Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Mitsubishi Evo 3 RS
96 besök senaste veckan (715 totalt)
Marb0
Värmdö
Här sen Apr 2024
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Känns både vemodigt och rätt att sälja Evon. Det är helt enkelt för omständligt för min del att behöva traila bilen när man ska iväg och ha kul. Varav byte till leksak som för egen maskin och lagligt tar sig fram och tillbaka från bana är intressant.
Vid byte är det drift på bakhjul som är intressant. Motorn kan sitta fram eller i mitten utöver det så är det bara fantasin som sätter gränser.

Bilen är helt rensad Evo 3 RS, det som finns är bur, ratt, stolar (6- & 4-punktsbälten) och gott om effekt.

Kort om bilen, detaljer kan vi ta separat om detta är något för dig.
- Motor 2.3L, Precision 58mm, E85, 404whp.
- Originallåda som Anders Reineborg fått sätta tänderna i så att 4an är rakskuren.
- Koppling ACTs MB1-XXR6 och ACTs streetlite svänghjul.
- ECU Link G4
- Breddad ca 7.5cm per sida.
- Finns en diffuser till bilen som i skrivande stund inte är monterad. Finns också en original baklucka inkl regplåtshållare, allt sånt följer med bilen.

Stötfångaren är i skrivande stund iväg och blir fixad från tidigare tråkigheter (varav all silvertejp på bilder..)

Lägger ut bilen för 160 000kr så tar vi det därifrån.
Bilen finns på Värmdö, ca 20min öster om Sthlm.
Skicka gärna ett SMS om du är på g att höra av dig så slipper jag svara alla telefonförsäljare som ringer dygnet runt.
Marcus Boman Andersson, 070 544 12 19












_________________
Marcus Boman Andersson
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 130



Det här är min garagekompis! Riktigt rolig bil med grymt byggd motor. Finns inget turbolagg att tala om. Körde den en sväng på Mantorp, snabb och förvånansvärt lättkörd. Synd att den måste säljas men allt har ju sin tid..

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Mitsubishi Evo 3 RS
96 besök senaste veckan (715 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande