Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bilder från VLN #10
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (9544 totalt)
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Dom 2 sista VLN tävlingarna som jag har varit på har jag åkt till Pit Stop caféet för en fika under pågående tävling.

Att sitta på uteserveringen och se alla komma farande förbi på rakan är nog bland det häftigaste jag har sett eller hört någon gång. Speciellt den första tävlingen i år när alla stora var med (BMW GTR V8 - Opel Astra V8 - Audi TT V8) var ljudupplevelsen enorm.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lennart Jarmyr skrev:
Dom 2 sista VLN tävlingarna som jag har varit på har jag åkt till Pit Stop caféet för en fika under pågående tävling.

Att sitta på uteserveringen och se alla komma farande förbi på rakan är nog bland det häftigaste jag har sett eller hört någon gång. Speciellt den första tävlingen i år när alla stora var med (BMW GTR V8 - Opel Astra V8 - Audi TT V8) var ljudupplevelsen enorm.


Det är väl nästan så att marken gungar under en...

Brukar det vara trångt där under tävlingarna?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Sörpan skrev:


Det är väl nästan så att marken gungar under en...

Brukar det vara trångt där under tävlingarna?



Ja, det brukar stå rätt så mycket folk vid staketet, men jag är lite förvånad att man får vara så nära banan där, för i den farten om något skulle hända så tror jag inte att staketet är så mycket skydd.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Any chance to see a video from the last race with our favorite team

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Bättre sent än aldrig...

Jag är förmodligen lite snurrig för jag har uppenbarligen undanhållit större delen av de bilder jag tog under sista tävlingen 2004.

Här är de iaf. Har dock inte sorterat så noga så en del är nog lite suddiga.

http://www.dauner.se/race/index.php?list=34

_________________
Anders Dauner
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Kan intyga att de låter rätt pampigt även i flock
Såg dem på Lausitz Ring (stavning?) för 2 år sedan, när V8 star körde en deltävling i samband med CART-tävingen där. CART var givetvis läckert, men V8 star blev min favorit, då jag på äldre dagar återfått intresset för karossbilar.
F.ö. en imponerande anläggning, (men givetvis utan Die grüne hölles oslagbara charm) gillade speciellt ölmuggshållarna på herrtoan, strategiskt placerade vid rännan.....

Den riktiga höjdaren för mig var annars 3 varv på road-ciciriut, bakom ratten på ett Passat-derviat i form en V8 star bil. Vilket bottenvrid! Helt i klass med vår Diesel-racer
Man fick lägga rejält motroder vid accelration rakt fram.... thumbs up
Så nära DTM känsla kommer jag nog inte igen, tyvärr

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders Dauner skrev:
Bättre sent än aldrig...


TACK.
Bilderna får mig att längta ännu mera ner till och VLN.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Sörpan skrev:
Det är väl nästan så att marken gungar under en...


Det är främst de amerikanska V8:orna som mullrar riktigt ordentligt. Zakspeeds Viper och V8-star bilarna känns snarare i magen, ungefär som riktigt, riktigt djup bas än i marken.

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Bosse L skrev:
Kan intyga att de låter rätt pampigt även i flock
Såg dem på Lausitz Ring (stavning?) för 2 år sedan, när V8 star körde en deltävling i samband med CART-tävingen där. CART var givetvis läckert, men V8 star blev min favorit, då jag på äldre dagar återfått intresset för karossbilar.
F.ö. en imponerande anläggning, (men givetvis utan Die grüne hölles oslagbara charm) gillade speciellt ölmuggshållarna på herrtoan, strategiskt placerade vid rännan.....

Den riktiga höjdaren för mig var annars 3 varv på road-ciciriut, bakom ratten på ett Passat-derviat i form en V8 star bil. Vilket bottenvrid! Helt i klass med vår Diesel-racer
Man fick lägga rejält motroder vid accelration rakt fram.... thumbs up
Så nära DTM känsla kommer jag nog inte igen, tyvärr

Det lär nog bli mer V8-star i VLN i år. Om jag inte är helt felunderrättad så inför man en speciell klass för de bilarna i nu. Hörde något om att Zakspeed bygger bilar på beställning åt andra team.

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
TACK.
Bilderna får mig att längta ännu mera ner till och VLN.


Jag längtar också ner som sjutton. Om inte tidigare så bär det ner den 11:e mars igen.

_________________
Anders Dauner
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Har väl inte tillhört den kategorin här på rejsa som haft Nürburgring som särintresse, även om jag beundrat den banan sedan 1963-64 när jag som 5-6 åring fick min Faller-bilbana med Nordschleife som förlaga. Besöken in reality har inskränkt sig till 2-3 stycken, vara ett resulterade i några turist-varv.
Kan säga att jag har stor respekt för er här på rejsa som laddar fullt på den banan thumbs up
Nu känns det nog ändå som det sedan länge planerade studiebesöket vid något långlopp där, VLN eller Adac 24 Stunden borde bli av.
Planer har funnits i vårt Saab-team på att testa vår förmåga där, men monetära medel för lekstugan har vi inte lyckats jaga ihop ännu. men ett förberedande studiebesök kanske man kunde klämma in almanackan?

Men ärligt talat, personligen tycker jag idag att Eifel klassik rennen verkar klart mest utmanade och roligast av alla race som körs på nordslingan. Att klara 10 varv med 2-taktarn från 1964 där skulle jag vara rätt nöjd med...

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Bosse L skrev:
Har väl inte tillhört den kategorin här på rejsa som haft Nürburgring som särintresse, även om jag beundrat den banan sedan 1963-64 när jag som 5-6 åring fick min Faller-bilbana med Nordschleife som förlaga. Besöken in reality har inskränkt sig till 2-3 stycken, vara ett resulterade i några turist-varv.
Kan säga att jag har stor respekt för er här på rejsa som laddar fullt på den banan thumbs up
Nu känns det nog ändå som det sedan länge planerade studiebesöket vid något långlopp där, VLN eller Adac 24 Stunden borde bli av.
Planer har funnits i vårt Saab-team på att testa vår förmåga där, men monetära medel för lekstugan har vi inte lyckats jaga ihop ännu. men ett förberedande studiebesök kanske man kunde klämma in almanackan?

Men ärligt talat, personligen tycker jag idag att Eifel klassik rennen verkar klart mest utmanade och roligast av alla race som körs på nordslingan. Att klara 10 varv med 2-taktarn från 1964 där skulle jag vara rätt nöjd med...


Det vore en syn för gudarna
Hojta till på forumet om ni ska åka, då åker jag ner och åskådar.

_________________
/Anders C
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



får vi ihop det, så lovar jag att hojta till!
Moralisk support från landsmän och rejsa-kamrater uppskattas stort och lär behövas, när och om vi tar oss dit!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Bosse L skrev:
får vi ihop det, så lovar jag att hojta till!
Moralisk support från landsmän och rejsa-kamrater uppskattas stort och lär behövas, när och om vi tar oss dit!


Lite moralsikt stöd i form av thumbs up thumbs up

Hoppas ni får ihop det och kommer ner.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders Dauner skrev:


Jag längtar också ner som sjutton. Om inte tidigare så bär det ner den 11:e mars igen.


2004 var det så dåligt väder att dom flyttade träningen till den första tävlingsdagen.
Jag var nere helgen 1 april, som var den första tävlingen, och det är nog den bästa tävling jag sett på , bara att se BMW GTR & Audi TT:s framfart var värt hela resan ner.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Bilder o videos
Bilder från VLN #10
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (9544 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande