Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Team Schwedenkreuz - Racerapport - VLN #10
<<   1, 2, 3   >>
12 besök senaste veckan (7673 totalt)
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003
Inlägg: 923



Lennart Jarmyr skrev:
Hittade 2 kort ute på nätet på Team S/K, och på det översta syns det att det ryker under bilen, fast det är dålig kvalitet på kortet.



Den övre bilden ser väl mer ut som om röken kommer från en inbromsning?

_________________
Mvh / Daniel Ene
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Anders.... en annar fråga... tror du det finns intresse från BMW's utvecklingsavdelning att titta på eran v-låda ?
.

för då e det ju inte alls omöjligt att ni kanske kan få en likadan av dem i utbyte - elelr hur.

skadar ju inte att fråga... dock så tvivlar jg ju inte på att ni har de kontakterna

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Det kan inte vara en följdskada av kraschen, så att något av fästena till lådan kan vara skadat eller vridet, så att ni har haft en onormal belastning på lådan.

Men det har ni säkert kollat, var bara en tanke.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 487



Ett stort grattis till teamet

Ser fram mot nästa säsong.

_________________
Pelle Mattsson
Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
Det kan inte vara en följdskada av kraschen, så att något av fästena till lådan kan vara skadat eller vridet, så att ni har haft en onormal belastning på lådan.

Men det har ni säkert kollat, var bara en tanke.


Jo det är en möjlighet men det förklarar inte varför kopplingen gick först, eller föresten det kan vara orsaken till det också.
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Tack för racerapport!

_________________
Stefan Larsson
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
johann skrev:
Jo det är en möjlighet men det förklarar inte varför kopplingen gick först, eller föresten det kan vara orsaken till det också.


Kan det vara så att kopplingen gav upp pga att lådan hängde på sniskan kanske.

_________________
Anders Dauner
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Kan man säga grattis?

Jag gör det i alla fall. Hoppas att kunna komma och kolla nästa år igen...

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Bilder på fästet...




_________________
Anders Dauner
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



johann skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
Det kan inte vara en följdskada av kraschen, så att något av fästena till lådan kan vara skadat eller vridet, så att ni har haft en onormal belastning på lådan.

Men det har ni säkert kollat, var bara en tanke.


Jo det är en möjlighet men det förklarar inte varför kopplingen gick först, eller föresten det kan vara orsaken till det också.


Kan ju ha varit så illa att ni hade en spricka i lådan efter kraschen, som ni inte hade upptäckt.

och utav den enorma belastning det är på lådan under ett race, så blev sprickan större & större, och till slut delade sig lådan i två delar.

Så när man trampade ner kopplingspedalen så gick dom 2 halvorna isär istället, därav fungerade inte kopplingen.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Daniel Magnusson skrev:
Kan man säga grattis?

Jag gör det i alla fall. Hoppas att kunna komma och kolla nästa år igen...

Tack! Klart du kan säga grattis.

_________________
Anders Dauner
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Jag vill också gratulera! P.g.a. arbets- och hemsituation blev mitt engagemang som fotograf och allmän hjälpreda "något mindre" än först planerat. Mentalt har jag dock varit med och tycker ni gjort ett kanonjobb där det säkert känts som att arbeta i orkanstark motvind. Mycket intressant att läsa rejsrapporterna.

Hoppas ni kan få ordning på sponsorbiten inför 2005, potentialen finns ju för en sponsor att få både TV-tid och tidningsartiklar på rätt ställen. Satt jag på ett reklamkonto skulle jag helt klart överväga vad jag fick för pengarna på olika ställen och tror ni kan prestera ett mycket intressant och kostnadseffektivt alternativ.

thumbs up x 1000

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Jag måste säga att jag är imponerad över att ni tog er i mål. thumbs up

Trasigt värre...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Såna där lådsprickor brukar det bli om ett fäste ger sig eller om man har för hårt monterad motor/låda. Har sett ett stort antal växellådshus med liknande fel, dock ej av samma fabrikat.

Kul att ni tog er i mål till slut! thumbs up thumbs up
Verkligen imponerande kämparanda hela säsongen.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Erik B skrev:
Jag vill också gratulera! P.g.a. arbets- och hemsituation blev mitt engagemang som fotograf och allmän hjälpreda "något mindre" än först planerat. Mentalt har jag dock varit med och tycker ni gjort ett kanonjobb där det säkert känts som att arbeta i orkanstark motvind. Mycket intressant att läsa rejsrapporterna.

Hoppas ni kan få ordning på sponsorbiten inför 2005, potentialen finns ju för en sponsor att få både TV-tid och tidningsartiklar på rätt ställen. Satt jag på ett reklamkonto skulle jag helt klart överväga vad jag fick för pengarna på olika ställen och tror ni kan prestera ett mycket intressant och kostnadseffektivt alternativ.

thumbs up x 1000


Tack och bock!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



MaZ skrev:
Jag måste säga att jag är imponerad över att ni tog er i mål. thumbs up

Trasigt värre...


Vielen Dank!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Mäkinen skrev:
Såna där lådsprickor brukar det bli om ett fäste ger sig eller om man har för hårt monterad motor/låda. Har sett ett stort antal växellådshus med liknande fel, dock ej av samma fabrikat.

Kul att ni tog er i mål till slut! thumbs up thumbs up
Verkligen imponerande kämparanda hela säsongen.


Teorin med fästet kan mycket väl stämma.

Danke sehr!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



PelleM skrev:
Ett stort grattis till teamet

Ser fram mot nästa säsong.


Tackar!

Vi med!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



höfläkt skrev:
Tack för racerapport!


Tack själv!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
Det kan inte vara en följdskada av kraschen, så att något av fästena till lådan kan vara skadat eller vridet, så att ni har haft en onormal belastning på lådan.

Men det har ni säkert kollat, var bara en tanke.


Jo det är en möjlighet men det förklarar inte varför kopplingen gick först, eller föresten det kan vara orsaken till det också.


Kan ju ha varit så illa att ni hade en spricka i lådan efter kraschen, som ni inte hade upptäckt.

och utav den enorma belastning det är på lådan under ett race, så blev sprickan större & större, och till slut delade sig lådan i två delar.

Så när man trampade ner kopplingspedalen så gick dom 2 halvorna isär istället, därav fungerade inte kopplingen.


Helt klart en teori som kan stämma, frågan är om vi kommer att få veta.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



johann skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
Det kan inte vara en följdskada av kraschen, så att något av fästena till lådan kan vara skadat eller vridet, så att ni har haft en onormal belastning på lådan.

Men det har ni säkert kollat, var bara en tanke.


Jo det är en möjlighet men det förklarar inte varför kopplingen gick först, eller föresten det kan vara orsaken till det också.


Kan ju ha varit så illa att ni hade en spricka i lådan efter kraschen, som ni inte hade upptäckt.

och utav den enorma belastning det är på lådan under ett race, så blev sprickan större & större, och till slut delade sig lådan i två delar.

Så när man trampade ner kopplingspedalen så gick dom 2 halvorna isär istället, därav fungerade inte kopplingen.


Helt klart en teori som kan stämma, frågan är om vi kommer att få veta.


Ni kan nog förutsätta att Lennarts förklaring stämmer (om ni inte får bevis för fabrikationsfel på koppling eller låda) för jag har sett precis samma skador förut i Endurance-bilar i SLC.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Team Schwedenkreuz - Racerapport - VLN #10
<<   1, 2, 3   >>
12 besök senaste veckan (7673 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande