk sugis har ju rejäl potential, och då kan du skippa detta med reggning. Men då är det mera under minuten på Knutan än brutal acceleration. |
||||||||
Haha. Beror kanske på vad man har för mål / är van vid.😂
Men jag tror det är ett väldigt bra utgångsobjekt, även om man vill åka ännu snabbare. 😄😄 _________________ //Raine Hynynen Förut: Kadett GSI Calibra Turbo Vr6T Golf Mk6 GTI Clio Sport -06 Megane RS -10 Mitsubishi Ralliart EvoX -10 Nu: BMW E30 SFRO |
||||||||
Allmänt banåkaforum Råd hur bygga om seven för bäst banegenskaper ? | << 1, 2 1393 besök totalt |