Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
9-timmars - officiell gästbok
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 22, 23, 24   >>
206 besök senaste veckan (156181 totalt)
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
Mycket imponerande. Jag som tyckte det var långt hem från Härnösand, 50 mil. Enem i Saltsjöboo torde vara landets ledande experter på Opel. Telefon o8-715 04 00. Hoppas att dom kan hjälpa er.

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
9-timmars Jimmy
Södertälje
Här sen Apr 2004
Inlägg: 26



Lite information så här två månader före final.
Anmälda till Kinnekulle är idag hela 27 team!!!Jag har själv i dagarna pratat med alla utom Lindström Racing och Kobbs (vilka tidigare bekräftat att de kommer) för att säkerställa att startlistan stämmer.

Utöver det ser det ut som följer:
Team 7, våra Norska vänner som körde så fort i Karlskoga har ingen annan tävling den helgen så möjligheten är stor att dom försöker att återupprepa sina fina placeringar.

TVR har jag inte fått tag på, men dom har deltagit i alla race tidigare i år så jag räknar med att dom kommer.

Motorcentrum körde sin första tävling hos oss på Mittsverigebanan och det låter inte omöjligt att vi får se deras fina Opel på finalen, dom har ju en fin tredje plats att försvara...

Aros, med sin vassa Honda finns det stora möjligheter att vi får se igen.

Team Burlin kommer jag att kontakta i början av v29, trevliga killar som debuterade i 9-timmars på Mittsverigebana dom med.

Simling Bil, kommer jag att jaga v29 med Jonas har semester men jag vet att dom har en färdig bil som dom körde med på Kinnekulle tidigare i våras.

Team Powercar, lät som att dom hade lite strul med att komma till start men jag kommer att fortsätta tjata på dom...

Team Fiat Abart, har vi bara sett anmälda men aldrig körande jag har pratat med dom och än har jag inte slutat hoppas..

Glasberga, med sin Volvo som körde flera race förra året har nästan lovat mig att komma till finalen så jag räknar med er Micke!!

RRC, körde mycket förra året men har inte startat i år har investerat i en del nya prylar till Bmwn och har kommit med starka förhoppningar om start i finalen.

Schmidt racing, med sin gula Volvo har varit osynliga i år Björn har dock lovat mig att göra vad han kan för att komma till start (Björn säg till om du behöver mekhjälp)

Furius, från Härnösand saknar lite delar till sin bil men jag hoppas att det hinner lösa sig.

Auto Akuten, som framgångsrikt tävlat i Mellansvenska med sin Golf har jag varit i kontakt med och dom låter sugna att få riktigt mycket motstånd på en så rolig bana som Kinnekulle.

Det här är totalt hela fyrtio (40) team om alla skulle komma till start...
Ska man nu vara lite realistisk så vågar vi sikta på att komma upp i tidigare rekord på 34 bilar till start.
Jag både hoppas och tror att ni gör Ert bästa för att det ska bli så många som möjligt till start på 9-timmars final i Kinnekulle.
Hur som helst så kommer vi från arrangörssidan att se till så att det blir en riktig final som ni inte kommer att glömma i första taget.

Jimmy Jardefalk
Arrangör 9-timmars

_________________
Jimmy Jardefalk
Citera
PPracing

Här sen Jul 2004
Inlägg: 13



Är det någon som lagt ut några bilder från senaste racet ????

_________________
Peter Sundqvist
Citera
MangeJ
Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 90



Här är några bilder av resultatet av tävlingen iaf.


http://www.fsr.mobilindivid.com/docs/stackars_m20

/Mange

_________________
Magnus Johannesson
Krokodil Racing
http://www.krokodilracing.se
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113



SJÄLVKLART KOMMER KOBBS RACING!!!

Men nu kommer vi köra utan handbromsen åtdragen, så håll till höger när rosa faran dyker upp i backspegeln...

Vi ses!

// Johan och Teamet
#35 Kobbs Racing

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
PPracing

Här sen Jul 2004
Inlägg: 13



[size=18]Fd PPracing kommer också med alla tändkablar på plats och ev en fungerande bakaxel.[/size]

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113



Är den flygande finnen med också??!!
Ni behöver ju en klippa i depån...

Vi ses!

P.S
Choppern drar vilken räserhoj som helst!!!

// Johan

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
9-timmars Jimmy
Södertälje
Här sen Apr 2004
Inlägg: 26



Test

_________________
Jimmy Jardefalk
Citera
9-timmars Jimmy
Södertälje
Här sen Apr 2004
Inlägg: 26



Rapport inför Kinnekulle finalen.

En månad har gått sedan tävlingarna på Mittsverige banan i Härnösand ägde rum, tävlingar som med lite distans bara känns bättre och bättre, jag är rätt säker på att 9-timmars framöver kommer att vara ett årligt återkommande inslag i den norrländska tävlingskalendern.

Drygt en månad återstår till den stora finalen på Kinnekulle Ring, och det ser ut att bli en final med väldigt bra uppslutning från alla team.
27 team är anmälda på 9-timmars.com, jag har pratat med i stort sätt alla dvs. totalt 40st och ingen har helt uteslutit att delta.
Burlin killarna från Umeå pratade jag med för ett par dagar sedan och dom försöker att få ihop pengar till en ny diff och bränslepengar till transporten för de 100 milen ENKEL resa.
Jonas på Simling Bil pratade jag också med för ett par dagar sedan och där saknas det inga pengar eftersom dom är Sveriges vassaste Toyota och Lexus dealer, därimot var Jonas själv uppbokad med att sköta försljningen i Strängnäs på lördagen.
- Men Jonas det kommer inga kunder den dagen eftersom alla är i Kinnekulle på finalrace då...

För den som är observant så har man kunnat se att det kommer ett nytt team till finalen som heter
Telge Räsers, en av piloterna är Stefan "Röde" Andersson som bistått 9-timmars med sina tekniska kundskaper tex vid besiktningar av bilar.
Stefan kommer även i fortsättningen att hjälpa oss.

De team som vi fortfarande diskuterar med och som inte anmält sig "ännu" är följande, Shmidt, Auto Akuten, Furius, RRC, Glasberga, Team Fiat, Power Car, Simling Bil, Team Burlin, Aros Racing, Motorcentrum, TVR, Team 7.
om fler än hälften av de här teamen kommer till start lovar Lasse Hagstedt (tävlingsledare) att flagga iväg tävlingen endast iförd svart-vit rutiga kallsonger. (sorry Lasse, jag kunde inte låta bli)

om man tycker att det är stiltje på 9.timmars.com så beror det på att Micke är inlåst i garaget med Touring Boys Volvon och blir inte utsläppt förens den går betydligt fortare....

Från arrangörs sidan så hoppas vi nu att ni gör vad ni kan för att påverka era kolleger att komma till start så det blir den final vi alla vill ha.

Det utlovade "lotteriet" kommer att publiceras senast två veckor före race, håll koll det kommer att löna sig...

Jimmy Jardefalk
Arrangör 9-timmars

_________________
Jimmy Jardefalk
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Finns det tid för träning på finalen?
Har lite förändringar (läs hemligheter) jag vill testa på kullen.

PS
Tjing för att först vända Röde i kvarnkurvan
DS
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
Jag gillar det där med Lasse i karlsonger !!! Simling och Powercar är nu anmälda. 5 stycken kvar !!!!!!!!!

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
Träning kommer det att bli den 16 september, ungefär som vi gjorde i Härnösand. Först fri träning, sedan obligatorisk träning och slutligen shout out. Den fria träningen kommer att vara i flera timmar !!! Så det går alldeles utmärkt att mecka downforce eller justera hjulvinklar. Förövrigt kan jag erkänna att jag har tjuvtränat på Gotland Ring. Seat hade ett event på banan där man fick provköra Seat Leon med pace bil framför och sedan åka "racetaxi" med 350 hk i högerstolen. Efter mycket snackande, från min sida, fick jag även köra "racetaxin". Otroligt kul upplevelse !!!!! Volvon känns lite trött i jämförelse. Vad det gäller banan så har de kommit ganska nära en banlicens. Ankor räcken är på plats och muren till depån är gjuten. Det som saknas är avåknings sand och fångräcken. Det ser ut som om dom kan få licensen till nästa vår. En fantastisk bana att köra !!!! Många kluriga kurvkombinationer och en raka i nerförbacke som avslutas med en 90 grader höger. Vad det gäller 9-timmars så kommer vi inte att satsa på den här banan under 2006, då det finns en oklarhet med banlicensen. Skulle tro att vi kan titta Gotland Ring till säsongen 2007.

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
folkracefinnen
vagnhärad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Kobbs Johan skrev:
Är den flygande finnen med också??!!
Ni behöver ju en klippa i depån...

Vi ses!

P.S
Choppern drar vilken räserhoj som helst!!!

// Johan


klart finnen kommer å med nytrimmad båge med hela 48cc

lagt upp lite bilder från förra racet http://www.ppracing.se/juli/

_________________
Pasi Lavio
Fd PPRacing mecken
Citera
Furious
Noraström
Här sen Aug 2004
Inlägg: 12



Tjena!
Har fixat ett par cd med bilder och en filmsnutt från tävlingen på MittSverigebanan. Men jag har ingen adress att skicka dessa till.
Moniqa

_________________
Moniqa Flodin HCR
Citera
Björne
STHLM
Här sen Jul 2004
Inlägg: 49



9-timmars skrev:
Träning kommer det att bli den 16 september, ungefär som vi gjorde i Härnösand. Först fri träning, sedan obligatorisk träning och slutligen shout out. Den fria träningen kommer att vara i flera timmar !!! Så det går alldeles utmärkt att mecka downforce eller justera hjulvinklar.


Får man åka med vilka bilar som helst på den fria träningen....?? Tänkte typ som privatbilar eller varför inte andra tävlingsbilar som inte tillhör serien...???

_________________
#49 - EDE Racing
BJÖRN HELLQVIST
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
Den fria träningen kommer att vara öppen för alla typer av bilar. Ta med dig Vipern !!! Programmet, med tider, för Kullen spikas under nästa vecka.

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Det var lite förvånande att Röde et al. släppte igenom det första ekipaget och dessutom verkar det saknas lite i säkerhetsutrustningen (förutom två hjul). Men tävlingsledningen har väl lite dolda förmåner, antar jag.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
9-timmars Jimmy skrev:
Rapport inför Kinnekulle finalen.

De team som vi fortfarande diskuterar med och som inte anmält sig "ännu" är följande, Shmidt, Auto Akuten, Furius, RRC, Glasberga, Team Fiat, Power Car, Simling Bil, Team Burlin, Aros Racing, Motorcentrum, TVR, Team 7.
om fler än hälften av de här teamen kommer till start lovar Lasse Hagstedt (tävlingsledare) att flagga iväg tävlingen endast iförd svart-vit rutiga kallsonger. (sorry Lasse, jag kunde inte låta bli)


Jimmy Jardefalk
Arrangör 9-timmars


30 anmälda idag !!!!!!!!!!!!!!! Tre team kvar till karlsongläge, Lasse !!!

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
PPracing

Här sen Jul 2004
Inlägg: 13



Är det några som tänkt stanna kvar på Lördags kvällen och analyserar det gångna året över en pilsner

// :crazy:

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Björne
STHLM
Här sen Jul 2004
Inlägg: 49



PPracing skrev:
Är det några som tänkt stanna kvar på Lördags kvällen och analyserar det gångna året över en pilsner

//


EDE lär nog göra som förra året.... Avsluta det hela på Stadh i Lidköping... Brukar bli ett jäkla drag..

_________________
#49 - EDE Racing
BJÖRN HELLQVIST
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
31 team är anmälda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
Allmänt banåkaforum
9-timmars - officiell gästbok
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 22, 23, 24   >>
206 besök senaste veckan (156181 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande