Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bilder från VLN #10
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9544 totalt)
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



johann skrev:
Anders Dauner skrev:
Den här riktigt snygga E46:an har jag inte sett i VLN tidigare. Om det var debut så gick det inget vidare.


Är en DTC-bil med bl a Claudia Hurthgen i teamet, hon kör även Ring-taxin till och från.

Hasseröder som sponsrar dem, är det ngn som sett det annat än som reklam på racebilar. DVS, druckit ölen.


Tror att jag har druckit den för många år sedan, men jag minns inte om den var god...

Är det någon som har druckit Krombacher? Det görs reklam för den i tid och otid i samband med RTL:s F1-sändningar...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Sörpan skrev:
johann skrev:
Anders Dauner skrev:
Den här riktigt snygga E46:an har jag inte sett i VLN tidigare. Om det var debut så gick det inget vidare.


Är en DTC-bil med bl a Claudia Hurthgen i teamet, hon kör även Ring-taxin till och från.

Hasseröder som sponsrar dem, är det ngn som sett det annat än som reklam på racebilar. DVS, druckit ölen.


Tror att jag har druckit den för många år sedan, men jag minns inte om den var god...

Är det någon som har druckit Krombacher? Det görs reklam för den i tid och otid i samband med RTL:s F1-sändningar...


Betydligt godare än Bitburger iaf

Men sämsta sponsorÖlen i motorsport måste ju iaf vara Caliber som gör reklam på lite engelska bilar....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Caspar F
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 44



Sörpan skrev:
[Är det någon som har druckit Krombacher? Det görs reklam för den i tid och otid i samband med RTL:s F1-sändningar...


Helt ok!! På en tysk uteservering, 25 grader varmt strålande sol. Z'an parkerad strax bredvid och hotellet på gångavstånd!!

_________________
Caspar Friedrich
M Roadster

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



johann skrev:
Anders Dauner skrev:
Den här riktigt snygga E46:an har jag inte sett i VLN tidigare. Om det var debut så gick det inget vidare.


Är en DTC-bil med bl a Claudia Hurthgen i teamet, hon kör även Ring-taxin till och från.

Hasseröder som sponsrar dem, är det ngn som sett det annat än som reklam på racebilar. DVS, druckit ölen.


Fru Claudia har jag kört om på ringen med blysläden. Hon hölls sig på banan då. Dock var hon inte snäll och lämnade inte många öppningar. Är man racerförare så är man, det sitter väl i deras ryggmärg.



Fina bilder!

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004
Inlägg: 211



Den där Porschen med svinrygg var för jävla häftig måste jag säga.

_________________
Martin Öling
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Sörpan skrev:
Är det någon som har druckit Krombacher? Det görs reklam för den i tid och otid i samband med RTL:s F1-sändningar...


Har druckit massor, rätt god faktiskt.
Citera
Caspar F
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 44



johann skrev:
Sörpan skrev:
Är det någon som har druckit Krombacher? Det görs reklam för den i tid och otid i samband med RTL:s F1-sändningar...


Har druckit massor, rätt god faktiskt.


Tur det!!! Så Du inte sitter och pimplar i Dig någon sörja bara för att..

_________________
Caspar Friedrich
M Roadster

Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Caspar F skrev:
Helt off-topic, men denna Porsche var ju bara för otroligt dj-vla läcker!!! och BRUTAL ! ! !


Martin_Ö skrev:
Den där Porschen med svinrygg var för jävla häftig måste jag säga.

Den är också utan tvekan en av de brutalaste bilarna i serien. Den är nästan för brutal för sitt eget bästa.

Över 700 hk ser till att den rör på sig. Man satte nytt varvrekord i det här racet med 8:16.671. Det är nästan 3 sekunder snabbare än rekordet man satte i sista racet förra året.

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Sörpan skrev:
Men det är väl bara ett skal utanpå ett rörramsbygge?

Japp, under skalet är det ju samma på alla V8-star. Allt är enhetsgrejor för serien (som numera har gått i graven?). Notera tex. bromsoken från AP.

_________________
Anders Dauner
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Startnummer 107: Volvo S-60 T5, är det en svensk kille som kör den, såg att en av förarna hette Petter Gravlund?

Är det en ny bil som har tillkommit i serien, för jag har inte sett den förut i resultaten?

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Fredrik - SLC skrev:
Men sämsta sponsorÖlen i motorsport måste ju iaf vara Caliber som gör reklam på lite engelska bilar....



Finns det dålig sponsorÖl???

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Lennart Jarmyr skrev:
Startnummer 107: Volvo S-60 T5, är det en svensk kille som kör den, såg att en av förarna hette Petter Gravlund?

Är det en ny bil som har tillkommit i serien, för jag har inte sett den förut i resultaten?


Det är en svensk bil som drivs av MH Motorsport (kör bilar i SLC, S40 Challenge, S60Challenge i Swe)
Men föraren är Norrman och heter Petter Granlund....... åkt neon cup förrut har jag för mig.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



FSN skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Men sämsta sponsorÖlen i motorsport måste ju iaf vara Caliber som gör reklam på lite engelska bilar....



Finns det dålig sponsorÖl???


Tja, Caliber är ju alkohol-fri öl........ Och då förstår jag ingenting.... äcklig smak utan alkohol, vad är vitsen då

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004
Inlägg: 211



Anders Dauner skrev:
Den är också utan tvekan en av de brutalaste bilarna i serien. Den är nästan för brutal för sitt eget bästa.

Över 700 hk ser till att den rör på sig. Man satte nytt varvrekord i det här racet med 8:16.671. Det är nästan 3 sekunder snabbare än rekordet man satte i sista racet förra året.


oj, det var mos så det räcker och blir över måste jag säga. Är det olika klasser på banan samtidigt eller har eran serie ett reglemente som tillåter stora effektskillnader mellan ekipagen?

_________________
Martin Öling
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Martin_Ö skrev:
oj, det var mos så det räcker och blir över måste jag säga. Är det olika klasser på banan samtidigt eller har eran serie ett reglemente som tillåter stora effektskillnader mellan ekipagen?


Alla klasser är på banan samtidigt. Du må tro att det är hastighetskillnad mellan en Ford Puma som kör varvet på 11:30 och GT 2:an som ligger under 8:20.

Iom att det är tre olika startgrupper (släpps iväg med några minuters mellanrum) så varvar de snabbaste bilarna de långsammare ekipagen redan på andra varvet.

_________________
Anders Dauner
Citera
Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004
Inlägg: 211



Anders Dauner skrev:
Alla klasser är på banan samtidigt. Du må tro att det är hastighetskillnad mellan en Ford Puma som kör varvet på 11:30 och GT 2:an som ligger under 8:20.

Iom att det är tre olika startgrupper (släpps iväg med några minuters mellanrum) så varvar de snabbaste bilarna de långsammare ekipagen redan på andra varvet.


Aha, lite som LeMans alltså. Det måste vara skoj för publiken och spännande för förarna :>

Ringen är väl om, jag inte missuppfattat allt, ganska kuperad. Vad händer om puman jobbar sig igenom en böj när man kommer i sin 700-hästars Porsche (eller 400-hästars M3a för den delen ) över krönet före kurvan?

_________________
Martin Öling
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17369



Martin_Ö skrev:
Vad händer om puman jobbar sig igenom en böj när man kommer i sin 700-hästars Porsche (eller 400-hästars M3a för den delen ) över krönet före kurvan?
Då inträder fenomenet "AHA-upplevelse".

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



[quote="Martin_Ö"]
Anders Dauner skrev:
Vad händer om puman jobbar sig igenom en böj när man kommer i sin 700-hästars Porsche (eller 400-hästars M3a för den delen ) över krönet före kurvan?


Förmodligen så kör den betydligt lättare Puman inte så mycket långsammare i kurvan.
Eller skall man säga förhoppningsvis?
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Använder dom servicebilar från oldtimers i VLN-tävlingarna.


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18628



Fredrik - SLC skrev:


Tja, Caliber är ju alkohol-fri öl........ Och då förstår jag ingenting.... äcklig smak utan alkohol, vad är vitsen då


Du blir ju tjock av den iaf...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



V8 starbilarna var helt perversa att stå och lyssna på under 24 timmarsracet i år. Stod mitt i natten på rakan vid turistpåsläppet och då passerade det två stycken som slipstreamade på varann. Beckmörkt och de två som passerar förbi i drygt 300 km/h och de ligger 2 dm från varandra! Undrar då hur det låter när ett helt startfält nascar bilar passerar
Citera
Bilder o videos
Bilder från VLN #10
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9544 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande