Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Öppen gästbok för SLC Racing
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 71, 72, 73   >>
33 besök idag (360209 totalt)
Calle




Gäst

Så nu börjar skvallret, påhoppen och intrigerna inför årets SLC-säsong på allvar alltså...! Kul att det händer något, så länge det sker med den berömda glimten.

Någon som känner sig extra vinstsugen i år och vågar stå för det också? Eller har alla muntliga "pressmeddelanden" från våra STCC-"idoler" effektivt tagit personligheten från allt vi har att säga till publik (och varandra)?



Simma lugnt.
Citera
Pellesnurr
Göteborg
Här sen Jun 2003
Inlägg: 7



Anonymous skrev:
Pellesnurr skrev:
Undrar om de nya ägarna till fd. Funny Farms V40 vet att den är reglementsvidrig i klass 3? Åtminstone var den ju det förra året.



Har du ställt frågan direkt till dem?

Eller vill du bara retas lite?


Nädå, här är vi inte elaka, tyckte bara att nån måste påpeka att det faktiskt inte var helt korrekt förra året. Om det hade varit så att de tagit någon pallplacering hade säkert någon protesterat på korrekt vis. Om det nu är så att de nya ägarna inte känner till problemet med bilen är det ju synd om dem. Vi vill ju alla tampas på lika villkor, eller hur! Tror säkert att Fredrik håller med mig om detta.

För övrigt vill jag gärna ha en öppen dialog, ingen mening med att gå och sura i efterhand, eller hur?

Dessutom tror jag att Ravila-gänget har en bra chans i år, synd att man tappade silverpokalen på finalen.

/pelle
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Pellesnurr skrev:
Anonymous skrev:
Pellesnurr skrev:
Undrar om de nya ägarna till fd. Funny Farms V40 vet att den är reglementsvidrig i klass 3? Åtminstone var den ju det förra året.



Har du ställt frågan direkt till dem?

Eller vill du bara retas lite?


Nädå, här är vi inte elaka, tyckte bara att nån måste påpeka att det faktiskt inte var helt korrekt förra året. Om det hade varit så att de tagit någon pallplacering hade säkert någon protesterat på korrekt vis. Om det nu är så att de nya ägarna inte känner till problemet med bilen är det ju synd om dem. Vi vill ju alla tampas på lika villkor, eller hur! Tror säkert att Fredrik håller med mig om detta.

För övrigt vill jag gärna ha en öppen dialog, ingen mening med att gå och sura i efterhand, eller hur?

Dessutom tror jag att Ravila-gänget har en bra chans i år, synd att man tappade silverpokalen på finalen.

/pelle


Håller helt med dig.......

P.s vet att nya ägarna har gått igenom bilen och kollat reglementet, så vi får väl hoppas att dom får pallplatser.......

P.p.s För övrigt så kommer vi fortsätta med att ta in förutbestämda placeringar i alla klasser på efterkontroll i dom olika tävlingarna såsom vi började göra förra året...... Vilka placeringar kommer vi inte meddela innan utan det kommer vara olika på olika tävlingar.

P.p.p.s Så länge som Ravila inte anmäler sig så lär dom ha små chanser att vinna någonting men jag har förstått att dom ska åka men inte alla tävlingar såsom förra året.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera





Gäst

Var finns team-info numera?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Anonymous skrev:
Var finns team-info numera?


Under RACE-INFo ---> STARTNUMMER

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera





Gäst

Fredrik - SLC skrev:
Anonymous skrev:
Var finns team-info numera?


Under RACE-INFo ---> STARTNUMMER



Jag fast jag letar efter vad det är för bilar , förare , länkar till deras hemsidor och sånt. Sån lista hade ni ju förut.

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Anonymous skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Anonymous skrev:
Var finns team-info numera?


Under RACE-INFo ---> STARTNUMMER



Jag fast jag letar efter vad det är för bilar , förare , länkar till deras hemsidor och sånt. Sån lista hade ni ju förut.



I år har vi valt att hoppa över det..... eftersom vi har tjatat och tjatat över att få in sådan information och till slut har det bara blivit halvdant respons på det..... det tog alldeles för mycket tid att hålla på med i jämförelse med vad resultatet blev.

Men märker vi att dom tävlande vill ha det genom att SKICKA in den informationen till oss så kan vi ju ändra på oss och göra en sådan sida igen.

Tills vidare så lägger vi ut all sådan info som kommer in på SLC Magazine, när teamen kommer med någon nyhet till oss....... så när det händer något på teamens websiter så läggs adresserna ut.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Ban-arne




Gäst

Fredrik - SLC skrev:
Anonymous skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Anonymous skrev:
Var finns team-info numera?


Under RACE-INFo ---> STARTNUMMER



Jag fast jag letar efter vad det är för bilar , förare , länkar till deras hemsidor och sånt. Sån lista hade ni ju förut.



I år har vi valt att hoppa över det..... eftersom vi har tjatat och tjatat över att få in sådan information och till slut har det bara blivit halvdant respons på det..... det tog alldeles för mycket tid att hålla på med i jämförelse med vad resultatet blev.

Men märker vi att dom tävlande vill ha det genom att SKICKA in den informationen till oss så kan vi ju ändra på oss och göra en sådan sida igen.

Tills vidare så lägger vi ut all sådan info som kommer in på SLC Magazine, när teamen kommer med någon nyhet till oss....... så när det händer något på teamens websiter så läggs adresserna ut.



Men de e ju skittråkigt och dåligt av teamen. När man tittar på listorna och live vill man ju kunna kolla vad för bil de har och läsa mer och så. Ta tillbaka listorna snälla !
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Ban-arne skrev:



Men de e ju skittråkigt och dåligt av teamen. När man tittar på listorna och live vill man ju kunna kolla vad för bil de har och läsa mer och så. Ta tillbaka listorna snälla !


På tävlingshelgerna lägger vi ut startlistorna.... på LIVE-sidan... Och där kommer man kunna se förare och bilar..... ska kolla om vi kan lägga till webside-adresser på något bra sätt.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
MatsH
Göteborg / Racerbanan
Här sen Dec 2002
Inlägg: 48



Fredrik - SLC skrev:
Ban-arne skrev:



Men de e ju skittråkigt och dåligt av teamen. När man tittar på listorna och live vill man ju kunna kolla vad för bil de har och läsa mer och så. Ta tillbaka listorna snälla !


På tävlingshelgerna lägger vi ut startlistorna.... på LIVE-sidan... Och där kommer man kunna se förare och bilar..... ska kolla om vi kan lägga till webside-adresser på något bra sätt.


Klart att det måste finnas en bra teamlista på webben! och varför det ska behöva tjatas förstår jag inte, när vi fyllde i teamanmälan fanns alla info med så det borde inte vara nåt problem. Returnera de anmälningar som inte är kompletta isåfall så vaknar man kanske upp.

Teamlistan är oehört värdefull för både publik och tävlande. För oss tävlande handlar det om att kunna hänvisa sponsorer och andra intresserade till www.slc.se och att de där kan hitta oss och faktiskt se att det är en seriös tävlingsserie och inte nån lokal "gärdsgårdsserie" vi åker i.

För till skillnad mot STCC som "alla" vet vad det är, så måste SLC jobba med att synas och marknadsföra sig och teamen utåt. Och då är en informativ teamlista ett krav.

_________________
//Mats Hultman
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
MatsH skrev:


Klart att det måste finnas en bra teamlista på webben! och varför det ska behöva tjatas förstår jag inte,


Håller med dig, men det fungerar inte så i verkligheten........ Ta förra året som exempel, då skickade väl en 25% överhuvudtaget inte in någon information överhuvudtaget, Ett team skickade in information precis INNAN FINALEN och vart sura för att vi inte uppdaterade hans information direkt då.

Så näe, det funkar inte i verkligheten ..... Och det är likadant med Depå-anmälan och allt annat, men där kommer vi vara stenhårda i år. Men en teamlista känns det som det är svårt att "neka" någon start om dom inte fyllt i den..........

Tyvärr är det ju likadant med Depå-anmälan.... den skickade jag ut till ALLA som betalt serieavgiften på mail tillsammans med startnummerbekräftelsen, sen när jag lägger ut NYHETEN att alla måste fylla i den och skicka in den för att få en depåplats på webben så kommer det massor av mail som undrar var man hittar den?? Istället för att ha läst den informationen som jag skickade ut och fyllt i den direkt......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



MatsH skrev:

Klart att det måste finnas en bra teamlista på webben! och varför det ska behöva tjatas förstår jag inte, när vi fyllde i teamanmälan fanns alla info med så det borde inte vara nåt problem. Returnera de anmälningar som inte är kompletta isåfall så vaknar man kanske upp.

Teamlistan är oehört värdefull för både publik och tävlande. För oss tävlande handlar det om att kunna hänvisa sponsorer och andra intresserade till www.slc.se och att de där kan hitta oss och faktiskt se att det är en seriös tävlingsserie och inte nån lokal "gärdsgårdsserie" vi åker i.


Jag är benägen att stämma in i kören. För de av oss i startfältet som livnär sig enbart på sponsorer är sådan info av stor vikt. Det är inte roligt att höra av en sponsor "...jag var inne på seriens hemsida, men jag hittade ingenting om er, var det rätt sida?" bara för listorna är borttagna pga att somliga andra team och förare är slappa, eller inte datorlitterära nog att kunna fylla i ett enkelt formulär.

En föredömlig website med bra teamsidor är www.fiagt.com (förutom det där med att rada upp förare kanske är lite overkill i SLC än så länge). thumbs up thumbs up

Ett word-formulär som vi kan ladda ner och fylla i och maila in är utmärkt. Detta formulär kan även delas ut i pappersform vid första tävlingshelgen, till de team som inte gillar datorer. Att som MatsH säger, sätta någon form av krav på att listorna skall fyllas i är en helrätt tanke och det minsta man kan begära av varje team/deltagare. Hur svårt kan det vara att fylla i en liten blankett...?

Min personliga uppfattning är att intresset bland besökare ökar, när de även under icke pågående racehelg kan gå in och läsa på om och titta på teamens bilar, vad för motorer, klass etc som gäller för vilket team.


Tack för ordet.
Mvh
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Göra och dela ut formulär att lätt...... att få in dom är svårt.... speciellt om man har en deadline...

Så tills vidare så blir det startlistor och så skriver vi webbadresserna på nyhetssidan när vi får nyheter tillskickade till oss......

Men även att skicka nyheter till oss har teamen blivit klart sämre på ..... det är ju så att man kan tro att det inte händer något i teamgaragen...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 984



Mmm...Vi skickade in full info en bra stund före första tävlingen förra året och mig veterligen lyckades vi inte komma med på hela året trots frågor från vårt håll mer än en gång under året. Och det är som min namne säger vansinnigt frustrerande att få förklara för sin sponsor att: "Jo, du har kommit rätt, men..."

Mao torde det kanske vara så att det inte rör sig om ett ensidigt kommunikationsproblem.
Men redan på en dag har den frågan väckt mer intresse än någon annan fråga hitills i år så det är nog värt att jobba en del på

_________________
Karl Brag
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Karl B. skrev:
Mmm...Vi skickade in full info en bra stund före första tävlingen förra året och mig veterligen lyckades vi inte komma med på hela året trots frågor från vårt håll mer än en gång under året. Och det är som min namne säger vansinnigt frustrerande att få förklara för sin sponsor att: "Jo, du har kommit rätt, men..."

Mao torde det kanske vara så att det inte rör sig om ett ensidigt kommunikationsproblem.
Men redan på en dag har den frågan väckt mer intresse än någon annan fråga hitills i år så det är nog värt att jobba en del på


Kan inte med säkerhet säga att det inte funkade så...... eftersom jag totalt la ut det på Hasse, men jag tror inte det...... hursomhelst.... fungerade gjorde det inte, oavsett om det var vi eller dom tävlande som gjorde felaktigheter.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41633

Forumägare
Forumägare

Ett enkelt webformulär att fylla har lägre smärttröskel än att komma ihåg att fylla i och ta med och lämna ett papper tex.

Webformuläret kan ju stödja bilder precis som "våra banåkabilar forumet" här....

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



Jag har många gånger tänkt att erbjuda mej att ta in informationen för teamlistan.

Men sedan blev det lite dåligt med besöken på banorna i slutet av förra sessongen.
Men det kanske är dax att ta tag i det nu.

Minimum måste ju vara att det står vad det är för bil och en enkel redovisning av modifieringar och vilka förare som kör

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Har precis pratat med Magnus (Rejsa's grundare och forumägare) och han kommer göra en enkelt formulär där var och en SJÄLVA skriver in informationen, och då kommer den ut på en databas stödd presentations-sida....

Vilket gör att det är helt upp till dom tävlande om dom vill synas eller inte och vi slipper tjata ihjäl oss.
Den presentation-sidan kommer vara enkel att fylla i, och redigerbar ifall något förändras under säsongen och ha lite extra finnesser som kommer göra den användbar till fler saker typ teamets gästbok/diskussionsbok.

När den är klar vet jag inte, men magnus jobbar på det nu.

Sen kommer det finnas möjlighet att uppgradera den från tävlingsbanorna av våran webgrupp om ni vill ha hjälp av någon mer datavan person.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Fredrik - SLC skrev:
Har precis pratat med Magnus (Rejsa's grundare och forumägare) och han kommer göra en enkelt formulär där var och en SJÄLVA skriver in informationen, och då kommer den ut på en databas stödd presentations-sida....

Vilket gör att det är helt upp till dom tävlande om dom vill synas eller inte och vi slipper tjata ihjäl oss.
Den presentation-sidan kommer vara enkel att fylla i, och redigerbar ifall något förändras under säsongen och ha lite extra finnesser som kommer göra den användbar till fler saker typ teamets gästbok/diskussionsbok.

När den är klar vet jag inte, men magnus jobbar på det nu.

Sen kommer det finnas möjlighet att uppgradera den från tävlingsbanorna av våran webgrupp om ni vill ha hjälp av någon mer datavan person.


Detta var ju ett alldeles strålande resultat. Gött jobbat.

Hoppas bara det inte är ett aprilskämt...
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Carl R skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Har precis pratat med Magnus (Rejsa's grundare och forumägare) och han kommer göra en enkelt formulär där var och en SJÄLVA skriver in informationen, och då kommer den ut på en databas stödd presentations-sida....

Vilket gör att det är helt upp till dom tävlande om dom vill synas eller inte och vi slipper tjata ihjäl oss.
Den presentation-sidan kommer vara enkel att fylla i, och redigerbar ifall något förändras under säsongen och ha lite extra finnesser som kommer göra den användbar till fler saker typ teamets gästbok/diskussionsbok.

När den är klar vet jag inte, men magnus jobbar på det nu.

Sen kommer det finnas möjlighet att uppgradera den från tävlingsbanorna av våran webgrupp om ni vill ha hjälp av någon mer datavan person.


Detta var ju ett alldeles strålande resultat. Gött jobbat.

Hoppas bara det inte är ett aprilskämt...


Näe, den är det inte du har ju redan gått på en idag

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
MatsH
Göteborg / Racerbanan
Här sen Dec 2002
Inlägg: 48



Fredrik - SLC skrev:
Har precis pratat med Magnus (Rejsa's grundare och forumägare) och han kommer göra en enkelt formulär där var och en SJÄLVA skriver in informationen, och då kommer den ut på en databas stödd presentations-sida....

Vilket gör att det är helt upp till dom tävlande om dom vill synas eller inte och vi slipper tjata ihjäl oss.
Den presentation-sidan kommer vara enkel att fylla i, och redigerbar ifall något förändras under säsongen och ha lite extra finnesser som kommer göra den användbar till fler saker typ teamets gästbok/diskussionsbok.

När den är klar vet jag inte, men magnus jobbar på det nu.

Sen kommer det finnas möjlighet att uppgradera den från tävlingsbanorna av våran webgrupp om ni vill ha hjälp av någon mer datavan person.


Härligt, med lite diskuterande här i gästboken så dyker idéerna och lösningarna upp!

Precis som det ska vara thumbs up

_________________
//Mats Hultman
Citera
Allmänt banåkaforum
Öppen gästbok för SLC Racing
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 71, 72, 73   >>
33 besök idag (360209 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande